HOUFFALIZE 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
swakke
Mountainbiker

Post by swakke »

El Perro Diablo wrote:Over de afstand valt idd wat te zeggen....

Maar het positieve: als renner rijd je steeds in een muur van supporters wat leuk en motiverend is, de supporters kunnen de koers goed volgen en zien meerdere keren per ronde hun helden. Kort als in cx is't echt niet hoor, wel korter dan voorheen, waar je soms eenzame momenten had, net alsof je een dag in de week komt trainen.....
Ik koers al 20 jaar in Houffa, de Fosse was al lang DE Fosse niet meer, 'k vond het niet slecht nu.
Het mooie is er idd af, zoals het oude nieuwe circuit van Fracorchamps ook, nu koers je bijna op een spreekwoordelijk stort....

Voordeel is nu ook dat het permanent open ligt, om te trainen, en op niveau zie je dat de belgen NIET meekunnen, omdat wij koersen op van die domme flanderscups, die idd net cyclo cross zijn, dat moetsen ze verbieden die onzel koersen, da heeft nu is nix met mtb te maken en daarom zuigen wij op wereldniveau.

Onze vrouwen, die konden echt niet mee, waarom nie? Flanderscups is hier de referentie....en die referentie ZUIGT nog harder dan een poolse kuisvrouw.

Dus eindelijk hebben wij een trainingsparcous op wereldniveau!!!

Eat that Sven Nys met uw Averbode europees kampioenschap met -8 meter niveauverschil......'tiens, gene Sven Nys gezien trouwens, da's toch "onze" bekendste mountainbiker???
Die domme flanders-cup.
Niet alle flanders-cup omlopen zijn dom hoor, ok ze liggen niet in de Ardennen maar Langdorp of Heuvelland om er een paar te noemen dat zijn volgens mij toch geen te onderschatten wedstrijden, als ge daar 2 uur aan race snelheid rijd dan zal uw koppeke ook ferm rood aanlopen,vraag dat ook maar eens aan Nys.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

swakke wrote:
Die domme flanders-cup.
Niet alle flanders-cup omlopen zijn dom hoor, ok ze liggen niet in de Ardennen maar Langdorp of Heuvelland om er een paar te noemen dat zijn volgens mij toch geen te onderschatten wedstrijden, als ge daar 2 uur aan race snelheid rijd dan zal uw koppeke ook ferm rood aanlopen,vraag dat ook maar eens aan Nys.
ge snapt het punt niet hé :wink:

ge kunt op elk parkoers rijden tot uw koppeke rood aanloopt (ook op een mooie vlakke piste).

maar om op wereldniveau mee te kunnen, hebt gen parkoersen nodig zoals Houffalize. Technisch en lange klimmen...

en door al die andere koersen krijgt de jeugd de kans niet meer om zich deftig te ontwikkelen...zie maar waar we tegenwoordig staan als belgen (buiten el perro diablo natuurlijk)
piraatje
Mountainbiker

houffa

Post by piraatje »

hey komaan hé gasten niet te negatief hé, er zijn zo veel goei belgische mountainbikers maar ik denk alleen dat deze na verloop van tijd kiezen voor de weg om financiele redenen. tegenwoordig gaan ze allemaal toch in t buitenland trainen zeker, wie bereid zich nog voor in belgie op zijn seizoen??? toen ik gisteren vermeulen naar boven zag rijden... die jongen is explosief petje af , maar waar moet hij starten??? voor ge in t mountainbiken van voor mag starten hebt ge al vijf jaar achter de rug, en de start is toch belangrijk, zeker in houffalize.
Deltaflex
Mountainbiker

Post by Deltaflex »

Ik heb gisteren een gaaf filmpje gemaakt gisteren bij de Elite heren, startloop.

Elite heren, startloop naar beneden
Simpson
Mountainbiker

Helmcam

Post by Simpson »

Hoi , bedankt voor de reacties op mijn filmpje
Het is gefilmd met een Vholdr ContourHD-camera , gemonteerd op mijn helm .
Wat 't afzien betreft tijdens 't klimmen , ik heb één groot nadeel : ben een echte Belg en dus verlekkerd op frieten :lol: en dus droeg ik daar 't gewicht van 104kg proper aan de haak mee naar boven . Al is dat geen excuus want zo reed ik in oktober ook nog de Roc d'Azur uit
Geen idee waarom ik dus bergop amper een meter vooruit kwam , al heb ik nu twee dagen nadien nog steeds last met mijn ademhaling en de uren na de wedstrijd erg geprikkelde luchtwegen . Tevens zag ik bij 't uitlezen van mijn garmin dat ik op de gehele wedstrijd ( 1startloop + 2ronden) "slechts" 5 keer korte tijd(hooguit een minuut) in 't rood ben gegaan maar zelfs niet in de buurt van mijn maximumpols ben gekomen !?
Misschien toch niet hersteld van vorige week toen ik mezelf helemaal "choco" reed of misschien te weinig anaerobe interval getraind ? In ieder geval heb ik nu twee actiepunten : dieet en een trainer opzoeken .
En die afdalingen , tja , veel bijgeleerd op MTB-school als ik eerlijk ben =D>
Wat betreft de discussie qua parcours : Het parcours is inderdaad minder lang , waardoor de lange klimmen zoals vroeger eruit verdwenen zijn (gelukkig voor mij :oops: ) maar de technische passages toch behouden blijven . Ik heb in mijn jongere jaren veel gereden op verschillende parcours en helaas hebben we in Vlaanderen geen Ardennen maar zag ik toch juweeltjes in Kluisbergen en Langdorp . Dat dit parcours nu gans 't jaar berijdbaar zou zijn is een énorm positief punt om te trainen , alleen vraag ik me af of 't tegen volgend jaar niet kapot gereden gaat zijn ?
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

MaC'Red wrote:
Giobiker wrote:Blijft dat parcour dan aangeduid staan ook?
Of moet je zelf de weg kennen ofzo?

Groeten.

dat zou ik ook wel es willen weten en blijft alles zoals het er nu is met die houten brug bvb ?
?

@ Simpson : echt knap filmke zenne.

Ik heb er gisteren rond gecrost maar te voet dan en mijn benen doen er verdorie zeer van maar het heeft wel schoon foto's opgebracht die a.s.a.p online komen te staan.

MaC'Red 8)
De houten brug waar de renners overreden is een permanente brug. Waar het publiek over moest was één die rap ineen gezet was en dus wss verdwijnt.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

mcoen wrote:Gisteren ook aanwezig in Houffalize en wat me wel opviel is dat er daar aardig wat rondliepen die meer dan een beetje te veel Chouffe gedronken hadden. Hopelijk krijgen we geen cyclocross toestanden bij de supporters.
Mijn dochter deed mee aan de trial wedstrijd en een paar van die pipo's riepen achter haar "wa ist u zadel vergeten" of "gij hebt ne tractorband opliggen vanachter, gade daar mee beter vooruit?" waarna ze begonnen te schateren van lachen. Een van die pipo's kwam ook aangewaggeld en vroeg of hij eens op da kindervelooke kon rijden. Heb hem vriendelijk gezegd dat hij da maar eens op nen andere keer moest vragen.
Ben er ook veel tegen gekomen die beter iets minder gedronken hadden. Met naar huis te rijden iets voor de opritten van de autostrade zelfs het dieptepunt met 2 streakers #-o
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

bram DR wrote:
MaC'Red wrote:
Giobiker wrote:Blijft dat parcour dan aangeduid staan ook?
Of moet je zelf de weg kennen ofzo?

Groeten.

dat zou ik ook wel es willen weten en blijft alles zoals het er nu is met die houten brug bvb ?
?

@ Simpson : echt knap filmke zenne.

Ik heb er gisteren rond gecrost maar te voet dan en mijn benen doen er verdorie zeer van maar het heeft wel schoon foto's opgebracht die a.s.a.p online komen te staan.

MaC'Red 8)
De houten brug waar de renners overreden is een permanente brug. Waar het publiek over moest was één die rap ineen gezet was en dus wss verdwijnt.
allez ik ben content dat ze blijft die dan op het parcours, die andere trap interesseert me niet hoor :lol:

MaC'Red 8)
MaC'Red
Mountainbiker

Re: Helmcam

Post by MaC'Red »

Simpson wrote:Dat dit parcours nu gans 't jaar berijdbaar zou zijn is een énorm positief punt om te trainen , alleen vraag ik me af of 't tegen volgend jaar niet kapot gereden gaat zijn ?
1 à 2 weken voor de WB zou deze dicht gaan voor groot onderhoud en opkuisen zodat deze tegen de volgende WB terug in perfecte staat is ( heb ik ergens gelezen toch )

MaC'Red 8)
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Deltaflex wrote:Ik heb gisteren een gaaf filmpje gemaakt gisteren bij de Elite heren, startloop.

Elite heren, startloop naar beneden
Op dees filmke is meer te zien als op den TV gisteren. :-D waar de cameraopstelling toch niet altijd ideaal was.
Wat niet wil zeggen dat we niet blij waren met de rechtstreekse uitzending op den franse twee. =D>
Post Reply