Do 13/05/2010 Zele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jinba ittai
Mountainbiker

Post by jinba ittai »

Vandaag de TT in eigen dorp moeten missen door een dringende job, dus ik heb nog iets goed te maken.

Batterij van de koplamp goe opgeladen, ben dus klaar voor deze avondrit.

Ben eens benieuwd naar het parcours, heb nog nooit een tocht gedaan in de streek rond Zele :oops:
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Snelle tocht met veel rustige asfaltwegen, en wel in een mooie streek!
De offroad stukken lagen er ook snel bij. Berlaar (natuurgebied?) is wel erg mooi..
Goede afpijling met duidelijke pijlen, en goede bevoorrading.
Tot volgende keer..
WWW stock
Mountainbiker

Post by WWW stock »

Mooie tocht, goed georganiseerd. Vooral 't stukje doorheen 't natuurdomein was echt zalig. Ideaal voor een avondritje!
didi69
Mountainbiker

GPS

Post by didi69 »

Heeft er soms iemand de gps track van de 30 en 50 voor mij?
Gisteren de 50 gereden...aangenaam tochtje..
Kansee
Mountainbiker

Post by Kansee »

Gisteren waren mijn broer en ik ook van de partij. toch beetje teleurgesteld in deze tocht. Toen we toekwamen zaten we al direct op de après, daar hebben ze ons dan gezegd waar de inschrijvingen waren en dan zijn we er nog in geslaagd deze voorbij te rijden. Waren rond half 7 vertrokken dus nog geen verlichting nodig, en gelukkig maar, want het bleken geen reflecterende pijltjes te zijn. Deze waren ook in slechts kleine getale aangebracht. Hier en daar een bevestigingsbordje is nooit slecht en ook op splitsingen. Er zat ook geen structuur in. Wanneer de hoofdbaan een bocht maakte en er een kleine baantje rechtdoor ging, was er niet aangegeven dat je toch moest afslaan (want op een mtb-tocht is het niet evident om de hoofdweg te volgen!) en op een ander moment bleken we dan toch de hoofdbaan te moeten verlaten en rechtdoor te rijden, zonder dat het aangegeven was. Toen we uurtje na vertrek op bevoorrading aankwamen, bleek de sportdrank al op te zijn, blijkbaar hadden de organisatoren niet zoveel inschrijvingen verwacht. Beetje jammer, maar de appelsientjes maakten veel goed.

Aan de splitsing beslist van de 50 te rijden, omdat we nog niet veel mountainbikeparcours gezien hadden, en we kregen nog zo'n 15 kilometer road te slikken. Op een van de eerste offroad baantjes na de splitsing was een pijlke gedraaid en waren we dus ook wel ff in de war (maar daar kan de organisatie niet direct iets aan doen - tenzij meer pijltjes hangen dat je niet afhankelijk bent van ene). Bij schemer binnengereden en ons de gratis drank laten smaken. In't naar huis gaan ook snel nog gebruik gemaakt van de afspuitstand (hoewel ik liever geen hogedruk op mijn fiets afvuur).

Vriendelijke organisatie, maar naar mijn mening, te veel road en te weinig pijltjes.
Dus ik zal volgend jaar moeten komen kijken of hier rekening mee gehouden is. :-)
Grtz
robbylegein
Mountainbiker

Post by robbylegein »

mijn neef en ik waren ook van de partij, indd kon de bepijling wel iets beter maar dramatisch was het nu ook niet, en we hebben ook gemerkt dat de organisatie rondreed om hier en daar nog pijltjes bij te zetten, en het ene pijltje dat we na tien km misten was blijkbaar verwijderd en stond omgekeerd tegen een boom waar ook toevallig nog bepijling van een andere tocht stond met het bord "je volgt de dertig km op" maar voor de rest vonden we het wel een mooi tochtje met een heel mooi stuk in berlare... wij zijn de volgende keer weer van de partij en hopelijk de leffe nadien ook :-D 8)
dirty old man
Mountainbiker

Post by dirty old man »

Bedankt aan alle deelnemers voor de deelname, we waren echt verrast door de grote opkomst. =D>
Alle opmerkingen worden eens bekeken en zullen naar volgend jaar toe zeker aangepast worden indien mogelijk.
Hopelijk tot volgend jaar :-D
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Zo als gewoonlijk de eerste die ik tegen kwam op een avond tocht was jinba ittai me vlug klaar gemaakt en aan de inschrijving rudi r van de modderfokkers tegen gekomen. Vertrokken voor de 50km rond 8.20 met ons 3 en in gestrekte draf naar de bevoorading gemiddeld bijna 28 het lag aan de de andere ik had nog geen meter kunnen op kop rijden. De bevoorading was banaan, appelsien, suikerwaffels en water. Na de bevoorading toch 1km op kop gereden en me dan terug in rudis wiel vast gebeten hij kende het parkoer of anders de streek heel goed aan de splitsing hebben we de aanduidings plaat terug goed gezet en verder gereden heb dan nog even gezegt dat ik nog naar geen enkel pijltje gekeken had jinba ittai zij dat ik er dan nog niet veel gemist had toen we de E17 overstaken was bij mij het licht uit en mijn sigma aansteken was geen optie in de vanackere straat(kasei) men maten maar laten rijden (toen voelde ik dat ik smorgens al de tt in londerzeel gereden had) en verder op eigen tempo nu begreep ik ook waarom ik nog niet veel pijltes gemist had. Ik was rond op minder dan 2u wat heel snel is voor mij op den apre eerst ne blonde leffe van de inschrijvings armbantje en er dan nog enkele (veel te veel) andere. Natuurlijk kwamen we offshore ook tegen op de apre nog wat na gekaart met enkle andere bikers uit het antwerpse toen we vertrokken zat er nog ne man of 6 uit berlaare. Het is een toffe organisatie maar nog werk aan maar het was die mensen hun eerste keer. Een goede tip ga eerst eens enkele nacht tocten doen en geef uw ogen de kost. PS nu vrijdagavond in kalken is er bij jullie in de buurt al eene
Post Reply