Ja kwil dat ook allemaal eerst eens zien zenne....Putkop wrote:is een gemiddelde van +30km/u nt een klein beetje overdreven?JFK wrote:De Wes heeft al alles gezegd in feite. Het was idd vlammen tot en met. Ik heb nog geen 2u gereden over de 60km. Vooral het stuk van de lange afstand was rechtdoor knallen.
gowja, just sayin'...
Za 15/05/2010 Hertsberge / Oostkamp
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Redbullbiker
- Mountainbiker
Post by Redbullbiker »
mannen, nie van wakker liggen!!!Redbullbiker wrote:Ja kwil dat ook allemaal eerst eens zien zenne....Putkop wrote:is een gemiddelde van +30km/u nt een klein beetje overdreven?JFK wrote:De Wes heeft al alles gezegd in feite. Het was idd vlammen tot en met. Ik heb nog geen 2u gereden over de 60km. Vooral het stuk van de lange afstand was rechtdoor knallen.
gowja, just sayin'...
een echte goeien zal hier zijn gemiddelde nie afficheren!
die doet mee aan chrono's en xc wedstrijden en bewijst daar zijn kunnen
genoten van dit tochtje vandaag! de benen goed losgegooid na Waimes van donderdag laatstleden. heen en terug met de mtb en een 107 km op de teller aan een stevig tempo! op naar Theux volgende week
-
wildebeest
- Mountainbiker
Post by wildebeest »
lang weekendje aan zee, voor een keertje niet met mijnen club meegereden in de vlaamse ardennen. Ik heb dus eens mijn eigen tempo kunnen rijden in Hertsberge en hartslag onder de 160 proberen te houden, kwestie van ook ook eens wat vet (heb ik nog genoeg van) ipv suikers te verbranden. Ik heb van de omgeving en rit genoten, ondanks de beperkte moeilijkheidsgraad kom ik hier toch graag MTB'en. gemiddelde hartslag uiteindelijk 152, 20 lager dan wanneer ik met de club meerijd, veel gezonder!
Na de laatste bevoorrading dan toch gas vol open, de een na ander gepasseerd maar plots zat een vader met doof zoontje (?) in mijn wiel tot aan de aankomst.
voor dat kereltje!
Heb de 60km (62 volgens gps )gedaan, mijn gemiddelde niet echt zo hoog in vergelijking met de laagvliegers hierboven, maar ben toch door niemand gepasseerd.
Na de laatste bevoorrading dan toch gas vol open, de een na ander gepasseerd maar plots zat een vader met doof zoontje (?) in mijn wiel tot aan de aankomst.
Heb de 60km (62 volgens gps )gedaan, mijn gemiddelde niet echt zo hoog in vergelijking met de laagvliegers hierboven, maar ben toch door niemand gepasseerd.
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Rond 10h30 gestart voor de 60km en ik denk dat ik de laatste was. De bepijling van de tocht was ok maar op de lange stukken mocht er nu en dan eens een pijl meer staan of een lint hangen zodat de bevestiging er is dat men juist zit.
Gestart aan een gezapig tempo maar al vlug het tempo wat opgekrikt in dat leuk bosje met het enkel spoor in het begin. Op de lange dreefden was het genieten van de zon die er nu en dan doorkwam en de geur van het bos. Veel stukken gedaan waar ik ooit nog gereden heb enkele jaren geleden grappig dat ik ze nog herkende. Wel hier en daar plaatsen waar het niet bolde en met bouwafval gesmeten dit was niet ideaal met meer dan 3 bar in de banden. De bevoorrading kwam op het ideale moment en was in orde. Na de bevoorrading genoten van de singletrack aan het water. Maar dat ene bergsje raakte ik wel niet op. Aan de brug de 60 beginnen volgen waar het nu te doen was in de velden maar het weer werd wat grimmiger en de wind was ook van de partij dus het werd stoempen. Wel nu en dan gedacht dat ik alleen op de wereld was rond de middag in de velden in totaal op de 60 1 biker tegengekomen(en ik weet niet of het iemand was die de tocht deed) in totaal eigenlijk maar 4 bikers gezien.
Terug gekomen aan het kanaal en volle gas gegeven in dat heel lang stuk. Gelukkig was ik spaarzaam geweest met mijn drank want wanneer ik terug arriveerde bij de bevorading want die was blijkbaar verdwenen de laatste 10km was dan maar doorvlammen. Aangekomen iets voor 1 waar er mss nog net tien man zat. Gelukkig nog juist een ice tea kunnen drinken want de kassa was verz al dicht. Aangekomen bij mijn auto hoor ik een gesis blijkbaar nog platgereden op weg ernaartoe
Al bij al een leuke tocht genoten dat ik op de bike zat en in de natuur + een goede training gehad net geen 25,5avs.
Gestart aan een gezapig tempo maar al vlug het tempo wat opgekrikt in dat leuk bosje met het enkel spoor in het begin. Op de lange dreefden was het genieten van de zon die er nu en dan doorkwam en de geur van het bos. Veel stukken gedaan waar ik ooit nog gereden heb enkele jaren geleden grappig dat ik ze nog herkende. Wel hier en daar plaatsen waar het niet bolde en met bouwafval gesmeten dit was niet ideaal met meer dan 3 bar in de banden. De bevoorrading kwam op het ideale moment en was in orde. Na de bevoorrading genoten van de singletrack aan het water. Maar dat ene bergsje raakte ik wel niet op. Aan de brug de 60 beginnen volgen waar het nu te doen was in de velden maar het weer werd wat grimmiger en de wind was ook van de partij dus het werd stoempen. Wel nu en dan gedacht dat ik alleen op de wereld was rond de middag in de velden in totaal op de 60 1 biker tegengekomen(en ik weet niet of het iemand was die de tocht deed) in totaal eigenlijk maar 4 bikers gezien.
Terug gekomen aan het kanaal en volle gas gegeven in dat heel lang stuk. Gelukkig was ik spaarzaam geweest met mijn drank want wanneer ik terug arriveerde bij de bevorading want die was blijkbaar verdwenen de laatste 10km was dan maar doorvlammen. Aangekomen iets voor 1 waar er mss nog net tien man zat. Gelukkig nog juist een ice tea kunnen drinken want de kassa was verz al dicht. Aangekomen bij mijn auto hoor ik een gesis blijkbaar nog platgereden op weg ernaartoe
Al bij al een leuke tocht genoten dat ik op de bike zat en in de natuur + een goede training gehad net geen 25,5avs.
Met een avs van 21.7 en met een leeftijd van 42 jaar de 62 km gereden zal de gematigde mtb, er wel mee kunnen leven zeker. Deze streek zowel winters als in de zomer blijft genieten tot de laatste km. Met 2 vio-sportief bikers gestart in een frisse morgen die snel veranderde in een zonnige mooie dag. Goeie bepijling mooie bevoorradingen lekker broodje wa duvelkes
en het weekend kon niet meer stuk. Als da niet genieten is. 
-
Putkop
- Mountainbiker
Ksnap je redenering niet echt, je steekt de slechtste stukken in een wintertocht? Terwijl het in de winter vaak modderig en nat ergo slecht ligt?Superfan wrote:Met dank aan de meer dan 800 bikers die onze tweedaagse geslaagd maakten, naast de bikers waren er ook nog eens 1400 wegtoeristen.![]()
![]()
We hopen dat jullie er allemaal van genoten hebben en dat we jullie op de wintereditie terug mogen verwelkomen.![]()
![]()
Parkoer is idd totaal verschillend van de wintereditie, maar de meest uitdagende stukken zijn enkel voor de winter bestemd, het is niet altijd even gemakkelijk als organisatie.
Als je dan ziet dat wij, die nu toch al 40 jaar als fiets en bikeclub bestaan, ons parkoer moeten aanpassen aan organisaties die eigenlijk met "biken of fietsen" niets te make hebben, dan is er toch iets fout denk ik.![]()
![]()
Enfin, bij ons primeert de veiligheid van de biker, daarom waren hier en daar stukken die normaal off-road waren veranderd naar road. Het is jammer maar het kon niet anders.
Verder ook dank aan de mannen van de wet, politie met name, om tijdens het gratis graveren van de fiesten een oogje in het zeil te houden, kwestie van gestolen fietsen. Deze keer was het toch echt wel "de politie uw vriend"![]()
mtb is nog altijd een zomersport peisek.
- jägermeister
- Mountainbiker
Je begrijpt me verkeerd, we krijgen in de zomer de toelatingen niet om de privè stukken, die de mooiste zijn, te mogen gebruiken.Putkop wrote:Ksnap je redenering niet echt, je steekt de slechtste stukken in een wintertocht? Terwijl het in de winter vaak modderig en nat ergo slecht ligt?Superfan wrote:Met dank aan de meer dan 800 bikers die onze tweedaagse geslaagd maakten, naast de bikers waren er ook nog eens 1400 wegtoeristen.![]()
![]()
We hopen dat jullie er allemaal van genoten hebben en dat we jullie op de wintereditie terug mogen verwelkomen.![]()
![]()
Parkoer is idd totaal verschillend van de wintereditie, maar de meest uitdagende stukken zijn enkel voor de winter bestemd, het is niet altijd even gemakkelijk als organisatie.
Als je dan ziet dat wij, die nu toch al 40 jaar als fiets en bikeclub bestaan, ons parkoer moeten aanpassen aan organisaties die eigenlijk met "biken of fietsen" niets te make hebben, dan is er toch iets fout denk ik.![]()
![]()
Enfin, bij ons primeert de veiligheid van de biker, daarom waren hier en daar stukken die normaal off-road waren veranderd naar road. Het is jammer maar het kon niet anders.
Verder ook dank aan de mannen van de wet, politie met name, om tijdens het gratis graveren van de fiesten een oogje in het zeil te houden, kwestie van gestolen fietsen. Deze keer was het toch echt wel "de politie uw vriend"![]()
Vandaar...
-
Putkop
- Mountainbiker
Das jammer dadde.Superfan wrote:Je begrijpt me verkeerd, we krijgen in de zomer de toelatingen niet om de privè stukken, die de mooiste zijn, te mogen gebruiken.Putkop wrote:Ksnap je redenering niet echt, je steekt de slechtste stukken in een wintertocht? Terwijl het in de winter vaak modderig en nat ergo slecht ligt?Superfan wrote:Met dank aan de meer dan 800 bikers die onze tweedaagse geslaagd maakten, naast de bikers waren er ook nog eens 1400 wegtoeristen.![]()
![]()
![]()
![]()
Vandaar...