Nu ben ik het meer dan kotsbeu !
Het gaat als volgt:
Sinds een klein jaar schakelt men DH-bak voor geen meter. Hij heeft namelijk moeite om op versnelling 3 en op versnelling 6 te geraken van men 105 casette 11-25.
Men derailleur is een X0 short cage en ja hij is correct afgesteld. En ja men pad is recht.
Als ik men kabel dan wat strakker trek gaat hij wel op deze versnellingen maar geraakt hij amper naar benede...
Nu begin ik meer en meer te vermoeden dat dit de maken heeft met de casette , hoewel men derrie deze zonder probleem moet kunnen schakelen ...
Iemand enig idee ?
Probleem bij het schakelen...
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- LucVR
- Mountainbiker
- Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Pad is gecenterd met PT padrichter , wiel is recht , etc. Was bij men demo hetzelfde , heb nu een gloednieuw sx frame + nieuw achterwiel dus daar zou het niet aan mogen liggen !LucVR wrote:- Binnen- en buitenkabel gecheckt/vervangen? Vooral de bocht naar de derailleur heeft invloed op schakelgedrag
- Je zegt "pad is recht": op het zicht gecontroleerd of met een derailleurpatrichter op een wiel waarvan je 100% zeker van bent dat het recht en gecenterd is?
- LucVR
- Mountainbiker
- Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Kabels?thomasmb wrote:Pad is gecenterd met PT padrichter , wiel is recht , etc. Was bij men demo hetzelfde , heb nu een gloednieuw sx frame + nieuw achterwiel dus daar zou het niet aan mogen liggen !LucVR wrote:- Binnen- en buitenkabel gecheckt/vervangen? Vooral de bocht naar de derailleur heeft invloed op schakelgedrag
- Je zegt "pad is recht": op het zicht gecontroleerd of met een derailleurpatrichter op een wiel waarvan je 100% zeker van bent dat het recht en gecenterd is?
Kabel is ook inorde , bij het nieuwe sx frame is da kabelgeleiding zo zodat er geen bocht wordt gemaakt maar dat da kabel recht de derrailleur ingaat.LucVR wrote:Kabels?thomasmb wrote:Pad is gecenterd met PT padrichter , wiel is recht , etc. Was bij men demo hetzelfde , heb nu een gloednieuw sx frame + nieuw achterwiel dus daar zou het niet aan mogen liggen !LucVR wrote:- Binnen- en buitenkabel gecheckt/vervangen? Vooral de bocht naar de derailleur heeft invloed op schakelgedrag
De derrie draait ook nog soepel rond zijn lagering , tis echt een " mysterie " voor mij.
Grtz