M.a.w. is de Prince Dezibel ook in 32 gaats beschikbaar (op Tune's site tot op heden enkel 28 gaats) ? T.t.z. beschikbaarheid hoogstwaarschijnlijk slechts tweede jaarhelft. Ik ben in blijde verwachting, ga rode Tune-naven persoonlijk (laten) combineren met een setje ZTR Race 7000 en witte DT Swiss Aerolites. M'n Trek 9.9SSL 19.5" duikt dan onder de 8 kilootjes. Dan kan ik de fiets mogelijk eens aan BikeFreak aanbieden voor de rubriek DreambikeBikecustomizer wrote:Wij zijn nu ook bezig met het lichtste wielset disc te maken voor bikefreak magazine ook met de innolite clincher 32 gaats velgen en de tune decibel achternaaf, de achternaaf krijgen we volgende week binnen , schatting van het
gewicht is 1050 gr
als velglint word de ROX velglint gebruikt superlicht
Ik zal wel een paar fotos maken als het af is .
Lichtste wielset MTB
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
-
chainsucker
- Mountainbiker
Re: Lichtste wielset
Post by chainsucker »
Last edited by chainsucker on Fri 21 May 2010 18:11, edited 1 time in total.
- tyro13
- Mountainbiker
- Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg
Ik heb net een NIEUW setje "gewonnen" op ebay.de. Nu enkel nog betalen en tis in de sjakosch;;;;
het setje bestaat uit dt swiss xrc 330 carbon velgen, tune cannonball sl voornaaf, tune prince achternaaf samen met de sapim cx ray spaken (per wel 32spaken)brengt dit setje op de weegschaal 1247gram op...Netjes toch voor 32 spaken wiel....De flash zal tevreden zijn met zijn upgrade....
het setje bestaat uit dt swiss xrc 330 carbon velgen, tune cannonball sl voornaaf, tune prince achternaaf samen met de sapim cx ray spaken (per wel 32spaken)brengt dit setje op de weegschaal 1247gram op...Netjes toch voor 32 spaken wiel....De flash zal tevreden zijn met zijn upgrade....
Last edited by tyro13 on Wed 12 May 2010 16:14, edited 1 time in total.
tyro13 wrote:Ik heb net een setje "gewonnen" op ebay.de. Nu enkel nog betalen en tis in de sjakosch;;;;![]()
gewicht is ok, vind het alleen jammer dat je met zo'n licht setje met binnenbanden moet rijden. Dan liever ZTR race, waar je wél tubeless mee kan rijden.tyro13 wrote:Ik heb net een setje "gewonnen" op ebay.de. Nu enkel nog betalen en tis in de sjakosch;;;;![]()
Toet toet, met bv. DT Swiss tubeless kit (= Eclipse kit), en vermoedelijk zal het ook wel lukken met Notubes yellow tape, maar nog geen ervaringen hieromtrent gelezen.El Baelos wrote:Kan je die velgen dan helemaal niet luchtdicht maken?
Cannondale levert zo'n DT Swiss kit bij hun carbon DT Swiss Wielen van bv. Flash Team.
-
Tom-s
- Mountainbiker
Offtopic; Voor iedereen die ze wil hebben.
Bij deze winkel voor maar 280€ per stuk!!!!
ah, da's nieuw. Had ooit eens gelezen dat het niet mogelijk zou zijn deze tubeless te maken.RigolleM wrote:Toet toet, met bv. DT Swiss tubeless kit (= Eclipse kit), en vermoedelijk zal het ook wel lukken met Notubes yellow tape, maar nog geen ervaringen hieromtrent gelezen.El Baelos wrote:Kan je die velgen dan helemaal niet luchtdicht maken?
Cannondale levert zo'n DT Swiss kit bij hun carbon DT Swiss Wielen van bv. Flash Team.
- tyro13
- Mountainbiker
- Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg
Ja das een heel scherpe prijs. Enkel eens benieuwd wat de portkosten hier zijn....Tom-s wrote:Offtopic; Voor iedereen die ze wil hebben.
- tyro13
- Mountainbiker
Ik rijd liever met latex biba (snellere herstelling bij toch lekrijden) het geeft mij een veilig gevoel van 2biba's mee te hebben. Ik weet niet of de tubeless rijders een biba meehebben? Indien ja wat is dan t grote voordeel van tubeless te rijden. Wetende dat ik de laatste jaren niet meer ben lek gereden...? gewichtsvoordeel is ook bijna nihil. Ik mtb ook zeker niet elke week. Ik rijd dik 2/3 op de weg. Dus sommige weken staat hij volledig stil en dan vloeibare latex die staat uit te drogen.....dus vandaar mijn keuze voor biba. Ik weet ook niet of de ztr race 82kg proof is.... :drunk:En geef toe een carbon setje staat toch iets meer flashy in de flash als een "doordeweeks" ztr setje.(ztr rijders voel jullie niet aangevallen he, ik heb zelf al 2sets olympic gehad met grote tevredenheid, met dt swiss naven en chriss king al heb ik met de laatste set nog geen 5x gereden....Swannie wrote:gewicht is ok, vind het alleen jammer dat je met zo'n licht setje met binnenbanden moet rijden. Dan liever ZTR race, waar je wél tubeless mee kan rijden.tyro13 wrote:Ik heb net een setje "gewonnen" op ebay.de. Nu enkel nog betalen en tis in de sjakosch;;;;![]()