Probleem bij het schakelen...

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
thomasmb
Mountainbiker

Probleem bij het schakelen...

Post by thomasmb »

Nu ben ik het meer dan kotsbeu !
Het gaat als volgt:
Sinds een klein jaar schakelt men DH-bak voor geen meter. Hij heeft namelijk moeite om op versnelling 3 en op versnelling 6 te geraken van men 105 casette 11-25.
Men derailleur is een X0 short cage en ja hij is correct afgesteld. En ja men pad is recht.
Als ik men kabel dan wat strakker trek gaat hij wel op deze versnellingen maar geraakt hij amper naar benede...
Nu begin ik meer en meer te vermoeden dat dit de maken heeft met de casette , hoewel men derrie deze zonder probleem moet kunnen schakelen ...
Iemand enig idee ?
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

- Binnen- en buitenkabel gecheckt/vervangen? Vooral de bocht naar de derailleur heeft invloed op schakelgedrag
- Je zegt "pad is recht": op het zicht gecontroleerd of met een derailleurpatrichter op een wiel waarvan je 100% zeker van bent dat het recht en gecenterd is?
david134
Mountainbiker

Post by david134 »

uwe shifter mischien ? ik had daar ook probs mee .
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

LucVR wrote:- Binnen- en buitenkabel gecheckt/vervangen? Vooral de bocht naar de derailleur heeft invloed op schakelgedrag
- Je zegt "pad is recht": op het zicht gecontroleerd of met een derailleurpatrichter op een wiel waarvan je 100% zeker van bent dat het recht en gecenterd is?
Pad is gecenterd met PT padrichter , wiel is recht , etc. Was bij men demo hetzelfde , heb nu een gloednieuw sx frame + nieuw achterwiel dus daar zou het niet aan mogen liggen !
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Werkt de derrie nog zoals het moet?
Draait die nog soepel genoeg rond zijn hoofdlagering?
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

thomasmb wrote:
LucVR wrote:- Binnen- en buitenkabel gecheckt/vervangen? Vooral de bocht naar de derailleur heeft invloed op schakelgedrag
Pad is gecenterd met PT padrichter , wiel is recht , etc. Was bij men demo hetzelfde , heb nu een gloednieuw sx frame + nieuw achterwiel dus daar zou het niet aan mogen liggen !
Kabels?
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

LucVR wrote:
thomasmb wrote:
Kabels?
Kabel is ook inorde , bij het nieuwe sx frame is da kabelgeleiding zo zodat er geen bocht wordt gemaakt maar dat da kabel recht de derrailleur ingaat.
De derrie draait ook nog soepel rond zijn lagering , tis echt een " mysterie " voor mij.
Grtz
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Door wàt gaan je binnenkabels ? Zelf al ooit 'ns een stuk van een disc brake kabel gebruikt om een binnenkabel door te laten lopen. Ogenschijnlijk perfect maar maanden later trad het probleem pas op.
Oorzaak : kabel zette zich langzaam maar zeker dieper en dieper in de plastic binnenomhuizing.... #-o
Toon_D
Mountainbiker

Post by Toon_D »

Kabel en gaine vervangen en probleem zou van de baan moeten zijn!
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

Is een gloednieuwe binnen & buitengain :wink:
Post Reply