LCMT 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

aj kwak wrote:
fcb wrote:Nog steeds geen uitslag , en ben zo curieus :-)
Eindklassement online!
enkel nog dag 3 ontbreekt...
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

Dr.Gonzo wrote:
aj kwak wrote:
fcb wrote:Nog steeds geen uitslag , en ben zo curieus :-)
Eindklassement online!
En het algemeen klassement is nog steeds dat van na dag 2...
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Jeanke6 wrote:
Dr.Gonzo wrote:
aj kwak wrote: Eindklassement online!
En het algemeen klassement is nog steeds dat van na dag 2...
Nope , is eindklassement !
mOnstertje
Mountainbiker

Post by mOnstertje »

indy wrote:
Zotte Marre wrote:
aj kwak wrote: Eindklassement online!
Merci. Al bij al toch snel, hé !
Maar wat ik me afvraag. DNS=did not start, maar velen daarvan hebben wel een eindtijd, hoe gaat dat? doorgereden bij begin van de chrono?
En die hebben dan allemaal de tijd van de laatste gekregen? 0:48:10?
DNS zijn inderdaad mensen die bij de start gewoon door gereden zijn. Aan de aankomst weten ze dat uiteraard niet en worden die tijden wel genoteerd, vandaar.
Al wie de chrono niet meerijdt, krijgt de gecorrigeerde tijd van de laatste + een straftijd van 10 minuten.
Volgens mij staan hierdoor ook de mensen die in de loop van de 4 dagen hebben opgegeven nog in het eindklassement. Ondanks dat ze ze finish niet hebben gehaald ...
stubbe
Mountainbiker

Post by stubbe »

Gisteren tijdens de laatste etappe was er 1 die zijn papierke van zijn wcup reep recht voor men neus wegsmeet op het pad. Ben normaal een zeer rustig persoon die veel kan verdragen, maar vond toch dat ik iets moest doen. Ik derachter en hem efkes erop gewezen dat hij wel mocht terugkeren om zijn papierke op te rapen. Geen reactie bij die gast in kwestie, vond het blijkbaar geen enkel probleem. Ik ging efkes voor hem rijden om zijn nummer te onthouden, hij kijkt boos naar mij en komt voor mij rijden om mijn nummer te bekijken...en rijd daarna rap weg.

In het terugrijden naar huis zag ik deze toepasselijke borden langs de autostrade:
http://www.fostplus.be/SiteCollectionIm ... _large.jpg

Tzou rap gedaan zijn mocht em 50 euro boete krijgen.

Der zijn toch nog altijd een pak losers die het echt niet snappen in het peloton. Een papierke in uw achterzak zal echt het verschil nie maken en ge bespaard er de organisatoren een hoop kopzorgen mee.
Twas dan nog nie eens tijdens het chronostuk maar net voor bevoorrading 3. Voor mijn part mogen ze zo'n soort gasten weren uit het LCMT-peloton.

Voor de rest wa de LCMT in orde, hier en daar wat minpunten maar die wegen niet op tegen het algemene niveau van de organisatie. Keep up the good work !
de skerpen
Mountainbiker

Post by de skerpen »

ben ook content dat ik deze 4 ritten hebben kunnen afleggen . 'k had het parcour moeilijker en zeker technischer verwacht !

Wie er instaat voor de hoogtemeters uit te rekenen weet ik niet maar hij bakt er wel niet veel van , 'k zal mij nog eens sparen voor de zware stukken die uitblijven !

Op vele toertochten kan je een aan de start een plattegrondskaart vinden met de route in kleur gezet , is altijd handig om te kijken waar de rit ons brengt , zeker voor niet gps-people . Daarnaast is een profieltekening met de hoogtemeters toch ook poepsimpel als je de rit al eens met gps gereden hebt , 't zijn maar suggesties hé .

Zonder tegenslag wil ik er volgend jaar toch wel weer bij zijn .
prijs 150 € zonder hotel is ook wel aan de dure kant want wie eet en drinkt er nu voor 37 €/dag . Duurder allesints dan de andere chrono marathons in de streek daar die toch ook 90 km bedragen .

Leer a.u.b. iets uit de commentaren , komt iedereen ten goede !

toch merci voor de 4 leuke dagen
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Voor ons was 't toch een geweldige ervaring.... de eerste keer zo'n meerdaagse.

Heb ze alle vier wel niet gereden (dag drie gaan terassen in Bastogne) maar daarom niet minder genoten.
Puur recreatief, km per km bezien... foto's getrokken onderweg. Die van de chrono wat aanmoedigen. Al was het soms wel andersom. :oops: :oops:

Met momenten vree afgezien ... was ook wel te verwachten ... te weinig hoogtemeters kunnen trainen, maar ja.... dat weten we weeral voor de volgende editie.

Het enigste minpuntje was 't feit dat we niet konden douchen na de rit.
We zaten op t vierde verdiep en door de afspuitstand telkens toch ne waterstop van een paar uur. :roll:
Gelukkig wel kunnen douchen bij medebikers op 't eerste.

Organisatorisch.... voor ons meer dan dik in orde !!!

Bij één van de vrijwilligers gestaan en gehoord wat tijd er wordt ingestoken zowel voor, na als tijdens den LCMT.
En ik denk dat de meesten er allemaal op vrijwillige basis staan. Dus dikke pluim voor hen!!! =D>

Bedankt !!!
Mr. Miyagi
Mountainbiker

Post by Mr. Miyagi »

Ik vond het ook leuk om te doen. De eerste 2 dagen afgezien, nadien ging het steeds beter en beter. Mooie ritten, laatste twee dagen goed weer en toch de nodige hoogtemeters (die inderdaad niet altijd overeen kwamen met hetgeen opgegeven werd :wink: ).
Ik vond ook wel dat de bepijling iets beter mocht. Soms op de laatste moment nog ergens een verscholen pijltje. Als je een chrono aan het rijden bent, heb je niet altijd de tijd om de pijlen te gaan zoeken. Mijn schoonbroer is gisteren zo de eerste tien km verkeerd gereden. Hij was blijkbaar het begin van rit 2 aan het volgen. Uiteindelijk teruggekeerd naar het hotel (22km), van hieruit iemand proberen te bereiken, die hem dan aan de eerste bevoorrading terug heeft afgezet. Hier is hij dan als allerlaatste vertrokken om toch de rit uit te rijden.
=D>
Maar buiten de bepijling, was alles prima in orde. Volgend jaar kom ik zeker terug.
guyve
Mountainbiker

FOTO4S LCMT 2010

Post by guyve »

Hier zijn de links naar de foto's van de LCMT 2010.
De foto's kun je gratis downloaden.
Rit 1 was ik helaas niet aanwezig door een familie feest.
Gelieve wat geduld te hebben daar het opvragen van de albums door het grote aantal aan foto's tot een minuut kan duren eer ze verschijnen, nadien kan je zeer rap door het album bladeren om de foto's te zien.
Veel plezier ermee.

Hier de link voor rit 2 van 14 Mei ;
http://picasaweb.google.be/guy.van.else ... directlink

Hier de link voor rit 3 van 15 Mei;

Hier de link van de shortrace van 15 Mei;

Hier de link voor rit 4 van 16 Mei;

MTB TEAM DERDAELE +
Last edited by guyve on Tue 18 May 2010 21:58, edited 1 time in total.
rocki
Mountainbiker

Post by rocki »

thanks!
Post Reply