Ardennes Trophy (La Reid- Theux) 24/05/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

jelle_be wrote:Ardennes-Trophy vergelijken met de Cimes de Waimes? Is dit van het zelfde niveau of...
Men zegt zwaarder, maar Waimes was nu ook héél zwaar donderdag. Ik heb de indruk dat Ardennes Trophy van vorig jaar qua steilte zwaarder is, maar technisch minder zwaar dan Waimes.
Ik was ingeschreven voor 65km en zijn er nu 70 geworden... :lol:
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

RigolleM wrote:
jelle_be wrote:Ardennes-Trophy vergelijken met de Cimes de Waimes? Is dit van het zelfde niveau of...
Men zegt zwaarder, maar Waimes was nu ook héél zwaar donderdag. Ik heb de indruk dat Ardennes Trophy van vorig jaar qua steilte zwaarder is, maar technisch minder zwaar dan Waimes.
Ik was ingeschreven voor 65km en zijn er nu 70 geworden... :lol:
Ik vind Theux toch een heel stuk zwaarder! Vooral het aantal hoogtemeters ligt een pak hoger, bijna geen mogelijkheden tot recuperatie (een beetje zoals de eerste 45km in Waimes).
Dus voor mij wordt het heel goed indelen, want er gaan een pak lijken vallen (hopelijk enkel figuurlijk dan hé!)
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

ik ga me de dag zelf inschrijven en dan beslissen 90 of 70 want wil eerst zien hoe de benen hersteld zijn van de herders 135km en het weer ,want alst zoals in Waimes is 70 genoeg 8)

en zondag gewoon wat losrijden en dan hopelijk de 90km en idd rustig beginnen en we zien wel of we naargelang het einde kunnen beteren en nog wat volk inhalen :-D
sisse
Mountainbiker

Ardenne-Thropy

Post by sisse »

"Ardennes-Trophy vergelijken met de Cimes de Waimes? Is dit van het zelfde niveau of..."

De Ardennes Throphy en La Raid des Hautes Fagnes zijn volgens mij de 2 zwaarste marathons in België.Altij klimmen of dalen en bijna zo goed al geen recuperatie zones,hoe wel da je in Malmedy juist voor de 3 laatste klimmen wel even op adem kunt komen.In de afdalingen moet je goed bij de pinken blijven want die zijn soms zeer technisch en steil,eigenlijk zijn deze tochten bestemd voor de lichtere XC fullys of de sterkere vrouwen en mannen met een ht en een paar woeste krijgers met ne vaste vork.
Al 3 jaar achter elkaar kunnen uitrijden,maar helemaal pert total aan de arrivéé.
Geniet ervan je leeft maar één keer!
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Allez, dan mocht ik mij vorig jaar een woeste krijger noemen! :lol: Heb toen de 90 gedaan met vaste vork, ik heb daar dan nog speciaal op gelet en geen enkele andere gezien die zo reed. Dit jaar start ik er wel met vering hoor! :wink:
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

2 Jaar geleden de lange afstand uitgereden, maar eerder dood als levend aangekomen. Na aankomst gezegd: "nooit meer." Dit jaar sta ik terug aan de start voor de 90 :-D
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

Als je gewoon kijkt naar het aantal hoogtemeters zie je dat Theux en Malmedy het zwaarst zijn.

Nu wat Theux (70) zo zwaar maakt: het grootste deel van de hoogtemeters en de zware, lange klimmen liggen in het laatste deel. In Waimes is dat omgekeerd. Ik heb zo een raad die ik iedereen heb: het begint pas vanaf het kasteel... Ook is het de enige marathon die in een dal begint en eindigt op een heuvel ;)

Malmedy (67) is gewoon een parcours zonder recuperatie. De klimmen zijn minder lang maar steil! Dit is ook de meest technische.

Succes!
sinas
Mountainbiker

Post by sinas »

even een vraagje over de 90 km beste bikers :wink:

is het mogelijk op de dag zelf in te schrijven of is alles al vol ?
maak niet uit dat we achteraan moeten staan maar we willen gewoon heel graag meedoen aan de chrono 90 km.

wil niet 5 uur in de auto zitten [-X voor niks.
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

sinas wrote:even een vraagje over de 90 km beste bikers :wink:

maak niet uit dat we achteraan moeten staan maar we willen gewoon heel graag meedoen aan de chrono 90 km.

Ja hoor is geen enkel probleem om je de dag zelf in te schrijven . Dus gewoon doen :wink:
koenvools
Mountainbiker

Post by koenvools »

sinas wrote:even een vraagje over de 90 km beste bikers :wink:

Op de site staat er dat je de dag zelf ook nog kan inschrijven (5 euro meer, 35 ipv 30 inclusief chip.)

Toeme toch, ik begin hier zwaar te twijfelen om hem toch ook te rijden (70km dan), hoewel ik de laatste 5 maanden niet vaak op de fiets heb gezeten. Maar ik heb hem al een 4-tal keer gereden en het is gewoon een fantastische marathon :drunk: .
Post Reply