Za 08/05/2010 Reningelst

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Op de laatste bevoorrading op de Kemmelberg hoorde ik dat er pas 400 inschrijvingen waren ... Jammer voor zo'n prachtige tocht =D>

Met vier VWO's vertrokken, twee kozen er voor de 45, samen met Emperor een poging gedaan voor de 90 km ... En tis gelukt :bounce:

Vijfmaal de Cats op? Ja het kan :drunk: - n paar toffe, onbekende stukjes hier gereden. Daarna stuk naar Zwarteberg, daar n klopke gehad, bevoorrading kwam juist op tijd (lang leve de bio-wafels :wink:).

Nog een laatste inspanning op de Kemmel, maar nagenoeg tevreden aangekomen met 90 km op de teller, awel de Peter Koelewijn-classic (klinkt mooier) nen welgemeenden =D> =D> - Prachtig parcour!
bostrippertje
Mountainbiker

Post by bostrippertje »

Tja tzit er alweer op..Moe maar voldaan :-)
De 90 gedaan, die er 85 waren. Ofwel eb k ergens een luske gemist #-o
Tussen de 1300 en de 1400 hoogtemeters, kweet t nie precies meer.
Een ideale voorbereiding op de komende ritten in de Ardennen, waar de klimmetjes mekaar snel opvolgen en tussenin minder recuperatie mogelijk is.
Ipv een gemiddelde v 21.5 zal t dan wel wat minder zijn :drunk:
Schoon tochtje vandaag. Een vaste waarde!
De streek uitstekend benut =D>
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

88.8 km en bijna 1500 hm. Wij, mezelf en Stempelke van de Brigandsbikers, hebben ons geamuseerd (ondanks het vele afzien).
Puike organisatie! voorstel voor een nieuwe naam: de Cats Trophy (als je 5x dezelfde berg moet bedwingen, verdien je dat wel).
tot volgend jaar.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

=D> =D> =D>
Door jullie vind ik Heuvelland plots wel een leuke streek om te biken
Zijn het gedachten of werd hier meer uitgehaald dan Poperinge XL?
Alleszinds een rit waar niks op aan te merken viel. Enthousiaste medewerkers, basic maar voldoende bevoorradingen, een afspuit om U tegen te zeggen.

Volgend jaar ABSOLUUT ZEKER terug
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

naar jaarlijkse traditie afgezakt naar Reningelst en ik moet zeggen het blijft een heel mooie rit! Het parcours lag er dan ook perfect bij.
90 km gedaan, die er ietske minder waren, maar 2 keer misreden en ik kwam toch aan 89km. 1340hm, de perfecte voorbereiding voor Waimes (allé, da zal ik donderdagmiddag weten :roll: )
1 van de redenen waarom ik zo graag naar hier kom is dat het er veel rustiger aan toe gaat dan op de xxl en dat het parcours toch nagenoeg hetzelfde is. Maar ik vind het wel jammer voor de organisatie, want deze rit verdient een grotere opkomst.
Ik heb ook een aantal van 400 inschrijvingen gehoord toen ik een douchke ging pakken, maar onderweg naar huis heb ik toch veel auto's tegengekomen die nog richting Reningelst reden, dus ik denk dat er toch een pak bikers afgekomen zijn.
1 minpuntje vond ik dat de splitsingen niet zo duidelijk waren en dat er af en toe een pijltje meer mocht hangen (op sommige plaatsen), maar dat doet niets af van jullie organisatie.
Dus de traditie wordt verdergezet, volgend jaar ben ik terug aanwezig! :-D :-D
Braket
Mountainbiker

Post by Braket »

Ook hier deze morgen gestart voor de 90km.
Wat een lastig parcour, maar heel mooi.
Vandaag geen goede benen + ik lees bijna 1500hm. t'zal misschien dat zijn ook. Bij de eerste splitsing, na die afdaling, was ik weg op den kleine tour omdat ik die splitsing niet gezien had. Niet goed zichtbaar, alhoewel er op 10m afstand 3pijlen hangden. Gelukkig stond er daar juist iemand van de organisatie (die waarschijnlijk opgebeld geweest is om dit euvel op te lossen) die mij terug riep om te vragen welke afstand ik reed. Heeft mij dan terug op het juiste spoor gericht, waarvoor dank. Ook aan de catsberg juist voor en achter de splitsing (extra lus 10km) was er daar een plesanteriek die enkele pijlen had verdraaid. Ook hier kwam ik op het juiste moment toe. Vorige bickers hadden al in al de richtingen gereden om de juiste weg te vinden.
De catsberg 5x erop en eraf steeds via andere weg. Fantastisch, het maximum werd eruit gehaald.
De bevoorradingen (4) waren in orde

Op mijn teller 90.5km en AVS 20.8
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

Door omstandigheden deze niet kunnen rijden. Is inderdaad een hele
mooie tocht. Wat betreft de opkomst: ieder jaar hetzelfde hoor: nie overdreven, verdient inderdaad een beter opkomst.
Enfin, den dezen blijft genieten!
bushrider
Mountainbiker

Post by bushrider »

Hallo collega's :P
Voor degene die er bij waren hier een paar herinneringen van de Grysperre's die zoals altijd een paar beelden nemen op hun toertochten .
De organisatie verdiende meer volk , jammer de toer was af en het weer werkte goed mee ,zoals onze wes reeds zei , tot volgend jaar
En inderdaad , misschien de splitsingen iets beter zichtbaar maken , we zijn niet meer van de jongste :wink: en onze ogen willen niet meer zo goed mee :oops: , bedankt

http://be.fotoalbum.eu/Bushrider/a466421/slideshow
IvanIvankov
Mountainbiker

Post by IvanIvankov »

Dit was mijn 2e toertocht en opnieuw een zeer leuke ervaring :-)

Ondanks de tocht in Merelbeke toch maar afgezakt naar het heuvelland omdat ik wel hou van een beetje klimwerk. En dat was er meer dan genoeg :-)

Een heel mooie tocht, met veel offroad stukken, goede uitpijling, lekkere en voldoende bevoorrading.
De tocht begon voor mij een beetje slecht. Eerst gevallen waardoor mijn kilometriekje wat kapot is. Dan net na de eerste splitsing lek gereden. Maar vanaf dan is alles goed gelopen en heb ik mij heel goed geamuseerd. Ik wou de 90km doen, maar zoals ik hier lees heb ik waarschijnlijk die bordjes gemist, en heb ik er dus maar 80km opzitten.

Een klein minpuntje, de laatste 5 a 10km vond ik nogal veel op de weg (maar misschien lagen daar niet veel strookjes meer?)
Last edited by IvanIvankov on Sat 08 May 2010 21:30, edited 1 time in total.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Vandaag ook naar het Heuvelland afgezakt met als doel de 70 km te rijden. Ik moest namelijk op tijd thuis zijn. Omstandigheden zorgden voor 43 km bikeplezier. Een beetje buiten Berthen mijn snelsluiting van mijn zadelpen naar de knoppen geholpen. #-o #-o Mijn zadel was reeds een paar keer naar beneden gezakt en 'k zou dat eens vlug oplossen. Blijkbaar is te veel spinazie eten niet zo goed, want de snelsluiting geforceerd en mijn zadel was enkel nog op de kleinste stand te gebruiken. De wetten van Murphie indachtig was ik ook nog mijn GSM vergeten. #-o #-o Gelukkig kwam Jodelaitie juist voorbij gefietst en met zijn GSM toch de pechdienst kunnen opbellen. Bedankt Joost. =D> =D> =D> Dan maar terug naar de kerk van Berthen waar ik juist de muzikanten zag toekomen om een ceremonie ter ere van WOII op te luisteren. Een weinig later was de pechdienstcamionette ter plaatse. Bedankt! =D> =D> =D> Terwijl ik genoot van mijn Grimbergen was ik toch blij dat ik de mooie lus van de "Cats" had kunnen rijden. =D> =D> Ik vermoed dat ik van het mooiste stuk van de rit kon genieten. De Cats is toch steeds een meerwaarde voor de ritten in het Heuvelland. De streek zelf blijft natuurlijk de moeite waard om regelmatig naar terug te keren. =D> De splitsingsborden waren soms iets onduidelijk, maar voor de rest een prima georganiseerde toertocht. =D> =D> Een alerte organistie zorgde er ook voor dat "gesaboteerde" bordjes zo vlug mogelijk werden vervangen of terug in de juiste positie gedraaid. =D>
Volgend jaar terug en dan hopelijk zonder pech voor de 90 km. [-o<
Post Reply