Solo's Ride website

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Post Reply
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

jorre28 wrote:bedankt voor de antwoorden maar dat ik een gps moet hebben weet ik :p
ik heb een garmin edge 705.
maar ik zou graag weten hoe ik dit op het apparaat moet zetten en hoe ik het apparaat moet instellen zodat ik duidelijk kan zien hoe en waar ik moet rijden, want onze pa zou het denk ik niet op prijs stellen als ik hem zou vragen met mij tot ginder te rijden en dan tot besef te komen dat ik het bestand niet correct op de gps heb gezet of dat het de verkeerde route aanduid.

bij voorbaat dank

greetz jorre28
als je zo'n vraag stelt, zou ik eerst even je garmin toestel leren kennen en wat ritjes onder de kerktoren probeert te rijden.

kwestie dat je ginder niet moeten beginnen zoeken en foefelen op je toestel!
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

LuckyIron wrote:
jorre28 wrote:bedankt voor de antwoorden maar dat ik een gps moet hebben weet ik :p
ik heb een garmin edge 705.
maar ik zou graag weten hoe ik dit op het apparaat moet zetten en hoe ik het apparaat moet instellen zodat ik duidelijk kan zien hoe en waar ik moet rijden, want onze pa zou het denk ik niet op prijs stellen als ik hem zou vragen met mij tot ginder te rijden en dan tot besef te komen dat ik het bestand niet correct op de gps heb gezet of dat het de verkeerde route aanduid.

bij voorbaat dank

greetz jorre28
als je zo'n vraag stelt, zou ik eerst even je garmin toestel leren kennen en wat ritjes onder de kerktoren probeert te rijden.

kwestie dat je ginder niet moeten beginnen zoeken en foefelen op je toestel!
idd, best eerst je toestel leren kennen, de eerste keer dat ik ging heb ik de 85km moeten staken na 60km en heb ik over de weg terug naar de auto genavigeerd (nog 87km #-o )

zeker bij zo'n zware en lange route toch best zorgen dat je goed voorbereid bent
jorre28
Mountainbiker

Post by jorre28 »

ik begrijp wat je wil zeggen en ik heb al heel wat ritten rond mijn woonplaats gereden, maar dit was tot nu toe altijd volledig on-road. dit is tot nu toe altijd goed gelukt. eigenlijk heb ik gewoon schrik van de nauwkeurigheid van het toestel. op de weg is het niet zo moeilijk om te navigeren. maar ik weet niet hoe dit voelt als je een mtb-rit moet doen met allerlei kleine singletracks. ik zou niet graag aan elke bocht verkeerd rijden zo ver van huis.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Rijden met tcx/crs bestand en inzoomen tot 80m en je zult de offroad paadjes en roze lijn wel zien ;-)
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

jorre28 wrote:ik begrijp wat je wil zeggen en ik heb al heel wat ritten rond mijn woonplaats gereden, maar dit was tot nu toe altijd volledig on-road. dit is tot nu toe altijd goed gelukt. eigenlijk heb ik gewoon schrik van de nauwkeurigheid van het toestel. op de weg is het niet zo moeilijk om te navigeren. maar ik weet niet hoe dit voelt als je een mtb-rit moet doen met allerlei kleine singletracks. ik zou niet graag aan elke bocht verkeerd rijden zo ver van huis.
juist daarom dat je dit beter eerst is bij jou in de buurt doet.

zoek eens een track van 1 of andere TT bij jou in de buurt en probeer deze is na te rijden en leer zo je toestel kennen. 8)
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

LuckyIron wrote:
jorre28 wrote:ik begrijp wat je wil zeggen en ik heb al heel wat ritten rond mijn woonplaats gereden, maar dit was tot nu toe altijd volledig on-road. dit is tot nu toe altijd goed gelukt. eigenlijk heb ik gewoon schrik van de nauwkeurigheid van het toestel. op de weg is het niet zo moeilijk om te navigeren. maar ik weet niet hoe dit voelt als je een mtb-rit moet doen met allerlei kleine singletracks. ik zou niet graag aan elke bocht verkeerd rijden zo ver van huis.
juist daarom dat je dit beter eerst is bij jou in de buurt doet.

zoek eens een track van 1 of andere TT bij jou in de buurt en probeer deze is na te rijden en leer zo je toestel kennen. 8)
nauwkeurigheid, daarover zou ik me geen zorgen maken. maar mijn tip is: zet het automatisch herberekenen af ( edge 705 ). 2 meter verkeerd gereden en dat toestel begon al automatisch te herberekenen. die optie afgezet en alles piko bello nu.

nu , vorige week nog de solo 55 gereden voor de 2de maal. als je dat geen uitdaging noemt :drunk: niet enkel een fysieke kracht toer maar vooral het mentale. zaaaaaaaaalige toch.
GuntherW
Mountainbiker

Post by GuntherW »

Zaterdag ga ik (als het weer het toelaat) de 55 touren!
Iemand goesting/tijd om mee te gaan?
laat het gerust weten!
NENRJ
Mountainbiker

Post by NENRJ »

Ik heb gisteren een stukje van Solo's ride 55 km gedaan als test voor de nieuwe fiets en de conditie. En hoewel het voor mij de eerste keer was dat ik een GPS gebruikte, heb ik geen problemen ervaren om de track te volgen. Heel mooie route maar op het deel langs de Amblève (ten Westen linkerkant dus) zijn er heel wat omgevallen bomen die de doorgang versperren en die veel gesleur met de fiets vergen zelfs in die mate dat dat voor mij toch wat het fietsplezier bederft en ik geneigd ben een alternatief te zoeken voor dat deel.
GuntherW
Mountainbiker

Post by GuntherW »

NENRJ
Ik was 2 weken geleden ook gestrand op dit stuk.
Ik denk dat de overstromingen in het najaar hier lelijk hebben huisgehouden
Ik had dit nog willen posten.. maar vergeten,
Anders had ge met wat voorbereiding dit stuk kunnen skippen..

Had gij dit stuk volledig kunnen 'volbrengen'?
ik kwam op een gegeven moment bij een stuk waar wel 8 bomen achtereen lagen en hier was geen doorkomen aan...

G.
NENRJ
Mountainbiker

Post by NENRJ »

@guntherW

er was inderdaad een punt waarop het heel moeilijk leek de fietsen over de takken te sleuren en waar afdalen en rondgaan de enige optie leek. Ik heb toen op de stafkaart gezien en dacht dat er misschien een alternatief was vlak naast de Amblève maar dat wegje liep dood in de Amblève. Tenslotte zijn we van daaruit recht naar boven op de helling gestapt met de fiets in de hand en hebben we zo die versperring omzeild maar ik vond dat gesleur lastiger dan al het fietsen ervoor (en erna) dus niet voor herhaling vatbaar
Post Reply