3de Herdermarathon - 22/05/10 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Zaterdag ook aanwezig met 4: mijn moeder & ik voor de 80km en mijn broer & vriend van hem voor de 125km en de optielus als (mijn broer zijn woorden:) er nog genoeg kracht in zijn benen zit voor 4km of meer en het dus de moeite is om er voor af te draaien. Zoek de logica in "ik rij liever 4km goed en 6km als een lijk dan 3km goed en gedaan" :wink:

Plan is om rond 7u30 te vertrekken, maar ik denk dat mijn moeder en ik misschien nog een kwartiertje of halfuurtje zullen wachten, zodat de grote hoop van 7u30 misschien wat weg is. Dat doen we vooral omdat mijn moeder op technische stukken liefst geen bende overenthousiaste bikers achter zich heeft, aangezien ze technisch niet heel sterk is.
Voor mijn moeder wordt het dan ook een dubbele uitdaging zaterdag: technische stukken, waarvan ik hoop dat ze haar toch een beetje over haar "schrik" zullen heen helpen (en nu maar hopen dat het niet juist erger gaat worden :P) en de langste afstand ooit op de mtb (al denk ik dat dat minder een probleem wordt, want ze heeft wel genoeg fietservaring om dat aan te kunnen).

@Vivkemobiel: twee jaar geleden heb ik de 80 gedaan met een rotconditie en amper slaap en die bevoorradingen waren toen zeker voldoende. Sowieso neem ik wel altijd nog iets extra mee, voor een eventuele extra stop (mijn moeder en ik gaan er een daguitstap van maken, denk ik), maar je moet je alleszins niet gaan overladen. De 125km heeft trouwens 6 bevooradingen, dus ongeveer om de 18km een kans om bij te tanken.

En dat Frankske maar zijn 22 graden aanhoudt voor zaterdag, want het zou wel eens een lange en dus hopelijk warme après kunnen worden, aangezien we gaan wachten op mijn broer...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

allez Haaike we gaan misschien nog samen kunnen starten dan want wij zouden aanzetten tegen 7.45h en ten laatste 8h.
Het is inderdaad een goede tip om eerst de massa te laten starten en dan zelf te vertrekken want ben ook niet graag een opgejaagd wild.
Technisch ben ik wel goed genoeg maar heb wel een bloedhekel aan diepe met gras overgroeide sporen, elk zijn gebreken zeker #-o

MaC'Red 8)
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

MaC'Red wrote:Het is inderdaad een goede tip om eerst de massa te laten starten en dan zelf te vertrekken want ben ook niet graag een opgejaagd wild.
Ja maar, ge moet diejen tip ni benadrukken he. Sebiet start iedereen om 8u en zijn wij pas tegen half negen weg :P :wink:
Maar dan zien we mekaar waarschijnlijk wel aan de start of anders ergens onderweg, want ge zult ons wel inhalen.
b@rtm@n
Mountainbiker

Re: Beestenboel

Post by b@rtm@n »

Keyzerpol wrote:Weet er iemand waar het beest precies ligt ?

Kwestie van de adrealine op het juiste moment los te laten om da beest af te maken. :bounce:

het beest uit de 1 ste editie in 2008 ligt in het elenebos niet ver van de korte keer, deze is het niet want de herders krijgen geen toelating meer het bos te betreden( was toch mooi technisch stuk net voor pironpad)

dus denk ik dat het nieuwe beest in ellezelles ligt aan het heksenpad, als het daar is ben ik er al eens achterwaarts naar beneden getuimeld( zal daar niet ver van de 30% steil zijn)
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

b@rtm@n wrote:

Kwestie van de adrealine op het juiste moment los te laten om da beest af te maken. :bounce:

het beest uit de 1 ste editie in 2008 ligt in het elenebos niet ver van de korte keer, deze is het niet want de herders krijgen geen toelating meer het bos te betreden( was toch mooi technisch stuk net voor pironpad)

dus denk ik dat het nieuwe beest in ellezelles ligt aan het heksenpad, als het daar is ben ik er al eens achterwaarts naar beneden getuimeld( zal daar niet ver van de 30% steil zijn)
Deze is bij droog weer toch goed te doen? 22-32.. Zadel net niet in uw kont en gaas geven...
Als het toch deze is wat ik in gedachten heb..
b@rtm@n
Mountainbiker

Post by b@rtm@n »

prideandglory1891 wrote:
b@rtm@n wrote:

Deze is bij droog weer toch goed te doen? 22-32.. Zadel net niet in uw kont en gaas geven...
tis daar wel geen tarmac zenne en twas daar de eerste keer (ge weet wel hé) maar we doen zat een nieuwe poging met 22-28
Larwing&
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Post by Larwing& »

prideandglory1891 wrote:
b@rtm@n wrote:

Deze ligt idd vermoed ik aan het heksenpad!Net als je een 'bosje' inrijd,is zeker te doen bij droog weer!Joybikers namen deze ook in hun tocht 2j geleden.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

breezz wrote:
prideandglory1891 wrote:
b@rtm@n wrote:

Deze ligt idd vermoed ik aan het heksenpad!Net als je een 'bosje' inrijd,is zeker te doen bij droog weer!Joybikers namen deze ook in hun tocht 2j geleden.
ah dan weet ik al welke jullie bedoelen, je komt een wegje uit en moet er rechts afdraaien en dan hebt ge dus dat beestje voor ge naar het Heksenpad door gaat rijden - klimmen.
Dit jaar zorg ik ervoor wel op de juiste vitesse te staan en wel boven te geraken.

MaC'Red 8)
MC Anthony
Mountainbiker

Post by MC Anthony »

allez,weer een plek om ne spectaculaire val te doen, alhoewel dat ik de vorige editie mijnen bike onder en niet boven mij heb kunnen houden...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

MC Anthony wrote:allez,weer een plek om ne spectaculaire val te doen, alhoewel dat ik de vorige editie mijnen bike onder en niet boven mij heb kunnen houden...
deze keer pak ik ne goeie kodak mee zene, kwestie da'k zeker ben dat ge der opstaat :lol: :lol: :lol: :lol:

MaC'Red 8)
Post Reply