cimes de waimes 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

sliekfretter wrote:
willemske wrote:Waar zouden er ergens foto's staan?

Grt
pics zijn hier te koop aangeboden,

http://www.sportograf.de/nl/shop/search/750

je deelnamenummer intypen,en je vind je eigen pics

succes
Je mag wel wat zoeken, want door de modder waren er veel nummerborden onleesbaar en zitten die bij de niet toegewezen foto's.
Als je de rest bestelt, kan je die dan gratis toevoegen aan je bestelling.
bub
Mountainbiker

Post by bub »

de tijd van mijn chrono klopt niet er is een kwartier bij ik ban in de tweede box gestart en hab de tijd van de eerste box en ik ban nochtans niet over de mat gereden met de eerste startbox heeft er iemand hier ook al eens last van gehad ?
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

383 e plek: voor mezelf is dat niet slecht: elk jaar doen we (veel)beter. Alleen heb ik weer al eens veel tijd verloren op mijn zwartebeeststrook, namelijk: tussen km paal 72 en 74: een zompwei met bomen erop en ik kan me er dan nooit op dwingen om me dan nog op te fokken om te blijven rijden. Ik zet moedeloos en laf vaker dan ooit mijn voetje aan de grond en verspil mijn energie aan het uitroepen van de kreet: KUTSTROOK (in plaats van gewoon verder te doen, want ik was vrij goed bezig).

Ik ben dan zo pissig en gefrustreerd dat ik dan nog niet eens door heb dat ik naast de djembespelers, de hoornblazers en de paparazzi op de skiheuvel een jaarlijks weerkerende attractie geworden ben.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

gisteren mocht ik ook een eerste keer deel te nemen aan les cimes de waimes. Een van de meest technische ardennen ritten werd mij beloofd. Wat ze er niet bij vertelden was dat het hier de eerste 45km verdomd veel omhoog ging. Gelukkig was het na Ovifat iets vlakker, maar hier en daar lag er wat plakmodder in de plaats. In de verhalen nadien bleek dat ik van de aanwezige brigands het meest van de fiets gegaan ben in de afdalingen en beklimmingen. Hetgeen me van gisteren het meest zal bijblijven is dat ik plat op mijn buik ging 10m voor de finishlijn #-o .
Nu nog wat meer bergop leren rijden en alles komt in orde.
Nog een dikke profiat aan AMG =D> =D> voor de puike prestatie.
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Emperor of the Mud wrote:Ook hier mijn Cîmes-ontmaagding... Ik vond het lood en loodzwaar... Nergens een stuk om eens wat te recupereren... Sommige afdalingen ook te voet gedaan, maar wel overal (behalve dan dat eerste ding) omhoog gefietst... Niet slecht voor een type Backstedt comme moi... Ovifat vond ik niet eens zo zwaar, te vergelijken met de achterkant van de Kemmel, maar tis idd dat stuk die erachter kwam die in de benen kruipt... Aangekomen in 5h09... Mijn Garmin gaf een gem van 14 en een sjiek aan, terwijl ik op Chronorace blijkbaar maar iets van 12 heb...

Gegevens: http://connect.garmin.com/activity/33214211
Dat is omdat chronorace de stops er ook bijrekent bij uw gemiddelde alsook de tijd dat je stilstaat. en uw fietscomputer niets registreerd.
IK had gem 14,9en op chronorece 11,89 ofzoiets.
Heb kettingbreuk gehad op het mooiste gedeelte van de omloop namelijk die singletrack op en af met massa's boomwortels die eindigd over het brugje?

@Cowboy wat was uw tijd? Ben je gevallen op dat klein bergafje juist voor de finish. Had bijna hetzelfde voor daar,voorwiel wou ook weigeren rechtuit te rijden :lol: :lol: gelukkig nog kunnen corrigeren :wink:
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Docteur Dérailleur wrote:383 e plek: voor mezelf is dat niet slecht: elk jaar doen we (veel)beter. Alleen heb ik weer al eens veel tijd verloren op mijn zwartebeeststrook, namelijk: tussen km paal 72 en 74: een zompwei met bomen erop en ik kan me er dan nooit op dwingen om me dan nog op te fokken om te blijven rijden. Ik zet moedeloos en laf vaker dan ooit mijn voetje aan de grond en verspil mijn energie aan het uitroepen van de kreet: KUTSTROOK (in plaats van gewoon verder te doen, want ik was vrij goed bezig).

Ik ben dan zo pissig en gefrustreerd dat ik dan nog niet eens door heb dat ik naast de djembespelers, de hoornblazers en de paparazzi op de skiheuvel een jaarlijks weerkerende attractie geworden ben.
Dat stuk is inderdaad een klote stuk ze. Daar het 2de jaar op rij tevoet kl**tza**en denk ik dan steeds.
Ga eens een mailke sturen met de vraag of ze geen alternatieve route hebben. =P~

Nog is proficiat met uw mooie pkaats,zou content zijn in uw plaats. Ik binnen gekomen op plaats 514. Ben wel content want maar 18min trager als vorig jaar en kettingbreuk gehad dus ja.
MIjn doel is om eens onder de 5uur te rijden ,maar lukt voorlopig niet.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

laagvlieger wrote: @Cowboy wat was uw tijd? Ben je gevallen op dat klein bergafje juist voor de finish. Had bijna hetzelfde voor daar,voorwiel wou ook weigeren rechtuit te rijden :lol: :lol: gelukkig nog kunnen corrigeren :wink:
233e plaats in 4u33'.
'k ben eigenlijk wel content met mijn plaats. 'k ben nergens over mijn toeren gegaan, en naarmate de tocht vorderde hoe minder ik ingehaald werd. :wink:

Idd. da klein bergafke :evil: . 'k dacht nog : oppassen als ik beneden kom #-o . resultaat: 3 plaatsen achteruit en een paarse bil.
rock racing
Mountainbiker

Post by rock racing »

bub wrote:de tijd van mijn chrono klopt niet er is een kwartier bij ik ban in de tweede box gestart en hab de tijd van de eerste box en ik ban nochtans niet over de mat gereden met de eerste startbox heeft er iemand hier ook al eens last van gehad ?
Dacht ik ook al, had op mijn teller 17.2 gem in +- 4.30u dus +- 76 km.
Op de site staat 4.30 u aan 14.4 gem = +- 65 km, kan iemand dit uitleggen? Ben als 216 geeindigd, ben wel tevreden maar had beter verwacht, wel niet echt diep gegaan iets teveel gespaard en s'avonds nog moeten werken, daar wel afgezien :-D
bub
Mountainbiker

Post by bub »

rock racing wrote:
bub wrote:de tijd van mijn chrono klopt niet er is een kwartier bij ik ban in de tweede box gestart en hab de tijd van de eerste box en ik ban nochtans niet over de mat gereden met de eerste startbox heeft er iemand hier ook al eens last van gehad ?
Op de site staat 4.30 u aan 14.4 gem = +- 65 km, kan iemand dit uitleggen? Ben als 216 geeindigd, ben wel tevreden maar had beter verwacht, wel niet echt diep gegaan iets teveel gespaard en s'avonds nog moeten werken, daar wel afgezien :-D
maar bij u klopt de tijd maar bij mij scheeld het een 15 min. ik heb een tijd van 4u05 gereden en op chrono race staat een tijd van 4u19. Naar mijn gemiddelde kijk ik niet want dat klopt toch nooit als ge voor gelijk welkerede dan ook stopt komt da toch al niet meer overeen.
beco
Mountainbiker

Post by beco »

[quote="bub"][quote="rock racing"][quote="bub"]de tijd van mijn chrono klopt niet er is een kwartier bij ik ban in de tweede box gestart en hab de tijd van de eerste box en ik ban nochtans niet over de mat gereden met de eerste startbox heeft er iemand hier ook al eens last van gehad ?[/quote]

Op de site staat 4.30 u aan 14.4 gem = +- 65 km, kan iemand dit uitleggen? Ben als 216 geeindigd, ben wel tevreden maar had beter verwacht, wel niet echt diep gegaan iets teveel gespaard en s'avonds nog moeten werken, daar wel afgezien :-D[/quote]

maar bij u klopt de tijd maar bij mij scheeld het een 15 min. ik heb een tijd van 4u05 gereden en op chrono race staat een tijd van 4u19. Naar mijn gemiddelde kijk ik niet want dat klopt toch nooit als ge voor gelijk welkerede dan ook stopt komt da toch al niet meer overeen.[/quote]

mij net t zelfde:
ik schreef me in dag zelf rond 9u15 maar kreeg ne nummer die al om 9u05 mocht starten in box A. ik dacht van te wachten op de start v 9u35 om toch de chrono te laten starten dr te passeren onder de poort.
blijkbaar werkt t dus zo niet, want mijn tijd is effectief beginnen lopen om 9u05 en niet om 35, dus op men officiele tijd is een 30min exact bijgeteld.. jammer..mss zit er daardoor verschillen bij sommigen..
Post Reply