2010 antwerpen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Aan dat vroeger 4x4 parcours ging er weer gemekkerd worden het een zandbak is.
't Is trouwens aan de SIBP (om in het tijdperk van de Petrochim terminologie te blijven), in de bocht van de Scheldelaan, vlakbij Fort Fillip.

Aan het basketveld : het is daar knal omhoog, geraakt er daar eigenlijk iemand boven zonder af te stappen?
Image

Vandaag waren er een paar gasten aan het trainen, op één van de singletracks moesten ze er allemaal af.
Deed me wel deugd, ik voelde me vorige week een sukkel dat ik het niet haalde.
Morgen doe ik weer een poging, met beter gerief deze keer.
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Volgens één van de inrichters is de Filip M. daar rond gereden
t' Is ne krak,maar da wil ik hem toch "zien" doen.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Dat stuk op de foto lukte me niet neeh.....'k zou het wel eens iemand willen ziengh doengh oek...mss als poederdroog ligt....
Voor de rest is alles te doen, mor nie door iedereen en 't is te smal om voorbij te steken= filles en veel lopen, dus da zuigt.
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Vandaag ben ik er gaan trainen met Nicolas Vermeulen, Mathias Smet, Robby De Bock, Dries Govaerts en teamNomadesk-ploegmaat Kris Hertsens. Iedereen geraakte er op, maar als die voor je haperd, heb je een probleem. Als je 't enkele keren hebt gedaan, geraak je overal op en af hoor. Maar als die voor je moet afstappen, of als het nog regent, wordt het een loopkoers.

Ik zou zeker niet starten met vaste vork.
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

Ik kom ook net van daar en inderdaad, op training (!) en met wat oefening raakte ik overal op. Ook rond dat boompje op de foto hierboven. In wedstrijd wil ik het nog wel eens zien...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Ik heb heel 't parcours samen met de mensen van den bond overlopen, nergens zit een sectie waar ik dacht, shit, vaste vork.

Ge weet Kris, 'k zen ne beer eh!!! :lol:
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Ja, maar gij hebt nen 29er en oversized banden he! Da's vering genoeg!

Waar ligt dat andere parcours op een km waar jij het over had? Op de Hoge Maai kan je waarschijnlijk niet biken. Of toch?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Op de hoge maai kun je niet biken, maar heeft wel hoogtemeters zoals den terril roel paulissen!!!!
Ik vroeg 10 jaar geleden aan 't stad om op da stort een 4x4 treffen te doen, mor da mocht nie want er groeien zeldzame grassen en we zouden de volgels (meeuwen) wegjagen......

Het illegale 4x4 parcours ligt een paar km verder in de haven, ne rechtse bocht, daar links, is ook een fort en allemaal wit zand, hoe meer regen, hoe vlotter dat rijdt.

Volgens mij heeft men weer ne cup gemaakt zoals altijd, 4km lint tussen bomen gertrokken en klaar is kees, als't nu regent is dit een shitparcours, als't droog is en er start 50 man idem.....
Om te trainen is't cavakes....

Rond dien driehoek geraakte ik nie rond hoor, mor het lag wel vettig toen ik da probeerde. Dien trail, na de afdaling, terug omhoog naar de laatste afdaling, is die wa slijt, dan is die onberijdbaar, als ze daar een permanent parcours willen maken, of iets deftigs zullen ze wat trailwork moeten doengh.
Het zou de sport goed doen om in elke provincie een permanent én deftig parcours te hebben, zoals de mx'rs....onze jeugd zuigt op wereldniveau, nie qua trappen, mor qua techniek....en da's de schuld van de parcoursbouwers. Alles op de groen steken is ook zever.
Ik bouw op de grote markt in antwerpen een waardig mtb parcours, dun dan moet van den aabele da ook kunnen in de haven.
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Helemaal mee eens, maar hoe leg je dat uit aan de mannen van den Bond én van Golazo!

Het parcours is leuk om een half uurtje op te trainen. Daarna heb je het wel gezien. Er gaan zeker gevaarlijke omstandigheden ontstaan tijdens een race, hopelijk zonder zware gevolgen.

Moest iemand van Golazo dit lezen: jullie kunnen veel betekenen voor de Belgische MTB, maar niet zoals jullie nu bezig zijn. Ik wil gerust eens met jullie rond de tafel zitten om wat advies te geven en ik ken nog wel enkele experts.
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Korte termijnvisie noemen ze dat,is in alle sporttakken verweven,vooral in België.
Snel geldgewin,daar draait het om.
En idd.,als enkele experts zich,tot vervelens toe,kandidaat stellen om er iets aan te doen,blijft men doof.
Het is eerder toevallig (en bijna volledig aan zichzelf te danken) dat er een talent de echte top haalt en niet te danken aan de o zo geweldige struktuur en ondersteuning van de bevoegde sportinstanties .
Post Reply