Zo 09/05/2010 Kortenberg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dirty-4
Mountainbiker

Post by dirty-4 »

Ik kon helaas ni aanwezig zijn vandaag.
Kan er mij iemand uitleggen hoe ik juist aan de extreem geraak? Ik ga regelmatig biken in Bertem, Kortenberg en Everberg en zou willen weten of ik dan de extreem doe zonder het te weten :-D . Thanks
Granville31
Mountainbiker

Post by Granville31 »

dirty-4 wrote:Ik kon helaas ni aanwezig zijn vandaag.
Kan er mij iemand uitleggen hoe ik juist aan de extreem geraak? Ik ga regelmatig biken in Bertem, Kortenberg en Everberg en zou willen weten of ik dan de extreem doe zonder het te weten :-D . Thanks
Weet je de jongerengevagenis zijn in Kortenberg (ligt op de baan tussen Kortenberg en Leefdaal en langs de autostrade). Daar bovenaan rij je naar Brussel met de autostrade links van je, je hebt dan een afdaling, beneden naar rechts en dan kom je erop uit.
Kevin_V
Mountainbiker

Post by Kevin_V »

Ik denk niet dat je die doet zonder het te weten.:p Waar het ligt weet ik niet maar ik ben zeker dat de shortbikers daar een antwoord op kunnen geven.;)
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

De X-treme kan je niet doen zonder het te weten. Ik zou verdomd niet weten hoe er te geraken zonder degelijke afpijling maar boven en beneden geraken gaat niet onopgemerkt voorbij.
Dank aan de Shortbikers voor deze TT vandaag. We hebben er echt van genoten en vergaten tijdens de après zelfs even dat het vandaag moederdag was.
De bevoorrading, eentje maar, stond wat vroeg. Ne kilometer of 10 verder zou beter uitkomen.
Voor de rest dik geamuseerd, het parcours lag er uitstekend berijdbaar bij met de nodige uitdagingen. En we zijn met ons kliekske van midden-vijftigers op de fiets gebleven waar heel wat jongeren kozen voor het voetpad. En daar zijn we trots op. Zo dat moest er even uit, vanuit een frustratie owv. die ene groene die me het wiel afsneed en deed alsof er niks aan de hand was. En die ene rooie die persé voor ons de X-treme op wou en halverwege besloot te voet verder te gaan.
Kortom, het was super vandaag. Als ik nu ook nog op de foto sta ...!
Kevin_V
Mountainbiker

Post by Kevin_V »

Ik ben ook ne groene tegen gekomen die wist dat ik naast hem reed toen hij de bocht nam en nog geen 10cm voor mij vrij liet ... gevolg, vol in de remmen en bijna onderuit. Hij had geluk dat ik niet in zijn achterwiel schoof of het had eruit gezien zoals in de Giro! Hij keek nog eens niet achterom!
koppigaard wrote:d"]ene groene die me het wiel afsneed en deed alsof er niks aan de hand was.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Kevin V, ik denk dat we dezelfde, noem je dat biker?, zijn tegengekomen. Om alle misverstanden te voorkomen: deze groene jongen heeft niks te maken met dezefde gekleurden waar het gros van de bikers op dit forum het zo vaak, onterecht, op af geeft.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

zelf de 29km gereden. Was genieten zeker met het zonnetje dat even kwam piepen.
Ik was nogal laat vertrokken omdat de afstand toch beperkt was en was aangenaam verrast dat aan de bevoorrading nog steeds alles aanwezig was =D>
Manouche
Mountainbiker

Post by Manouche »

Zonder het te beseffen de extreme op-en afrijden lijkt me sterk. Bovendien ligt deze bult ligt een beetje afgezonderd, dus je moet er echt naar toe rijden.
Ik ben er deze week een paar keer afgereden (boven raak ik echt niet zonder af te stappen op driekwart) Het afrijden was goed te doen. Motorcrossers rijden het er vaak aan flarden en dan is het niet meer te doen.
Ik vind trouwens de 'put' aan de overkant van de autobaan - in het kinderbos - minstens zo link, zeker als het nat is en de put vol modder staat. Komende uit richting Brussel en dan het steilste stuk rechts afrijden en proberen aan de andere kant boven te raken. Niet makkelijk.

Jammer dat ik er vandaag niet kon bij zijn. Ik lees met genoegen de talrijke lovende commentaren. Ik ga maandag in mijn eentje de rit eens over doen. Ik zal de sporen van zondag nog wel vinden.
Last edited by Manouche on Mon 10 May 2010 01:08, edited 1 time in total.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

mooie tt...alles erop en eraan.
Extreme gelaten voor wat hij is...misschien een andere keer. Maat is er wel afgereden, filmk komt eerdaags op het internet.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

=D> , gewoon af!
Wou eens wat technieklessen volgen, daarom deze eruit gepikt.
Toch spijtig dat ons 'Soete Waasland' zo ver van deze streek ligt :-? .
De mist speelde eerst nog wat parten, zeker als brildrager en in de afdalingen behoudend moeten rijden.
Voor de ravi (daar waren ze nog druk bezig de bekertjes te vullen, was daar pas nr 2 die aankwam)in het bos toch ook een steile klim en dito afdaling onder de wielen gehad, net iets minder % dan de xtreme.
Die laatste was makkelijker om op te rijden dan de vorige edities.
Het droge weer hielp.
De afdaling was anders ingericht dan de laatste keer en door de schuivende wielen al goed omgewoeld.
Aan de wortels blijven steken, terug naar boven en dan het rechtse paadje genomen, gelukt...
Na 50km zat de toer erop.
Goede afspuit en douchkes trouwens.
Post Reply