Filip Meirhaeghe stopt met Mtb

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Het zal al erg genoeg zijn dat hij de rest van zijn leven moet denken :" Verdoeme, had ik die stomme epo niet genomen , was ik Olympisch kampioen geweest en was mijn carriere perfect. Nu mis ik de OS, miljaar toch!!!!"
Denk daar maar eens over na, beste stenenwerpers.

Ik zeg het nog eens, veel mensen begeven onder de druk en er was veel druk!!!!. Filip is ook maar een mens en kan dus ook begeven. Dan wordt er al rap naar een vuil middel gegrepen. Filip dus ook!! Jammer, maar het is nu zo. Een klein moment van zwakte en ge zijt eraan voor alle moeite, al dat harde trainingswerk en opoffering voor niks!!

@ Popeye : Bedankt kerel voor alle mooie momenten, ondanks die fout, blijf je mijn voorbeeld!! =D> =D> =D>
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Johnny de Wit wrote:Het zal al erg genoeg zijn dat hij de rest van zijn leven moet denken :" Verdoeme, had ik die stomme epo niet genomen , was ik Olympisch kampioen geweest en was mijn carriere perfect. Nu mis ik de OS, miljaar toch!!!!"
Denk daar maar eens over na, beste stenenwerpers.

Ik zeg het nog eens, veel mensen begeven onder de druk en er was veel druk!!!!. Filip is ook maar een mens en kan dus ook begeven. Dan wordt er al rap naar een vuil middel gegrepen. Filip dus ook!! Jammer, maar het is nu zo. Een klein moment van zwakte en ge zijt eraan voor alle moeite, al dat harde trainingswerk en opoffering voor niks!!

@ Popeye : Bedankt kerel voor alle mooie momenten, ondanks die fout, blijf je mijn voorbeeld!! =D> =D> =D>
allé mannen, zijt nekeer serieus, zonder epo was ie geen olympisch kampioen geworden zenne (tenzij alleman clean rijdt uiteraard)
dat van die 7 weken is nu ook redelijk onzin me dunkt maar tis idd wel te begrijpen. als ie toegeeft dat ie vanaf 98 teraan zit issem alles kwijt

wat mij eigelijk het meeste stoort zijn zijn uitspraken in den humo afgelopen jaar (interview met vanbrantegem als ik me nie vergis) daar veroordeelde filip mensen die gebruikten en deed zen eige uitschijnen als ne 'propere' terwijl nu dus bewezen is dat hij ter zelf aan zit

jammer jammer jammer, maar toch merci voor de vele fijne momenten!!
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

België en het mountainbiken in het algemeen krijgen hier een serieuze klap! De sport werd steeds voorgesteld als gezond maar Flupke geeft de reputatie van de sport hier een serieuze kaakslag. Ik kreeg straks al effe de vraag van iemand of ik ook aan de EPO zat bijvoorbeeld :evil:
Ik vind het jammer dat iemand die zoveel jaar zijn brood verdiend heeft aan deze sport door zo stom te zijn gewoon ineens het gehele mountainbiken in een slecht daglicht brengt! :cry:

Laten we allemaal hopen dat Roel verstandiger is en dat hij ons een "zuivere" medaille kan meebrengen uit Athene....
Als hij ook niet "zuiver" kan zijn, heb ik liever nog geen medaille! =D>
Laten we ons allemaal als een blok achter Roel zetten en hem steunen om de sport terug positief in het nieuws te brengen zodat ook jonge mensen die het goed voorhebben met de sport zich een carrière in het MTB willen uitbouwen!

Ik heb Filip altijd als mijn grote voorbeeld van de sport beschouwd maar daar hou ik nu een wrang gevoel aan over. Hier nog wat knappe foto's van hem die ik zelf gemaakt heb: http://gallery70867.fotopic.net/p5014629.html
http://gallery70867.fotopic.net/p5014635.html
http://gallery70867.fotopic.net/p5014639.html

:cry: :cry: :cry:
Brainjumper
Mountainbiker

Post by Brainjumper »

Elke rechtgeaarde sportfan zou niet liever zien dan dat dit soort zaken niet hoefde ! Zalig zijn de naïeven van geest; doch ik vrees dat in elke competitiesport dopinggebruik schering en inslag zijn en de cleane sporters witte raven zijn.
In dit licht gezien, kan men haast niet anders dan pakken om met gelijke wapens ten strijde te trekken en nog kans te maken om bij de top te geraken.
Doping of geen doping, in mijn ogen is en blijft Meirhaeghe een hele grote, want zijn concurrenten doen identiek hetzelfde en toch was hij de beste; hetgeen hij eveneens zou geweest zijn als iedereen clean was !
Net zoals bij fiscale fraude wordt er veel poeha verkocht rond de aanpak van het probleem en loopt af en toe iemand tegen de lamp = pech gehad. Als men echt wou, zouden deze praktijken echter snel uitgeroeid zijn.
Dus i.p.v. schande te roepen over de sporters, zou men beter schande kunnen roepen over de diverse sportbonden, de huichelaars.
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Mommen wrote:Wie rijdt er nog wel zuiver? Zonder iets te pakken kunt ge nemeer mee in mijn ogen. Er zullen al wel andere dingen op de markt zijn momenteel die voor de moment niet op te sporen zijn. Dat denk ik he.
Als gij en alle anderen zoooo zeker zijt van die uitspraak... Waarop baseert gij u dan?! Welke betrouwbare bronnen zeggen dat?! Ik val niet aan! Ik vraag me het gewoon af hoe je zo veralgemeenend kunt handelen!!!
Ik kan me best kampioenen voorstellen die niet pakken!!! Het is nu niet op het allerhoogste niveau dat ik m'n voorbeeld geef, maar van de 10 beloften die voor me eindigden tijdens het BK, kan ik me moeilijk voorstellen dat meer dan 2 vd 10 aan middeltjes zitten! Kan me al moeilijk voorstellen dat er enige mensen zijn! Ik heb geen specifieke mensen in mijn kop!!! Versta me niet verkeerd! Het is maar een algemene veronderstelling op de reactie dat IEDEREEN pakt... [-X

Greetz,

Julien.
Last edited by Wacko007 on Thu 29 Jul 2004 22:11, edited 1 time in total.
Guest

Post by Guest »

Zoals iemand anders al zei was Filip ook soms een drijfveer voor mij. Als ik het moeilijk had op een training of geen zin had om te trainen dacht ik vaak, hij moet ook veel hebben afgezien en zwaar getraind hebben om te staan waar hij nu staat.
Verder vind ik het zeer spijtig dat veel mensen daar zo licht over gaan. Ach ze nemen allemaal... . Ok ik denk ook dat de meesten pakken maar dit is nog geen reden om het te aanvaarden. [-X
Ook zeer spijtig dat er talenten zijn die moeten stoppen nadat ze vaststellen dat ze niet meekunnen alleen om dat de anderen pakken. Maar ik zou er ook liever mee stoppen dan ooit iets te moeten nemen.
En als Armstrong neemt dan zal Ulrich ook wel nemen. Het verschil zit hem dan alleen nog in de voorbereiding en mss dat stukje meer talent.
Xploded
Mountainbiker

Post by Xploded »

mario wrote: PFFF, ben serieus teleurgesteld, en ook ik vraag me af wat nog echte sportieve prestaties geweest zijn. Die epo zal wellicht gans zijn palmares niet gemaakt hebben, maar vanaf nu zal rond meirhaeghe het woord "doping " zweven denk ik...zeer spijtige zaak
pfffffff
Ik vind dat men nu geen doping mag kleven op Meirhaeghe. Praat men bij Eddy Merckx ook altijd over zijn doping? Hij is ook gepakt he, vergeet het niet! En daarvoor pakte hij ook, alleen konden ze het nog niet traceren wat hij pakte. Wie weet was het geen EPO.
En elke wielerwedstrijd wordt Eddy afgedaan als de broer van Jezus. Om van te kotsen [-(
In ieder geval ik heb het pas een uurke of 2 geleden gehoord van Meirhaeghe en ik moet zeggen ik ben er nog steeeds niet goed van. :cry: #-o hoe kon hij nu zo stom zijn #-o

Om deze super trieste topic toch nog een beetje op te vrolijken een cartoontje:
Image
Last edited by Xploded on Thu 29 Jul 2004 22:55, edited 1 time in total.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

In alle geval kan hij nu misschien zijn marketing diploma verzilveren... :-? #-o #-o #-o

(Da stond hier toch nog nie hé, 'k heb nie alles gelezen... :oops: :lol: )
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

hmmm denket nie, z'n werkgever zal nie kunnen lachen:
Specialized's policy with its athletes is "zero tolerance" regarding the use of banned substances. Mike Sinyard, company founder and president, made this clear on Wednesday evening, "If you cheat, you're fired."

"Filip is a great person and an exceptional athlete who exercised exceptionally poor judgement," Sinyard continued. "And, it truly saddens me to see his accomplishments diminished this way. I believe that as a person, he is fundamentally above such things, but made a grave mistake."
Blink360
Mountainbiker

Post by Blink360 »

Vreemd hoe sommigen erover nadenken.
Als ze allemaal pakken dan is het juist duidelijk dat Filip de beste was/is...
waarom dan gaan supporteren voor Roel ALS ze allemaal pakken ? :-?

MTB komt hierdoor in een negatief daglicht (ook België); vreemd hoe sommige MTB'ers eraan twijfelen dat Filip slechts 7 weken zou gepakt hebben... Filip staat er al sedert zijn zestiende hoor in het WK Junioren!
Epo zorgt amper voor 10 tot max 15% meer uithoudingsvermogen/snelheid; duidelijk dat ook zonder epo Filip wereldtop is. Om nog maar te zwijgen van zijn charisma en zijn ongekende techniek... stom om natuurlijk zo te eindigen.
Ik stel me wel vraag bij sommige MTB'ers hier... en ik blijf erbij zonder Filip zouden er heel wat mensen hier deze sport niet beoefenen. Immers Filip heeft deze sport hier gemaakt tot wat het nu is. In 1987 gaf Filip MTB-les aan mijn broer op een omnisportkamp te Genk... straf dat sommigen dergelijke zaken uit het oog verliezen en bedenken alsof Filip geen palmares zou hebben zonder epogebruik.
Ik zou het wel al beter verstaan mochten jullie in dat geval nog geen 5 jaar aan MTB-sport doen.
En idd. het siert hem bovendien volkomen in zijn stijl de zaak af te handelen en niet zoals de wegrenners zich in alle mogelijke bochten te wringen. De mietjes! Filip heeft tenminste nooit gezwicht voor het geld uit passie voor de MTB! He's a hero!
Post Reply