Raid des Hautes Fagnes 13/06/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

Dit is de procedure voor de Ardennen :
http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id ... _a_5_94fad

Op de dag van de verkiezingen hebben we een weekend Ardennen gepland. Is het mogelijk in deze agglomeratie of kieskring te gaan stemmen of moeten we vroegtijdig naar huis komen? Kunnen we een volmacht geven aan verwanten?

U kunt enkel volmacht geven als u op reis bent in het buitenland of als u wegens beroeps- of dienstredenen elders in België verblijft. U moet en U kunt enkel gaan stemmen in de gemeente waar u ingeschreven bent en opgeroepen zult worden om te gaan stemmen.

Doordat u niet in de mogelijkheid bent aan iemand een volmacht te geven, moet U een brief (met uw uitleg, uw persoonsgegevens en nummer stembureau) richten tot de vrederechter van uw kanton. U stuurt ook een kopie van uw brief naar het gemeentebestuur. U stuurt zo mogelijk een bewijsstuk (kopie boekingsdocument, kopie huurcontract …) om uw afwezigheid te staven mee. De vrederechter is vrij in zijn beoordeling van wat als wettige afwezigheid kan worden beschouwd en wat niet.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

pliepla wrote:
Willy D wrote:
lowie wrote: Dat maken de locals wel goed. Ik kan er over mee klappen : 2 jaar geleden ben ik met een dikke kop naar huis gereden .... 's maandags 's morgens !
en niet iedereen is om 14u00 binnen :-? :wink:
Bedoel je: niet iedereen doet een korte afstand?

Nu, zelfs als ik om 14:00 h zou aankomen, dan ben ik nog niet op tijd terug in Gent om te gaan stemmen (op papier, du's sluitens ze af om 14:00 h)
zoiets ja...ik ga de verplaatsing Kontich - Malmedy voor 60 km niet maken. Wat betekent dat ik dus een langere afstand zou rijden en zeker niet voor 14u00 binnen (magura staat in het stemhok als ik halverwege ben :wink: ) ga zijn. 'k Heb dus de keuze: ofwel gaan stemmen en thuis rond de kerktoren gaan rijden ofwel naar malmedy en niet stemmen.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Willy D wrote:
pliepla wrote:
Willy D wrote: en niet iedereen is om 14u00 binnen :-? :wink:
Bedoel je: niet iedereen doet een korte afstand?

Nu, zelfs als ik om 14:00 h zou aankomen, dan ben ik nog niet op tijd terug in Gent om te gaan stemmen (op papier, du's sluitens ze af om 14:00 h)
zoiets ja...ik ga de verplaatsing Kontich - Malmedy voor 60 km niet maken. Wat betekent dat ik dus een langere afstand zou rijden en zeker niet voor 14u00 binnen (magura staat in het stemhok als ik halverwege ben :wink: ) ga zijn. 'k Heb dus de keuze: ofwel gaan stemmen en thuis rond de kerktoren gaan rijden ofwel naar malmedy en niet stemmen.
of volmacht geven of gewoon niet gaan
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Headshot wrote: of volmacht geven of gewoon niet gaan
Vanmorgen Peeters en Pichal gehoord.
Je kan alleen maar een volmacht geven als je in het buitenland zit en daarvan bewijzen kan leveren.

Je kan wel niet gaan en dit voorleggen op voorhand, de vrederechter beslist dan of je afwezigheid geldig is of niet.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

jodelaietie wrote:
Headshot wrote: of volmacht geven of gewoon niet gaan
Vanmorgen Peeters en Pichal gehoord.
Je kan alleen maar een volmacht geven als je in het buitenland zit en daarvan bewijzen kan leveren.

Je kan wel niet gaan en dit voorleggen op voorhand, de vrederechter beslist dan of je afwezigheid geldig is of niet.
azo, dacht dat je altijd een volmacht kon geven, ook zonder reden, net als bij een aangetekende brief #-o
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Volgens mij zal dit niet aan de orde zijn en zal de tocht gewoon verhuizen, in het beste geval naar zaterdag.
Ik heb voor zaterdag de 12e in elk geval al congé aangevraagd, kwestie van voorbereid te zijn...
jean
Mountainbiker

Post by jean »

kan iemand de vergelijking maken tussen deze en houffamarathon?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Houffa = hemel, RDHF = hel :lol:
jo
Mountainbiker

Post by jo »

RigolleM wrote:Houffa = hemel, RDHF = hel :lol:
Houffa : relaxen , malmedy : sterrekes zien
jo
Mountainbiker

Post by jo »

den daler wrote:denk da de zaterdag nog veel volk moet werken ook
tzal nie simpel zijn
gewoon zondag en niet gaan stemmen .
Ik stem nie voor een kiekekot . En volgend jaar valt de regering terug .
Tis verkiezingen en daar zijn de BV weer , mannen zonder ervaring . Ge moet da ook eens proberen : Als ge gaat solisiteren voor werk vragen ze toch ook altijd hoeveel jaren ervaring da ge hebt , of ge geraakt nie binnen .

Als da op zaterdag gaat gebeuren , dan moet ik ook verlof aanvragen .
En ik had al belooft dak in juni geen verlof ging nemen .
Post Reply