2010 antwerpen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Matthijs
Mountainbiker

Post by Matthijs »

Lucifer wrote:De verhalen die ik lees lijken qua strekking een beetje op die van Averbode vorig jaar. Goede sfeer maar een matig parcours.

Klopt dat een beetje ?

Doe mij dan maar averbode.

Bakken meer sfeer en betere omgeving. ook dat parcours was beter naar mijn mening
toon...
Mountainbiker

Post by toon... »

Matthijs wrote:
Lucifer wrote:De verhalen die ik lees lijken qua strekking een beetje op die van Averbode vorig jaar. Goede sfeer maar een matig parcours.

Klopt dat een beetje ?

Doe mij dan maar averbode.

Bakken meer sfeer en betere omgeving. ook dat parcours was beter naar mijn mening
dit was veel beter als averbode, antwerpen was redelijk technisch hoor en toffe dingen in het parcour dit was bij averbode helemaal het geval niet.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Averbode is plat als ne pannekoek en antwerpen was tenminste nog wat heuvelachtig (7 meter), in theorie was antwerpen behoorlijk tof, maar teveel singletrack waardoor alles vastloopt.
In Averbode was de start in alle geval zo dat er een schifting kon gebeuren voor de 1ste trechter, in A'pen was die trechter er al na 210 meter....=miserie.
Om antwerpen een potentieel wereldcupparcours te noemen moet je echt veel wiet roken.
Langdorp zal eerder in de buurt komen, de GP van Roel Paulissen geef ik op als kanshebber willen we ons niet belachelijk maken.
Als't persé in Antwerpen moet zijn (grrag zelfs) de Hoge Maai is 50 meter hoog, daar kunde echt een bangelijk parcours uitzetten en is 2 km van dat Mickey Mouse rondje dat van't weekend was.
Als averbode mtb is, dan is mijn buske ne F1 wagen.
Blijkbaar hadden ze na de masters wel gezien dat er wat schorte, want voor de elites hebben ze grondig aan't parcours gesleuteld, maw, de masters hebben den bond goed gesponserd.
Een koers kunde overal rijden als't niet nauw steekt, rond 2 goals op een voetbalplein da ga ook en dan kan je ook zeggen dat gezien de omstandigheden het best prettig was.
Als ge de pretentie hebt om een koers naar uw stad/gemeente toe te trekken, mag je er best wat tijd én middelen insteken, ik kom vaak op kleine koersen waar ze meer moeite doen (Pepingen bv).
Lucifer
Mountainbiker

Post by Lucifer »

In België zijn jullie het niet over veel dingen eens he ? :wink:

Ik hoop jullie a.s. zondag allen te zien Apeldoorn en hoop dat jullie het dan wel eens zijn over het parcours. Nu ja... het zal geen Malmedy of Verviers zijn.

Hoop er bij te zijn in Verviers !
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Perro, wat een gezaag man. Ga eens uitwaaien op de fiets :)

- Ik startte vorig jaar in Averbode en gisteren in Antwerpen, telkens bij de beloften/elites. Van een trechter na de start merkte ik gisteren helemaal niks, in Averbode stond ik de eerste ronde meerdere minuten stil !

- Er was gisteren idd veel hinder door opstoppingen, maar denk eens verder na; hoe kwam dat? Omdat de singletrack te smal was ? Neen, omdat velen niet technisch genoeg waren om ergens fatsoenlijk op of af te rijden !

- Een cyclocrossparcours ? Ja, het was snel en sommige delen leken idd op een cx, maar ik ken er meerdere die even met vaste vork dachten te gaan rijden, maar toch snel voor een vering kozen hoor! Hetzelfde voor Averbode trouwens, daar was ik zelfs blij met m'n fully. Als je naar gelijk welke flanders cup (op Langdorp na) gaat kijken zal je er véél meer met vaste vork zien dan afgelopen weekend.
Het was idd belange geen echte mtb, maar zo kritiek uiten is laag. Waarom organiseer je geen wedstrijd in Kontich Perro, daar weet je de weg toch ? Julien DB deed het jou al voor, ik zet er geld op dat je daar iets moois kan en mag organiseren.

Tot daar het positieve, want wat een grootheidswaanzin had deze organisatie! Op zaterdag 3 en zondag 5euro inkom vragen voor zo'n rondje waar men in principe niet veel werk in moet steken (in vergelijking met vb Houffa), politie te paard, overal hekkens, .. Geef me dan maar een Nederlandse beneluxcup, daar wordt de sport tenminste wél gepromoot, ook al is het parcours daar ook geen echte mtb.

Maar finaal, alle geklaag over het parcours ten spijt, de beste bikers eindigen nog steeds vooraan hoor !
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

In mijn ogen gewoon geen geslaagd evenement, tenzij het doel was een kermiskoerske uit de mouw te schudden. Want ter plekke leek het dat alles klaar was om 5000 man te ontvangen... en 4899 daarvan hebben hun kat gestuurd.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Als niemand klaagt en iedereen jaknikt met de melding "het ging wel" dan verandert er nooit iets,
begin met ophef te maken en keet te schoppen en misschien valt er ergens een eurocent.
En hoe meer keetschoppers, hoe meer kans je hebt dat er iemand iets hoort.

Jaknikken en bek houden zorgt voor achteruitgang en nog meer "weidecrossen".
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

En teveel geklaag leidt tot een 'foert' en dan hebde helemaal niks :P Dan kunnen we weer naar hartelust in de walen gaan fietsen :)
El Perro Diablo
Mountainbiker

_alain_ wrote:Als niemand klaagt en iedereen jaknikt met de melding "het ging wel" dan verandert er nooit iets,
begin met ophef te maken en keet te schoppen en misschien valt er ergens een eurocent.
En hoe meer keetschoppers, hoe meer kans je hebt dat er iemand iets hoort.

Jaknikken en bek houden zorgt voor achteruitgang en nog meer "weidecrossen".
+22
El Perro Diablo
Mountainbiker

viperke wrote:En teveel geklaag leidt tot een 'foert' en dan hebde helemaal niks :P Dan kunnen we weer naar hartelust in de walen gaan fietsen :)
Mijn geklaag tov de organisatie op zaterdag heeft ertoe geleid dat gulle op zondag een beter parcours had. Als ge zelf maar 300 meter had kunnen fietsen op 3 minuten was je ook boos geweest.
Ik ben gekomen voor een technisch interessant en wereldcupwaardig parcours......

('t was idd goed te rijden, alleen, zonder prutsers voor u, mor als er eentje stilstond, stond iedereen stil en ge kunt nie tegen 60 man zeggen da ze moeten zorgen da ze 1st aan zo'n klimmeke zijn eh.)
Post Reply