Zo 16/05/2010 Langdorp

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bezembiker
Mountainbiker

Post by bezembiker »

het was een rit van 1u30 met de auto maar heb het me geen seconde beklaagd!
ben tweemaal een eindje misgereden maar dat lag zeker niet aan de pijlen want alles was goed aangeduid!
heb de 110 gedaan en kon hem rdelijk vlot uitrijden,de laatste kilometers waren ook om duimen en vingers af te likken!
ik heb op de garmin 705 exact 110 kilometer en 1272 hoogtemeters!
nu hopen op droog weer van de week want bij ons is het volgende week de koning van de vlaamse ardennen namelijk de herderkes :-D
Batman
Mountainbiker

Post by Batman »

Hallo, wat een supertoertocht . Perfecte organisatie,superparcour en bevoorrading + een lekker bikeweer.wat kan het leven toch mooi zijn ! 70 km fietsplezier met alles er op en aan.Proficiat aan de inrichters en tot volgende keer. =D> =D>
zero
Mountainbiker

Post by zero »

gestart voor de 70 km, die er 75 bleken te zijn. voor de rest een heel mooi tochtje om redelijk vlak te zijn. heel veel single tracks en zo, de asfalt af en toe was welkom om op adem te komen. voor mij was het de eerste keer dit jaar zo'n afstand.
het enige minpunt vond ik de plaats van de eerste bevoorrading. zo vlak voor de bosberg was niet zo goed gekozen vond ik.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Persoonlijk vond ik dat er nogal veel verbindingsstukken in de 85km zaten.
Het was de eerste keer dat ik zo een afstand reed dus het kan zijn dat zoiets in de streek normaal is.

Verder wel een superafpijling en bevoorrading (4!!! op de 85km). Ook zat er een superleuke technische klim in ergens langs een autostrade, zo'n stukken moesten er meer inzitten. (heel dat bosje was de max :D)
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

-JP- wrote:Persoonlijk vond ik dat er nogal veel verbindingsstukken in de 85km zaten.
Het was de eerste keer dat ik zo een afstand reed dus het kan zijn dat zoiets in de streek normaal is.

Verder wel een superafpijling en bevoorrading (4!!! op de 85km). Ook zat er een superleuke technische klim in ergens langs een autostrade, zo'n stukken moesten er meer inzitten. (heel dat bosje was de max :D)

Normaal gezien zaten er maar 3 bevoorradingen in de 85 km.

En dat bosje was het tienbunderbos, der zijn daar nog wel een paar technischerre klims en zelfs eentje die 30 % stijgingspercentage heeft.
jinba ittai
Mountainbiker

Post by jinba ittai »

Vandaag voor de eerste keer naar Wolfsdonk afgezakt. Ineens maar voor de 110km gegaan, was toch perfect bikeweer. Vroeg vertrokken om de drukte voor te zijn, dus om 7u20 zat ik al op de fiets.
Parcours eens bestudeerd en al gauw gezien dat ik wat reserves moest overhouden voor de laatste 15 km,want dan kwam er nog een groot deel van de beruchte singles van Langdorp =P~
Eerste deel dan ook behoorlijk rustig gebleven, bevoorradingen waren heel goed verdeeld en rijkelijk voorzien.
Toen de tocht in de richting van de Demer en Aarschot ging een goed wiel gevonden om het gemiddelde nog wat op te krikken tot aan de vierde bevoorrading :roll:
Daarna nog een surprise-energiedrankske achterover gekapt :drunk: en direct erna mijne camelbak leeggetutterd om van die vieze smaak af te geraken #-o
Ik weet niet of het daaraan lag, of dat ik me voordien wat gespaard had, maar de laatste 12 km had ik vleugels :bounce:
Bos in, bos uit, van de ene single-track naar de andere, en pas terug het bos uitkomen na 111 km aan het pleintje van Wolfsdonk.
Deze tocht is echt wel een topper, hier kom ik zeker nog terug =D>

Bedankt WOEW, het was WOOOOOOOW 8)
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

erwin.91 wrote:Hier alles klaar voor morgen, ik start voor de 70km aan de splitsing met van de 45km zie ik wel hoe ik mij voel.
T'zijn de 45 geworden, op de splitsing nog even getwijfeld of ik doorging voor de 70, Toch een mooie tocht gereden, deze staat op mijn lijste voor volgend jaar.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Exacte afstand op GPS was 111.10km, 1295 hoogtemeters van start to finish.

Best wel een zware tocht, blij toen ik me aan de finish in een stoeltje kon neerploffen :drunk:

Wel een opmerking : de afdaling waar iedereen langs werd gestuurd aan dat crossparcours aan de American Bar Extreme heeft in het begin een serieus hoogteverschil (60 a 70 cm?). Gelukkig kenden wij het parcours, maar de bikers voor ons helaas niet. Gevolg : salto voorwaarts overkop en serieus wat schade aan het gezicht / kledij en fiets. Onverantwoord van dit niet aan te duiden of beter nog, een lint te spannen. Langs rechts was er een prima spoortje waar men wel naar beneden kon rijden.
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

madskatingcow wrote:Wel een opmerking : de afdaling waar iedereen langs werd gestuurd aan dat crossparcours aan de American Bar Extreme heeft in het begin een serieus hoogteverschil (60 a 70 cm?).
Hier dacht ik dat ik ook prijs had; voorwiel ineens 60-70 cm lager neer planten, en dan hard genoeg sleuren aan de fiets om niet op mn donder te gaan. Beneden gekomen zag ik dat mn iemand in de ambulance aan het laden was. Hopelijk alles ok met deze biker! [-o<
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

Ook hier gestart voor 110km. Met wat extra lussen (door verkeerd rijden #-o ) kwam ik aan het einde uit aan 116.5km, met 1440 hm's. In de laatste 30 km ferme kloppen gekregen, maar desondanks overal nog redelijk vlot boven geraakt. Mijn gemiddelde is hierdoor wel nog gezakt naar een schamele 19.21 km/u. In totaal 6u onderweg geweest.
In elk geval een dikke chapeau aan het WOEW-team voor deze feilloos georganiseerde marathon! Een uitdagend, afwisselend parcours, voldoende bevoorrading, een ideale toestand van terrein en prachtig weer!
Wat mij betreft, tot volgend jaar! =D> :bounce: =D>
Last edited by Mr. Stitchen on Sun 16 May 2010 19:25, edited 1 time in total.
Post Reply