2010 antwerpen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

gelezen op de home page:
Het leek vandaag een beetje op een cyclocrosswedstrijd van twee uren maar ik heb me wel goed geamuseerd. Het was echt een plezant parcours. Jimmy nam 20" voorsprong en ik heb de ganse wedstrijd geprobeerd dit gat toe te rijden. Ik reed zo hard ik kon. Niet makkelijk met al die gedubbelde renners
een funny cx dus met net als op een draaimoel een paar keer dezefde mensen tegenkomen
superkrisser had het blijkbaar meer naar zijn zin de gelukzak :lol:
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Heb net de uitslag bekeken 12 renners in dezelfde ronde en al de andere renners op een of meerdere ronden als dit wb waardig is , ik zie ze al starten met 200 man gaat leuk worden wordt tijd dat de uci tussen komt met zo een omloop maar met veel geld kan je veel berijken .
buffel
Mountainbiker

Post by buffel »

Ik ben vandaag gaan kijken en vond het toch een mooi parcours al moet ik me wel aansluiten dat op sommige stukken alls opgestopt werd door de minderen.

Allemaal veel respect voor alle manne die elk weekend in de ardennen gaan rijden en de grote buitenlandse races. Maar mtb is niet heel mijn leven en het kost ook allemaal geld. Daarom zijn dingen zoals dit toch wel goed.plus als ik een klimmetje van 1,5minuut moet inzetten zit ik zwaar dood, oke misschien ook wel door de weinige training hier op maar vermaak me nu ook.

Misschien moeten er voor degelijke races te organiseren wel degelijk lokaal van alles gedaan worden. Met een goed parcours krijg je met de jaren zowiezo mee volk maar dit gaat nu eenmaal niet op 1,2,3...
En vanuit mijn standpunt voor het geen zoveel mensen van jullie willen zullen we allemaal naar de ardennen of omgeving brabant trekken.
In de ardennen zit je zowiezo al met lagere bevolkingsdichtheid en zie niet meteen iedereen 150km rijden om even naar een race te gaan kijken. Dus minder volk en minder leefbaar.

Misschien wat races organiseren met lokale sponsors en met ondersteuning van: het forum, Mountainbikeplus, O2bikers,...
boulangierke
Mountainbiker
Location: specialized epic expert 2008, cube hpc elite carbon 2010, Pervelo(white) xo whit a little xxtune

Post by boulangierke »

maar de seingevers moeten wel eens duidelijk leren zijn, ik kom na de koers in de materiaal post tijdens de wedstrijd van de junioren met nog 2 mensen om naar de koers te kijken wij als renners. komt er daar ene van zijn oren maken da we daar ni moge zijn en da we onder de brug door moete gaan en da we daar mooge staan. Goed wij naar benede. We kome aan de brug wa zegt dieje seingever daar : ja ier moogde ni door alleen mens van de organisatie. ja seg ze moete ook is wete wa ze wille e...
jerre13
Mountainbiker

Post by jerre13 »

Superkrisser wrote:Ik heb vandaag in de plaats van Antwerpen een prachtige TT in Stavelot gereden, onder een stralende zon én in tof gezelschap. Ge-nie-ten! En de ideale voorbereiding op Waimes. 3.5€, inclusief 4 bevoorradingen.

18 rondjes? Nee bedankt! Donderdag in Waimes is 't maar één rondje, maar wat voor één!
:lol: :lol: ik was er ook in stavelot(super tocht) en zal er ook bij zijn in waimes !!
Den EffiSten
Mountainbiker

2010 antwerpen

Post by Den EffiSten »

Antwerpen was voor mij:

Nieuw en dus nog niet perfect.
+ Weer een wedstrijd bij
+ Soms leuke afdalingen

- Te kort
- Te weinig plaats om te passeren vooral dan op de korte maar steile klimmetjes
- Ketting breekt tijdens de eerste ronde (of licht dat aan mij?)
- Mijn derailleur is ook naar te kl (mss ook mijn fout)

Mochten ze het parkoers iets langer maken en ook wat meer plaats voorzien om te klimmen dan kom ik terug.

We zien wel volgend jaar.
Lucifer
Mountainbiker

Post by Lucifer »

De verhalen die ik lees lijken qua strekking een beetje op die van Averbode vorig jaar. Goede sfeer maar een matig parcours.

Klopt dat een beetje ?
Pétard
Mountainbiker
Location: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien

Post by Pétard »

... ik vrees geen van de twee :roll:
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

die commentaar op de grote wielen en vaste vork is wel hilarisch idd.

8)
lorre88
Mountainbiker

Post by lorre88 »

Alweer klucht bij in België dus:)

Ik ben gaan rijden in Frankrijk; Coupe de France.
4 rondjes van 7km met 380hoogtemeters per ronde

Echte mountainbike is soms ver zoek maar het was zoals het zou moeten zijn!!
Post Reply