Samengevoegde onderwerpen betreffende Cannondale

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Da's een kwestie van budget, niet...?
De F900 heeft zou een beter frame moeten hebben, een wat hoger gekwoteerde Lefty-vork, lichtere wielen, en andere remmen. De rest van de komponenten blijft ongeveer gelijk.

specs F900
specs F800

Maar wat je ook neemt, beiden zullen wel goede bikes zijn... Maar sinds ik met een F1000 rij, ben ik dan wel een beetje een CannondaleLover geworden... :bounce:
LOCCO
Mountainbiker

Post by LOCCO »

ja dat is het ook maar ik heb toch maar de F 800 gekocht maar bedankt :) :) :) :)
LOCCO
Mountainbiker

gewicht f800

Post by LOCCO »

hey

weet iemand toevallig het gewicht van de cannondale F800 2004
thomatchef
Mountainbiker

Post by thomatchef »

Heb hier magazine liggen "VTT mag, l'officiel du velo tout supsend". Is Frans magazine, en in nummer 173 is er een heel dossier over de prijs van een lichter fiets (hun conclusie is 150€ per 100gram) en daarin zijn ook lijsten bijgevoegd van heel wat frames en onderdelen.

De F800 heeft het Furio frame en dit weegt 1805gram en kost apart 1299€
Van de headshok lefty jake heb ik geen gewicht, staat er spijtig genoeg niet bij.
Ik kan hier nu alle onderdelen proberen op te zoeken maar de kans dat ik ze allemaal heb staan is klein (vork ontbreekt al).
Misschien hebben ze deze fiets al eens in een magazine besproken, en daar zal het gewicht wel bij staan. Dus dat even opzoeken en dan mag contacteren is denk ik eerste oplossingen want bij cannondale zul je geen gewicht vinden.
Nijl
Mountainbiker

Post by Nijl »

150€ per 100g #-o #-o is dat niet wat veel? een fiets van 9 kg zou dan 13500€ kosten, amaaaai
thomatchef
Mountainbiker

Post by thomatchef »

Die prijs 150€ per 100gram zou voor een fully zijn startend enkel vanaf het frame en onderdelen die jezelf kiest.
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

Nijl wrote:150€ per 100g #-o #-o is dat niet wat veel? een fiets van 9 kg zou dan 13500€ kosten, amaaaai
#-o #-o

en ene van 12kg zou er 18 000€
[-X [-X [-X
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

volgens mij is het het de gemiddelde prijs voor 100 gram gewichtswinst (vanaf een bepaald gewicht of gemiddeld genomen op alle bikes op de markt, of weet ik veel...)

Overigens allemaal heel relatief, twee latexbinnenbandjes aan 15 euro/stuk ipv twee standaardtypes en je hebt die 100 gram ook...
thomatchef
Mountainbiker

Post by thomatchef »

dei prijs is berekend vanaf 1 fiets, nl een scott volledig uit carbon daarna werden hell wat onderdelen eveneens van carbon geplaatst, en carbon is duur ....
om aan die 150€/110g namen ze gewoon totaal gewicht en prijs en kwamen ze tot die vergelijking. Dit was echter samen gesteld door zon gewichtsfreak. het magazine zelf heeft dit ook geprobeerd en kwam met enkele onderdelen te veranden (vork, stuur, banden, pedalen, velgen,..) uit op 100€/100g.

Tstond int boekske, schiet dus mijn nie af, want ik schrijf dat boekske niet.
Rookie
Mountainbiker

Cannondale F600 --> goe materiaal?

Post by Rookie »

Hoi !
Ik heb me op dit forum ingeschreven omdat ik hier al een tijdje zitten lezen heb, en vind dat jullie vaak interesante tips weten ! =D> =D>
Ik wil beginnen mountainbiken, rij nu vaak met de koersfiets op de weg, maar heb nog nooit echt mountaingebiked.
Nu wil ik me er wel een aanschaffen, om ook mountainbiketochten mee te doen.
Ik heb al wat zitten surfen , en de Cannondale F600 lijkt me een zeer mooie fiets. Hij ligt nét iets buiten het budget dat ik voorzien had, maar kom,
het kan er eventjes nog vanaf.

Wat denken jullie van die fiets? Zou ik beter beginnen op een goedkopere? Heb eigenlijk al veel dingen gelezen op dit forum (cube, scott elite, ...),
maar nog nooit iets over F600 (wel F800)

Dan nog een aantal beginners-vraagjes : wat is een "lefty" ? Wat zijn goede "groepen" ? (op mijn koersfiets heb ik shimano tiagra, zou ook iets
in die klasse willen). Wat is het verschil eigenlijk tussen een "freeride" fiets, een "all mountain" fiets, :drunk:

Alvast bedankt hoor ! En tot een dezer dagen op een tocht !
Post Reply