Raleigh R1 7005 aluminium

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Heusden_Mountainbiker
Mountainbiker

Raleigh R1 7005 aluminium

Post by Heusden_Mountainbiker »

hallo,

ik heb een Raleigh R1 7005 Aluminium aangekocht een aantal jaar geleden, maar denk pas nu aan serieus te gaan MTB-en

ik zou graag weten of er op mijn MTB voorvering past, nieuwe versnellingen, nieuwe detrailleurs, van die klik pedalen, enzovoort want ik ben niet echt van plan om een nieuwe fiets te kopen tenzij werkelijk nodig is...

ik heb nergens een foto over de fiets gevonden maar is wel van 1999-2000
zoals ik al zei: nergens foto of info gevonden zelfs niet op de site van raleigh

alles wat je me kan vertellen over deze fiets is STRENG gewenst

bij voorbaat dank, grtz, sam
Kristof.
Mountainbiker

Re: Raleigh R1 7005 aluminium

Post by Kristof. »

Heusden_Mountainbiker wrote:hallo,

ik heb een Raleigh R1 7005 Aluminium aangekocht een aantal jaar geleden, maar denk pas nu aan serieus te gaan MTB-en

ik zou graag weten of er op mijn MTB voorvering past, nieuwe versnellingen, nieuwe detrailleurs, van die klik pedalen, enzovoort want ik ben niet echt van plan om een nieuwe fiets te kopen tenzij werkelijk nodig is...

ik heb nergens een foto over de fiets gevonden maar is wel van 1999-2000
zoals ik al zei: nergens foto of info gevonden zelfs niet op de site van raleigh

alles wat je me kan vertellen over deze fiets is STRENG gewenst

bij voorbaat dank, grtz, sam
Je spreekt over vering, versnellingen ... etc te vervangen.
Die prijs kan al behoorlijk op lopen en denk dat je dan idd beter naar een complete fiets kan uitkijken.
Desnoods een 2de hands als je budget niet groot is.
Phrace
Mountainbiker

Post by Phrace »

als ik jou was zou ik gewoon ermee rijden tot er iets kapot is en dan vervangen als je dan toch onderdelen-gewijs je bike in een nieuw jasje wil steken... in't begin zal je volgens mij die nieuwe snufjes toch niet direct volledig benutten en gaandeweg kan je dan ook leren wat je echt nodig hebt en wat niet...

maar een nieuwe bike met alles erop en eraan komt op termijn altijd goedkoper uit tenzij je echt koopjes kan doen...
Heusden_Mountainbiker
Mountainbiker

ah ok, danku, kzal nu met me bike rijden tot ie eiglijk pere total is of er iets katché is, en na mijn vakantiejob zal ik bepalen of ik :
*me huidige MTB repareer en ne brommer koop wat ik graaaag heb!
*een nieuwe aankopen
Heusden_Mountainbiker
Mountainbiker

[/quote]Je spreekt over vering, versnellingen ... etc te vervangen.
Die prijs kan al behoorlijk op lopen en denk dat je dan idd beter naar een complete fiets kan uitkijken.
Desnoods een 2de hands als je budget niet groot is.[/quote]

ma kvraag gwoon of het MOGELIJK is om vering op mijn fiets te steken, wanteuh, eht schijnt dat da nodig is, ma zoals gezegd, kzal eerst gwoon wa beginne MTB-en en dan kijkn wa ik nodig heb ...

grtz, sam
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

Ik heb ook eerst enkele jaren zonder verende vork gereden. Nu heb ik er enkeel maanden één en nu ga ik hem vervangen door een vatse :wink: :drunk:
Phrace
Mountainbiker

Post by Phrace »

Heusden_Mountainbiker wrote: ma kvraag gwoon of het MOGELIJK is om vering op mijn fiets te steken, wanteuh, eht schijnt dat da nodig is, ma zoals gezegd, kzal eerst gwoon wa beginne MTB-en en dan kijkn wa ik nodig heb ...

grtz, sam
eigenlijk past er op elke bike een vering... alleen zijn nu alle veringen gemaakt voor een ahead-set dacht ik... maar als je een bike hebt waar dit niet voor geschikt is (mijn kader ook niet bvb) kan je altijd proberen een tweedehandse vering op de kop te tikken die wel nog met schroefdraad werkt....

btw, volgens mij is het belange niet nodig om een verende vork te hebben... dat is enkel handig in het naar beneden suizen en op hobbelige veldweggetjes kan dat het comfort wat verhogen, but that's about it... in een klim ben je zelfs beter af met een vaste vork... cfr Lock-out op de nieuwe generatie verende vorken...
ik ben gewend om met een verende vork te rijden maar heb twee jaar terug in Polen/Tsjechie gereden met een Trek met vaste vork en 't enige dat ik hiervan ondervonden heb is dat je in een downhill wat gas moet terugnemen!
Heusden_Mountainbiker
Mountainbiker

mjah, dan zal i kwss wel zodner vork rijde de eerste paar jaren

ma kvraag mij eiglijk af, is mijn fiets echt wel een MTB en kan je er deftig mee gaan MTB-en want tis zo'n rare frame, V-brakes, S-ram achterdetrailleurs, shimano voordetrailleur, en van die versnellingen aan uw handvat, ziet er wel sportief uit ma kweet eiglijk niet of ie wel geschikt is voor te MTB-en?

nogmaals: iemand n link waar ik mijn fiets ka nvinden? of mensen die weten welke fiets ik bedoel?

grtz en alvast bedankt!
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Los van de discussie over het nut of de noodzaak van een voorvering, is het wel niet zo dat ALLE oude(re) kaders geschikt zijn voor een verende voorvork. Bij sommige kaders is de geometrie er namelijk helemaal niet op voorzien en ga je een choppereffect krijgen als je een verende vork steekt.
Phrace
Mountainbiker

Post by Phrace »

is't niet zo dat (quasie alle) verende vorken gewoon de hoek van je stuurbuis blijven volgen? zo'n vork is toch gewoon recht in tegenstelling tot vaste vorken die meestal op't einde nog een klein knikje hebben?
dus denk ik dat je net géén chopper gaat krijgen maar een vinniger fiets...
Post Reply