Za 15/05/2010 Ophasselt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Oakley wrote:De tocht van vorig jaar vond ik geweldig dus reis ik dit jaar weer vanuit Rotterdam naar deze omgeving.
Ben wel benieuwd naar de condities van de paden na de regen van de afgelopen week. Althans, hier in NL was het zo nu en dan aardig nat. Iemand een update...??
Denk niet dat je modderbanden zal moeten monteren. :wink:
Ben gisteren nog even op de Kluisberg gaan rijden (+- 30 km van Ophasselt) en alles ligt er perfect berijdbaar bij.
Zit zelf met zomerbanden en nooit in de problemen gekomen.
Vee
Mountainbiker

Post by Vee »

Na de 24uren van Kester heb ik de smaak te pakken :-D

Hier aanwezig voor de 60km.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Moet dringend de overtollige kilos wegfietsen. Lijkt me ideale opwarmer voor Wolfsdonk, dus aanwezig voor de 80km :bounce:
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

uncle sam wrote:Moet dringend de overtollige kilos wegfietsen. Lijkt me ideale opwarmer voor Wolfsdonk, dus aanwezig voor de 80km :bounce:
welke overtollige kilo's ?

ik teken ook present tegen 7u30-7u45? ,
S-Biker Gino
Mountainbiker

Post by S-Biker Gino »

Wegens morgen niet aanwezig kunnen zijn vandaag de 80km afgebold, prima uitgepijld en een relatief 'snel' parcours.
toch een paar opmerkingen, in het begin kom je in een bosje langs de Dender langs een beek die je dan met een brugje over moet (of wat er nog van overblijft) het is misschien geen slecht idee om één voor één het brugje over te steken of...
Het fotootje van de Normansberg (Bosberg off-road) stemt van een tijdje geleden want ondertussen ligt hier een lap beton :cry: Wat de Bosberg off-road betreft zijn er andere alternatieven maar dat vindt de boswachter waarschijnlijk niet zo leuk, voor de rest mooie stukjes off-road met hier en daar wat wegenwerken als toemaatje...
Wel even opletten aan het wegeltje richting kerk Onkerzele als het moest regenen want dat ligt opgebroken en kan in dat geval tot een modderpoel herschapen worden met een nog open liggende diep sleuf er naast maar nu ligt alles er nog droog bij dus niet echt een probleem. Dat droog geldt voor het volledige traject :wink:

Banden advies (sommige vragen hier blijkbaar naar) Racing Ralph of iets dergelijks moet ruimschoots volstaan :bounce: :bounce: :bounce: niet te hard oppompen :bounce: :bounce: :bounce:
Gemiddelde snelheid voor de 80km bedroeg 21.5 :roll:
b@rtm@n
Mountainbiker

Post by b@rtm@n »

teken hier ook present voor de 80km, kom met de fiets van zwalm
den deze en morgen vieux-leuze zullen hopelijk volstaan voor volgende week (hoogmis in maarkedal) :^o
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Het was dik in orde in Ophasselt met alles erop en eraan =D> =D> =D> Wel één maal misreden juist na de 1ste bevoorrading bij de splitsing er gingen 2 pijlen één rechtdoor en één naar rechts zonder afstanden op dus naar rechts gereden en ik zat natuurlijk op het parcour van de 80 km. #-o
Goed en wel aangekomen met een afstand van 55 km en met een goed gevoel terug naar Wortegem.

Tot de volgende keer unitas =D> =D> =D>
gaadvis
Mountainbiker

Post by gaadvis »

terug binnen van de 80 die maar 75 bleek te zijn, alle toffe dingen rond de Muur zaten er in, toffe rit gehad, goed bepijld, voldoende bevoorrading en vooral heel fijn weer om te MTB'en
Vee
Mountainbiker

Post by Vee »

Heb ook de 80km gereden, lekker weertje, leuk parcours in mijn achtertuin, goed droog en had goeie benen: 22,68km/u avg

Op naar de Herdermarathon :-D
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

uncle sam wrote:Moet dringend de overtollige kilos wegfietsen. Lijkt me ideale opwarmer voor Wolfsdonk, dus aanwezig voor de 80km :bounce:
Iets te letterlijk opgevat :wink:
Merci aan de cowboy voor het vele wachten tijdens de rit.
Uiteindelijk aangekomen na 75km, en de benen zaten nog zeer fris omdat nergens werd doorgetrokken.
Ideaal om de draad terug op te pikken, in een zeer aangename streek =D>

Merci =D>
Post Reply