lommel

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
gero
Mountainbiker

Post by gero »

J!nX wrote: Daarstraks met koersfiets langs kattenbos gekomen, er waren daar (mtb?) routes uitgepijld met witte pijlen op bomen (sommige geverfd, sommige papier/plastiek aan bomen geniet) op de paadjes waren redelijk wat bandensporen te zien, iemand idee of dit van die nieuwe route is, of iets anders?
Op de nieuwe route die ik gezien heb, stonden houten paaltjes met "Bosland" op, dus zal iets anders zijn.
patje !!!! wrote:Hopelijk zetten ze de grootste route (70 km ) met 1 soort pijlen zodat men die kan rijden zonder te moeten zoeken of schakelen van kleuren . Dan kunde eens doorrijden .
Het totaal is denk ik 50 km, tenzij jouw fiets Jolly Jumper heet. :-)
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

gero wrote:
J!nX wrote: Daarstraks met koersfiets langs kattenbos gekomen, er waren daar (mtb?) routes uitgepijld met witte pijlen op bomen (sommige geverfd, sommige papier/plastiek aan bomen geniet) op de paadjes waren redelijk wat bandensporen te zien, iemand idee of dit van die nieuwe route is, of iets anders?
Op de nieuwe route die ik gezien heb, stonden houten paaltjes met "Bosland" op, dus zal iets anders zijn.
patje !!!! wrote:Hopelijk zetten ze de grootste route (70 km ) met 1 soort pijlen zodat men die kan rijden zonder te moeten zoeken of schakelen van kleuren . Dan kunde eens doorrijden .
Het totaal is denk ik 50 km, tenzij jouw fiets Jolly Jumper heet. :-)
Ik dacht toen hier in de krant gelezen te hebben dat het 70 km zou zijn .
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Vandaag wat km gemaakt langs het kanaal en ff in de Lommelse bossen gedoken. De blauwe lus ff gevolgd en toen ben ik de nieuwe groene route tegengekomen. Een houten paaltje van bosland met een wit plakaatje met een klein groen mtb pijlte met 13km onder en de vliegdenroute ofzoiets. Sommige singletracks waren wel de moeite eigenlijk. Onderweg ook nog een nieuwe rode route tegengekomen zandduinroute ofzoiets van 9km. Denk wel dat het nog niet helemaal af is.
Ik denk dat mss de oude smokkelroute zal verdwijnen, die waren toch niet de moeite. Zeker niet als je die vergelijkt met de routes net over de grens..
swink
Mountainbiker

Post by swink »

flipp wrote:Vandaag wat km gemaakt langs het kanaal en ff in de Lommelse bossen gedoken. De blauwe lus ff gevolgd en toen ben ik de nieuwe groene route tegengekomen. Een houten paaltje van bosland met een wit plakaatje met een klein groen mtb pijlte met 13km onder en de vliegdenroute ofzoiets. Sommige singletracks waren wel de moeite eigenlijk. Onderweg ook nog een nieuwe rode route tegengekomen zandduinroute ofzoiets van 9km. Denk wel dat het nog niet helemaal af is.
Ik denk dat mss de oude smokkelroute zal verdwijnen, die waren toch niet de moeite. Zeker niet als je die vergelijkt met de routes net over de grens..
Dit zijn toevoegingen (5 lussen met in totaal +/- 50km aan paden)aan 'Het Smokkelpad' die tot stand zijn gekomen in samenwerking tussen Bosland en Bloso. Deze zijn echter nog niet officieel 'geopend'. Ik heb vandaag nog eens de vraag verstuurd( naar Bosland en de sportdienst van de stad Lommel) hoever het hiermee staat.
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

Vandaag na t werk nog eens het toertje gedaan van Lucxksgestel , heerlijk zonneke erbij , echt genoten , 70 km op de teller bij thuiskomst !!
dude
Mountainbiker

Post by dude »

Weet iemand hoe het zit met die nieuwe routes in Lommel? Zouden die nu zo ongeveer niet officieel geopend moeten worden?

Een paar maand geleden stonden er al heel wat pijltjes maar de bepijling stond zeker nog niet op punt.
swink
Mountainbiker

Post by swink »

Volgens die van 'Bosland' gaat dat nog minstens 6 maanden duren. Tegen dan zijn de eerste paaltjes al versleten :(
swink
Mountainbiker

Post by swink »

De plnnetjes van de vier nieuwe routes zijn te vinden op de site van Lommel: http://www.lommel.be/fb111qghj875nihb0pxgb237.aspx
Post Reply