Houffalize 2010 - fietsen van de pro's

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

El Perro Diablo wrote:Meeste fietsen schat ik tegen de 10.000.
:oops: ....Ik was inderdaad te bescheiden. 10.000 is toch veel voor een fiets, maar ja, ze betalen het zelfs niet denk ik.
Mijn "huis" sponsort is niet zo edelmoedig :-?
en mijn baas nog minder :evil:
Dus met tweede hands en samen gestelde bike rond bollen, maar ze rijden ook.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Heeft ooit eens in een bike gestaan, dat sauzer idd een custom voordriehoek heeft. Maar welk boekje was dit nu ook alweer #-o
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Custom in de zin van afgeschuurd, geo is gewoon stock uit de doos.

Heb een US MBA liggen van Burry zijne Epic en die is gewoon stock, denk dat die idem is aan de Saus de zijne.

Valving van de demper is idd custom.
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Misschien ook een andere fiber lay up, maar de geometrie (waarvoor je de mal hebt) is zeker stock.
Verder nog wat prutskes zoals de mounting plate voor de koersfiets voorder. die ook custom zijn.

Bij de parts is natuurlijk veel custom (naam op snelspanners en zadelpenklem) of prototype (banden, velgen).

Wat me ook opgevallen is, is dat Kabush 18 (!) drinkbussen klaar had staan. Dat is gemiddeld 3,6 bus per ronde. Kwestie van er genoeg klaar te hebben zeker.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

pieterp wrote:
Wat me ook opgevallen is, is dat Kabush 18 (!) drinkbussen klaar had staan. Dat is gemiddeld 3,6 bus per ronde. Kwestie van er genoeg klaar te hebben zeker.
En dan tijd verliezen om te moeten pissen halfweg...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Kabush was vrijdag goed gevallen op de rots aan de 4x...in koers liep hij eraf, viel me tegen voor ne dude van BC.

Diezelfde dag viel er daar ook ene met ne Scale, bar end op de toptube en HEEL den toptube uit de fiets, was plots een vrouwenmodel geworden!!!

Al bij al vonden de meeste pro's het parcours nog steeds één van de zwaarste en meest veeleisende van het hele worldcup circuit, ondanks wat sommigen hier (die er dus niet waren of gereden hebben..typisch) ook mogen zeggen.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

El Perro Diablo wrote:Kabush was vrijdag goed gevallen op de rots aan de 4x...in koers liep hij eraf, viel me tegen voor ne dude van BC.

Diezelfde dag viel er daar ook ene met ne Scale, bar end op de toptube en HEEL den toptube uit de fiets, was plots een vrouwenmodel geworden!!!

Al bij al vonden de meeste pro's het parcours nog steeds één van de zwaarste en meest veeleisende van het hele worldcup circuit, ondanks wat sommigen hier (die er dus niet waren of gereden hebben..typisch) ook mogen zeggen.
En dan rijd er daar nen zot rond met vaste vork :wink:
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

het is niet voor niets de duivel

die kan iets meer hé
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Kabush is zondag rond 13u 'de' rots nog eens gaan verkennen, te voet dan wel.
Ook teste hij nog even zijn verzet op de klim aan de 4x, hij reed met een 33 vooraan (met MRP guide) en een 34 achteraan. Larssen TT 1.9 bandjes.
Verder alles full XTR en Race Face componenten. Wielen met ZTR 355 in plaats van de Shimano XTRs die hij vroeger steeds had.
_Niels_
Mountainbiker

Post by _Niels_ »

saiko wrote:de fietsen zonder ESI grips zijn op 1 hand te tellen.
Zijn dat dan de chunky grips of de racers edge grips die ze gebruiken?
Post Reply