Knap filmke, goeie beeldkwaliteit ook, welke helmcam gebruik je?Simpson wrote:Volgende week uitgebreid verslag van de wereldbeker-manche in Houffalize op Sporza.
Wat betreft 't parcours : het wordt inderdaad steeds korter , de klimmen steeds korter (behalve de startklim dan, vind ik persoonlijk) maar qua techniek blijft 't steeds leuk .
Van zaterdag tijdens de open wedstrijd Fun B heb ik een filmpje gemaakt met mijn helmcam , helaas was mijn té kleine geheugenkaart al vol na één ronde maar toch genoeg om een idee te krijgen .
Niet letten op mijn conditie want ik heb me toch geamuseerd en weet nu dat ik moet werken aan 't klimmen en een dieet
Ohja , de link : http://vholdr.com/node/84587
HOUFFALIZE 2010
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Re: WereldBeker Houffalize
- soene
- Mountainbiker
+1El Perro Diablo wrote:Dacuba wrote:Binne 10 jaar --> veldrijden in houffalize...Wouter wrote: ... en duurt de wedstrijd nog ruim een uur. Winnaar Hermida kwam vandaag na nog geen uur & 3 kwartier over de meet.
Mss moet je eens een rondje rijden? Zelfs bij de profs gingen er veel te voet van de afdalingen....cyclo cross???? Nie zwaanzen eh, 't was hard core mtb, het parcours was mooi in de technische zin van het woord, niet mooi om rond je heen te kijken als fietser, daar is de Houffamarathon voor.
- Dacuba
- Mountainbiker
Ik had het dan ook niet op de technische kant vant parcour maar eerder op de afstand. Als ze zo blijven voortdoen met inkorten voor het beter op tv te brengen, dan zalt qua afstand meer op cyclocross lijken dan op mtb'en.El Perro Diablo wrote:Dacuba wrote:Binne 10 jaar --> veldrijden in houffalize...Wouter wrote: ... en duurt de wedstrijd nog ruim een uur. Winnaar Hermida kwam vandaag na nog geen uur & 3 kwartier over de meet.
Mss moet je eens een rondje rijden? Zelfs bij de profs gingen er veel te voet van de afdalingen....cyclo cross???? Nie zwaanzen eh, 't was hard core mtb, het parcours was mooi in de technische zin van het woord, niet mooi om rond je heen te kijken als fietser, daar is de Houffamarathon voor.
Over de technische capaciteiten ga ik niks zeggen, ik weet goed genoeg da het daar enorm technisch is. Ik had het over de afstand.
-
Palmboy
- Mountainbiker
MooiSimpson wrote:Volgende week uitgebreid verslag van de wereldbeker-manche in Houffalize op Sporza.
Wat betreft 't parcours : het wordt inderdaad steeds korter , de klimmen steeds korter (behalve de startklim dan, vind ik persoonlijk) maar qua techniek blijft 't steeds leuk .
Van zaterdag tijdens de open wedstrijd Fun B heb ik een filmpje gemaakt met mijn helmcam , helaas was mijn té kleine geheugenkaart al vol na één ronde maar toch genoeg om een idee te krijgen .
Niet letten op mijn conditie want ik heb me toch geamuseerd en weet nu dat ik moet werken aan 't klimmen en een dieet
Ik kom op 4:55 voorbij
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Over de afstand valt idd wat te zeggen....
Maar het positieve: als renner rijd je steeds in een muur van supporters wat leuk en motiverend is, de supporters kunnen de koers goed volgen en zien meerdere keren per ronde hun helden. Kort als in cx is't echt niet hoor, wel korter dan voorheen, waar je soms eenzame momenten had, net alsof je een dag in de week komt trainen.....
Ik koers al 20 jaar in Houffa, de Fosse was al lang DE Fosse niet meer, 'k vond het niet slecht nu.
Het mooie is er idd af, zoals het oude nieuwe circuit van Fracorchamps ook, nu koers je bijna op een spreekwoordelijk stort....
Voordeel is nu ook dat het permanent open ligt, om te trainen, en op niveau zie je dat de belgen NIET meekunnen, omdat wij koersen op van die domme flanderscups, die idd net cyclo cross zijn, dat moetsen ze verbieden die onzel koersen, da heeft nu is nix met mtb te maken en daarom zuigen wij op wereldniveau.
Onze vrouwen, die konden echt niet mee, waarom nie? Flanderscups is hier de referentie....en die referentie ZUIGT nog harder dan een poolse kuisvrouw.
Dus eindelijk hebben wij een trainingsparcous op wereldniveau!!!
Eat that Sven Nys met uw Averbode europees kampioenschap met -8 meter niveauverschil......'tiens, gene Sven Nys gezien trouwens, da's toch "onze" bekendste mountainbiker???
Maar het positieve: als renner rijd je steeds in een muur van supporters wat leuk en motiverend is, de supporters kunnen de koers goed volgen en zien meerdere keren per ronde hun helden. Kort als in cx is't echt niet hoor, wel korter dan voorheen, waar je soms eenzame momenten had, net alsof je een dag in de week komt trainen.....
Ik koers al 20 jaar in Houffa, de Fosse was al lang DE Fosse niet meer, 'k vond het niet slecht nu.
Het mooie is er idd af, zoals het oude nieuwe circuit van Fracorchamps ook, nu koers je bijna op een spreekwoordelijk stort....
Voordeel is nu ook dat het permanent open ligt, om te trainen, en op niveau zie je dat de belgen NIET meekunnen, omdat wij koersen op van die domme flanderscups, die idd net cyclo cross zijn, dat moetsen ze verbieden die onzel koersen, da heeft nu is nix met mtb te maken en daarom zuigen wij op wereldniveau.
Onze vrouwen, die konden echt niet mee, waarom nie? Flanderscups is hier de referentie....en die referentie ZUIGT nog harder dan een poolse kuisvrouw.
Dus eindelijk hebben wij een trainingsparcous op wereldniveau!!!
Eat that Sven Nys met uw Averbode europees kampioenschap met -8 meter niveauverschil......'tiens, gene Sven Nys gezien trouwens, da's toch "onze" bekendste mountainbiker???
Ik vind je filmpje ook prachtig.Simpson wrote:Volgende week uitgebreid verslag van de wereldbeker-manche in Houffalize op Sporza.
Ik heb ook deeelgenomen en kom pal voor je neus hangen op 2:00min voor een korte tijd.
Bedankt voor je bijdrage
Ik merk wel dat het afzien was voor je in de klimmen maar op de afdalingen merk ik dat je een klasse hoger was dan sommige die je voorbleven.
Last edited by davy on Wed 27 Apr 2011 18:10, edited 1 time in total.
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
zeer mooie filmpje en zeer mooie parcour
als ze deze open gaan laten om iedereen hier te kunnen trainen,dan zie je mij hier elke week :p
als ze deze open gaan laten om iedereen hier te kunnen trainen,dan zie je mij hier elke week :p
Niet persoonlijk (ken u niet).BelAir_500 wrote:zeer mooie filmpje en zeer mooie parcour
Dan kan de brandweer een permanente rode kruis post installeren.
Filmpje is inderdaad zeer leuk, en blijkbaar heeft de filmer serieus afgezien. ca. 20min op het ingekorte parkoer, als ge ziet in de andere wedstrijden dat ze op het volledige parkoer 13min doen.
Startklim was blijkbaar ook pijnlijk voor de filmer, hoe iedereen hem voorbij rijd, belangrijkste blijft als we er maar plezier aan beleefd hebben.
- MaC'Red
- Mountainbiker
dat zou ik ook wel es willen weten en blijft alles zoals het er nu is met die houten brug bvb ??Giobiker wrote:Blijft dat parcour dan aangeduid staan ook?
Of moet je zelf de weg kennen ofzo?
Groeten.
@ Simpson : echt knap filmke zenne.
Ik heb er gisteren rond gecrost maar te voet dan en mijn benen doen er verdorie zeer van maar het heeft wel schoon foto's opgebracht die a.s.a.p online komen te staan.
MaC'Red