cimes de waimes 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Roadie
Mountainbiker

Post by Roadie »

75 gestart... Na 27 (in die dikke modder) ketting geblokkeerd... derailleur afgebroken... beeetje wandelen en volgend jaar beter :-)
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

Rommel op het parcours, heb ik al rijdend bij de eerste 20 van de 50km niks van gemerkt. Dus dat moet daarna gebeurd zijn.

Trouwens, op de terugweg richting Antwerpen direct na de oprit in Malmedy waren er twee parkings langs links en rechts op de snelweg (Polleur, Theux, ...). Man man, ik weet niet of iemand anders dat ook gezien heeft, maar dat waren precies vuilnisbelten! Nooit gezien 8-[ 8-[

Hopelijk volgend jaar wel minder (zuigende) modder, zeker met lekke banden.
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

rock racing wrote:
kona88 wrote:
rock racing wrote:Vandaag ook de 75 gedaan,vertrokken met de laatste groep, serieuze tocht met mooie klimmen en dito afdalingen, toch bijna alles kunnen fietsen met mijn stan's van no tubes (raven) op 1.8 , alleen in de dikke modder was het schuiven maar dan komt de techniek van pas :-D .
Ski piste in middenblad naar boven gefietst en toen wist ik dat de conditie nog goed was en het tempo dan ook wat opgedreven omdat we de zwaarste klimmen al hadden gedaan. Uiteindelijk aangekomen met een goede 17 gemiddeld. Ben toch wel benieuwd nr de uitslag.
Heb het wel enorm koud gehad (voeten waren bevroren) en dat in mei. :(
Die papiertjes en dergelijke weggooien dat doe je gewoon niet. [-X Gewoon terug in de achterzak.
Tot de volgende
De echte rijden de 75 :-D hahahaha
Waar gaat ge ?
Onze bikepartner is een paar keer gestorven!
grt

hier nog iemand die benieuwt is na de uitslag :bounce: :bounce:

:oops: :oops: :oops:
Wacht nog maar het seizoen is nog maar pas begonnen
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Docteur Dérailleur wrote:proficiat: ik zou ook wel zo hard kunnen fietsen

(wel niet zeggen dat het je eerste chrono is : uit je vroegere berichten blijken toch deelnames in olne en sart-tilman...of ben ik mis?)
Wel meegereden heeft em maar idd geen chrono dus geen echte tijdsopname :wink:
Herminator
Mountainbiker

Post by Herminator »

idd zware rit en in de verste verte niet te vergelijken met vorig jaar.
Dikke proficiat echter voor de super organisatie, van inschrijving tot pasta.
Heb onderweg materiaalpech gehad en de mannen van Decathlon hebben nieuwe derailleurkabel en gainen gestoken - gratis - waarvoor dikke merci of ik kon tevoet verder.
Op naar de volgende - nog zwaardere Ardennen TropHy
Marc
Mountainbiker

Post by Marc »

50 km gedaan,was pas om 8h50 terplaatse en moest mij nog inschtijven en omkleden,had niet gelezen dat er al om 9h05 vertrokken werd,dus zonder opwarming als allerlaatste vertrokken.500m verder het bos in,niet voor direct eerst kwartier aanschuiven, voor een versmalling.
Dus om 9h20 pas goed vertrokken,had niet zoveel modder verwacht.Het parkoer maakte veel goed.Nu begrijp ik wat achteraan in het pak vertrekken betekent,veel extra energie verspillen in passeren van andere deelnemers.Die tragere deelnemers zien nog meer af,gelet op het gehijg van sommige op de hellingen of zelfs op vlakke stukken.Ovifat viel best mee,door de Venen rijden kost meer energie.De voeten,eenmaal door een beekje gereden,werden stilaan koelelementljes voor de koelbox.
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Ook dit jaar mijn eerste Cimes en ben denk ik een beetje te hard van start gegaan . Zat in startbox B en was wel nog een beetje verkouden maar had er wel zin in . Alles ging goed tot op km 35 ongeveer op het mooiste stukje met die singeltracks waar je net dacht alsof je in Oostenrijk zat . Te kort op mijn voorrijder en dan opeens dikke stenen een halve meter omlaag en daar ging hij en natuurlijk daar ging ik ook . Baddaboem ... Gelukking niet al te veel schade alleen mijn scheenbeen knie en pols wat verstuikt en een dikke scheur in mijn broek . terug de fiets op en verder . Die beekjes wat er daarna aankwamen hebben mij niet goed gedaan .... Had het zoal koud en toen nog kletsnatte en ijskoude voeten . #-o . Na de skipiste en Botrange begon het ergste ook nog op km 53 krampen .... aiaiaiai echt pijnlijke ook nog . En moest er nog 22 km dus die maar heel voorzichtig aan een slakketempo uitgereden samen met nog een kerel die er ook ferm doorzat dus gelukkig was ik niet alleen :P . Binnegekomen op 4u49 m :oops: :oops:
Al bij al wel een heel mooie tocht alleen een klein klein beetje te veel modder maar en heb weeral een lesje geleerd ....... DOSEREN want je ziet wel de man met de hamer heeft mij weeral gehad ](*,)
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Vissie2 wrote:Ik ben juist terug thuis van een leuke vermoeiende rit.

Ben om 9.05u gestart in box A, juist na de top-box. We vroegen ons wel af of dat allemaal toppers waren. Enkelen hadden gewoon vroeg ingeschreven want die werden direct na de start voorbijgevlogen door bijna iedereen. Wel raar. Soit.
Dan had ge de startprocedure beter moeten lezen .

Dan had je geweten ,
dat de top-box eerste 70 dlnrs. volgens klassement 75km was vertrek 9u ,
dan box-a 75km de 250 volgende nr's vertrek om 9u ,
en dan box-a 50km met vertrek om 9.05u .

Ik zou zeggen schrijf in op de 75km .
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Ook hier mijn Cîmes-ontmaagding... Ik vond het lood en loodzwaar... Nergens een stuk om eens wat te recupereren... Sommige afdalingen ook te voet gedaan, maar wel overal (behalve dan dat eerste ding) omhoog gefietst... Niet slecht voor een type Backstedt comme moi... Ovifat vond ik niet eens zo zwaar, te vergelijken met de achterkant van de Kemmel, maar tis idd dat stuk die erachter kwam die in de benen kruipt... Aangekomen in 5h09... Mijn Garmin gaf een gem van 14 en een sjiek aan, terwijl ik op Chronorace blijkbaar maar iets van 12 heb...

Gegevens: http://connect.garmin.com/activity/33214211
sliekfretter
Mountainbiker
Location: Ghost HTX 5 LC , Storm Nalu beach bike en BXT Carbon beach

Post by sliekfretter »

willemske wrote:Waar zouden er ergens foto's staan?

Grt
pics zijn hier te koop aangeboden,

http://www.sportograf.de/nl/shop/search/750

je deelnamenummer intypen,en je vind je eigen pics

succes
Post Reply