gast ! verdedigen , wat gaat ge verdedigen ? zijn startplaats op de OS zeker .
Ge kunt beter een job zoeken voor hem dat zal hij meer van doen hebben binnekort
Hoe zit dat trouwens met sponsers en het team "schadevergoedingen & terug betaling van loon voor de geschorste wedstrijden "
Filip Meirhaeghe stopt met Mtb
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- MadMan
- Mountainbiker
- Location: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /
Nooit is ook niet waar, hij heeft niet gedurende langere periodes epo genomen,dat heeft de autopsie bevestigd. Hematocriet 50 - 60 bekom je niet zomaar hoor.Gino wrote:Dat zijn zorgen voor later nu eerst zorgen dat hij niet verdrukt raakt dat hij ni eindigd zoals een Pantani en die had NOOIT epo genomen !!
Betreffende flip, het is niet de eerste keer dat hij betrapt wordt daarom lijkt het onwaarschijnlijk dat hij pas zo'n 7weken terug begonnen is met epo.
Waar wil je hier mee naartoe?tbfkai wrote:Een kleine kanttekening.
Wat is voor een 'profatleet' de max. in zijn carrière. Die gouden plak.
(wie dat ooit verzonnen heeft van dat 'deelnemen is belangrijker dan winnen', 't zal wel Hans Andersen geweest zijn of Moeder de Gans...).
Ik begrijp best dat als de gelegenheid zich voordoet zelfs het sterkste karakter een misstap kan begaan in de gooi naar het ultieme. Het bewijst alleen maar (al lijken sommigen er niet meer op) dat die topsporters als het er op aankomt ook maar mensen zijn.
En aan al die keikharde stenengooiers: kijk eens even in eigen boezem bij volgende bedenking:
Plots vind je een koffer met één miljoen euro in.
Hoeveel van jullie zeggen dan onmiddellijk oei oei efkes terug brengen naar de dienst verloren voorwerpen.
Hoeveel van jullie kijken eens rond of niemand iets gezien heeft; maken de overweging, wat zijn mijn kansen dat ik geklist word? Praktisch nihil.
Dan kan het ook geen kwaad dat die koffer de mijne is...
En even terug ter zake voor de non-believers. De wetenschap is al lang zo ver dat je kan berekenen dat je tijdens de wedstrijddag STEEDS negatief test wat je ook genomen hebt (op enkele boerenpummels na die niet kunnen rekenen of amateuristisch begeleid worden). De laatste 2 gevallen in België wanneer werden ze gepakt? Buiten de wedstrijd, onvoorzien thuis of op training. The risk of the game. Maar geen nood. Daar vinden ze ook nog wel wat op (sommigen hebben het blijkbaar al gevonden).
-moeten we het zaakje dan regulariseren omdat we door de gebrekkige controles een soort willekeur installeren en te veel vermoedelijke bedriegers ongemoeid laten?
-of ben je van mening dat de enkelingen die gepakt worden er onherroepelijk moeten uitvliegen en dat deze pakkans sommigen daadwerkelijk afschrikt?
Dat lijkt me de essentie. En het gedrag van al die romantici hier op het forum die blijkbaar een "held" of vlaggenzwaaier nodig hebben om te weten wat ze graag doen, doet niet echt ter zake. Voor mijn part gaan ze op bedevaart naar de Vlaamse Ardennen om er hun gevallen god te aanbidden. Kunnen ze alvast hun bike meenemen, dan heeft de uitstap toch nog een beetje zin.
Wat mij ook ten zeerste stoort is het gedrag dat er blijkbaar maar 1 MTBer in België is die uiterst spijtig een klein misstapke heeft gedaan. Die 2e, Roel, wordt nauwelijk vernoemd, heeft geen charisma, blijkbaar ook geen medaillekansen, is nog niet betrapt op doping en woont in Noord-Italië. Roel wie??? Al vergeten dat hij Meirhaeghe in onze thuiswereldbeker op ruime afstand heeft gereden en dat sindsdien Popeye aan de EPO zat?? Ik hoop dat die gast door al dat gedoe rond onze gevallen god extra gestimuleerd wordt en er voor voor zichzelf (en zijn sponsor) voor gaat op de spelen.
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Het heeft geen zin de regels aan te passen, want dan gaan de atleten weer dié regels gaan omzeilen. Zoals Dr. Roeland zei op VRT gaan atleten nu ook hun trainingskampen "shoppen" : kiezen voor een land waar controle onbestaande of laks is. Dus zeker niet in Canada (waar het WADA gevestigd is
)
Vergeet niet dat de beste fraudeurs de regelgevers altijd een stapje voor zijn ! Denk maar aan het massale EPOgebruik van voor het invoeren van de "gezondheidscontroles", denk aan THG bij de Amerikaanse sprinters...
Zo ben ik er zeker van dat er thans middelen circuleren die nog niet opspoorbaar zijn.
Een andere specialiteit bestaat erin voor elk genomen dopingproduct een maskerend middel te vinden, wees maar gerust dat hele hordes apothekers zich daar mee bezig houden (in sporten waar de financiële belangen zeer hoog zijn, zoals de Tour).
Maar ff on-topic : waar ik gisteren nog dacht "spijtig van de Filip, wel eerlijk om het toe te geven", ben ik nu vooral kwaad omdat hij het toch serieus verknoeit voor onze sport. Alleen negatieve media-aandacht ! Hopelijk (en die kans is toch groot) redt Roel de meubelen in Athene !
Vergeet niet dat de beste fraudeurs de regelgevers altijd een stapje voor zijn ! Denk maar aan het massale EPOgebruik van voor het invoeren van de "gezondheidscontroles", denk aan THG bij de Amerikaanse sprinters...
Zo ben ik er zeker van dat er thans middelen circuleren die nog niet opspoorbaar zijn.
Een andere specialiteit bestaat erin voor elk genomen dopingproduct een maskerend middel te vinden, wees maar gerust dat hele hordes apothekers zich daar mee bezig houden (in sporten waar de financiële belangen zeer hoog zijn, zoals de Tour).
Maar ff on-topic : waar ik gisteren nog dacht "spijtig van de Filip, wel eerlijk om het toe te geven", ben ik nu vooral kwaad omdat hij het toch serieus verknoeit voor onze sport. Alleen negatieve media-aandacht ! Hopelijk (en die kans is toch groot) redt Roel de meubelen in Athene !
hem een steunend berichtje sturen op zijn guestbook http://www.filipmeirhaeghe.com (onderaan op de homepage)Gino wrote:Zouden we zo is niks kunnen doen om hem te verdedigen of zo? Ik bedoel hij heeft zoveel voor ons gedaan kunnen wij hem is deze moeilijke tijd ni helpen? We zijn zeker met 30.000 mensen als ik Houffa bekijk. Laat ons is denken !!!!
Gino![]()
![]()
Ehum niet zoveel steunde berichtjes als ik het zo lees....Kurry wrote:hem een steunend berichtje sturen op zijn guestbook http://www.filipmeirhaeghe.com (onderaan op de homepage)Gino wrote:Zouden we zo is niks kunnen doen om hem te verdedigen of zo? Ik bedoel hij heeft zoveel voor ons gedaan kunnen wij hem is deze moeilijke tijd ni helpen? We zijn zeker met 30.000 mensen als ik Houffa bekijk. Laat ons is denken !!!!
Gino![]()
![]()
Dirk, ik betrap mij er ook op met die twee gedachten in mijne kop te zitten, maar na een onrustig nachtje ben ik toch tot het besluit gekomen dat we hem niet teveel kwalijk mogen nemen. Wie Filip persoonlijk een beetje kent, weet dat em mentaal fragiel is en dat de faalangst blijkbaar meer en meer bezit van hem nam, waardoor hij op een onhandige manier een fout heeft begaan, maar waarvoor hij alleen de verantwoordelijkheid opneemt en zijn besluiten durft te nemen. En zeg nu zelf, als ik diene pipo van het BOIC hoor verklaren op tv dat Filip het op een domme manier heeft gedaan, want JE KAN EPO GESPREID IN KLEINE HOEVEELHEDEN INSPUITEN ZODAT JE NOOIT BETRAPT WORDT EN TOCH HETZELFDE EFFECT HEBT, tja ...Cannonneke wrote: Maar ff on-topic : waar ik gisteren nog dacht "spijtig van de Filip, wel eerlijk om het toe te geven", ben ik nu vooral kwaad omdat hij het toch serieus verknoeit voor onze sport. Alleen negatieve media-aandacht ! Hopelijk (en die kans is toch groot) redt Roel de meubelen in Athene !
We zullen hem missen en ik wens hem alle succes toe in zijn verdere leven en hoop dat hij het mtb-wereldje niet de rug toekeert (maar ik vrees er wel voor). Onthou zijn mooie momenten, zijn extremen: het stoere imago (de sik, de hanekam ... ) en tegelijkertijd zijn vriendelijkheid, zijn charisma, ...
Zondag 29 augustus zullen we des te harder voor Roel supporteren, want volgens mij zal de gouden plak nu gaan tussen Sauser of Roel !!! ook al zal er die dag altijd een wrange bijsmaak zijn ...