3de Herdermarathon - 22/05/10 - Maarkedal
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- devil biker
- Mountainbiker
Post by devil biker »
ben mijn best aan het doen om enkele clubmakkers te overtuigen mee naar hier af te zakken

HM3 filmpje verkenning (9mei)
Bikers
Voor zij die nog twijfelen... of ge krijgt uwe bikemakker nie mee,uw lief, of ge wilt zeker 8 uren van thuis weg zijn
bekijk dit...
let op de kwaliteit..... mijn hd cam lag thuis
dit is met een oregon camera genomen.
S'morgens in de mist aangezet voor een mooie Vlaamse Ardennen rit
http://www.youtube.com/user/bulchman#p/ ... h2TTdMpauw
Voor zij die nog twijfelen... of ge krijgt uwe bikemakker nie mee,uw lief, of ge wilt zeker 8 uren van thuis weg zijn
bekijk dit...
let op de kwaliteit..... mijn hd cam lag thuis
dit is met een oregon camera genomen.
S'morgens in de mist aangezet voor een mooie Vlaamse Ardennen rit
http://www.youtube.com/user/bulchman#p/ ... h2TTdMpauw
-
pilot
- Mountainbiker
Waauw - een lus van 25km richting Frasnes-Les-Anvaing!
Ik vond het o zo spijtig toen de "Koninginnerit der vlaamse Ardennen" in Ronse niet meer doorging. Dat was mijn eerste kennismaking met de zuidkant van Ronse en ik had zo'n heimwee naar die prachtige VTT van enkel jaren geleden. Er zijn daar echt fantastische bospassages te vinden.
EN DAN NU - een natte droom - worden die stroken toch zeker niet opgenomen in mijn favoriete tocht! Dit wordt nu pas echt een klassieker! De Oudenaarde lus is natuurlijk ook niet van de poes, maar de bossen Hubermont, Antoing en Lefebvre zijn nog van een iets hoger niveau (technischer en vooral groener) en worden door weining organisaties benut. t schijnt ook heel lastig te zijn om toestemming te krijgen voor sommige stroken. Die herders moeten goeie connecties hebben bij onze waalse vrienden.
Semenil, Grand Monchaut Here we come! Kan al niet meer wachten. Moreel verplicht om die lus er bij te nemen (zelfs al moet ik er 125km op wachten).
Vorig jaar moest ik in de namiddag naar communiefeest van mijn neefje en heb dus 'maar' 70 km kunnen genieten - Deze keer kom ik terug voor meer.
Die optielus van 10km mag er trouwens wel zijn qua moeilijkheidsgraad - die mannen pluizen elke vierkante meter met een vergrootglas uit om het ons zo lastig mogelijk te maken (was vorig jaar bijna in die tunnel in de beek gesukkeld - is er dit jaar verlichting?)
Kzal nog een tandje moeten bijsteken deze week en extra kilometers trainen.
Ik vond het o zo spijtig toen de "Koninginnerit der vlaamse Ardennen" in Ronse niet meer doorging. Dat was mijn eerste kennismaking met de zuidkant van Ronse en ik had zo'n heimwee naar die prachtige VTT van enkel jaren geleden. Er zijn daar echt fantastische bospassages te vinden.
EN DAN NU - een natte droom - worden die stroken toch zeker niet opgenomen in mijn favoriete tocht! Dit wordt nu pas echt een klassieker! De Oudenaarde lus is natuurlijk ook niet van de poes, maar de bossen Hubermont, Antoing en Lefebvre zijn nog van een iets hoger niveau (technischer en vooral groener) en worden door weining organisaties benut. t schijnt ook heel lastig te zijn om toestemming te krijgen voor sommige stroken. Die herders moeten goeie connecties hebben bij onze waalse vrienden.
Semenil, Grand Monchaut Here we come! Kan al niet meer wachten. Moreel verplicht om die lus er bij te nemen (zelfs al moet ik er 125km op wachten).
Vorig jaar moest ik in de namiddag naar communiefeest van mijn neefje en heb dus 'maar' 70 km kunnen genieten - Deze keer kom ik terug voor meer.
Die optielus van 10km mag er trouwens wel zijn qua moeilijkheidsgraad - die mannen pluizen elke vierkante meter met een vergrootglas uit om het ons zo lastig mogelijk te maken (was vorig jaar bijna in die tunnel in de beek gesukkeld - is er dit jaar verlichting?)
Kzal nog een tandje moeten bijsteken deze week en extra kilometers trainen.
-
Herder Ronny
- Mountainbiker
Post by Herder Ronny »
Zoals hierboven al aangegeven, hebben een pak herders gisteren de langste afstand (125 km) proberen te bedwingen. Van de 16 deelnemers hebben uiteindelijk 5 Herders het einde bereikt. De redenen van de afvallers waren divers (moederkesdag, geen onthaal 's namiddags, materiaalpech, vrouw die teveel SMS't, teveel alcohol daags ervoor, te weinig geslapen wegens trouwfeest, geen conditie, ...). Dus zorg op 22/5 dat voorgaande allemaal in orde is, want het waren 125 zware kilometers, die uiteindelijk 123km bleken te zijn. Ik heb een stukje offroad ontweken wegens kettingprobleem en na een val in het Livierenbos één kilometer minder gespeeld in het Herderbos. De optielus was nog niet klaar en één privéstuk 'Alpenweide' hebben we enkel op 22/5 de toelating. Dus voor degenen die verwachten dat we niet kunnen tellen, jammer... het zullen er wel degelijk 125 lange kilometers zijn.
Zonder de nodige stops hebben we iets minder dan 8 uur op de fiets gezeten en hebben we een gemiddelde gehaald van 16 km/u.
De hoogtemeters: ik reed met een Garmin Edge 500 en een Oregon 400T en de eerste gaf 2304hm en de tweede 2559hm aan. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen want GPSvisualizer geeft mij 2401hm!
De optielus is ook nog eens goed voor 250hm, dus de aangekondigde hoogtemeters (NGI) zitten er niet zo ver naast
Zonder de nodige stops hebben we iets minder dan 8 uur op de fiets gezeten en hebben we een gemiddelde gehaald van 16 km/u.
De hoogtemeters: ik reed met een Garmin Edge 500 en een Oregon 400T en de eerste gaf 2304hm en de tweede 2559hm aan. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen want GPSvisualizer geeft mij 2401hm!
De optielus is ook nog eens goed voor 250hm, dus de aangekondigde hoogtemeters (NGI) zitten er niet zo ver naast
- Bresciani
- Mountainbiker
- Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)
Man man man....
Ik zit hier op 't topje van m'n zetelzitting... zo'n groot verlangen heb ik om al volgende weekend te zijn...
spijtig want dat is dan ook weeral het einde van een weekje verlof
en toch verlang ik er al zo naar...
Ik doe hier iedere dag een tiental gebedjes om de weergoden goed te stemmen tot dan en liefst tot erna...
Ik zit hier op 't topje van m'n zetelzitting... zo'n groot verlangen heb ik om al volgende weekend te zijn...
spijtig want dat is dan ook weeral het einde van een weekje verlof
en toch verlang ik er al zo naar...
Ik doe hier iedere dag een tiental gebedjes om de weergoden goed te stemmen tot dan en liefst tot erna...
- pearl jam
- Mountainbiker
+1El Baelos wrote:Zelfde plan hier.vannoli wrote:wordt afzien als je 2dagen later 90km in Ardennes Trophy gaat meedoenEl Baelos wrote:Miljaar, dat wordt afzien!![]()
Ik ga toch de 135km aan traag tempo rijden dak nog wat overheb voor de maandag
de zondag dan 2uurkes op het gemak gaan losrijden en vroeg in bed om de maandagmorgen te knn starten in de Ardennes Trophy
Last edited by pearl jam on Tue 11 May 2010 20:31, edited 1 time in total.