jammer, maar helaas. excuses passen hier niet. Een positief punt, hij geeft het eerlijk toe. geen flauwe uitvluchten.
Nog dit: moesten we weten hoeveel mensen er slikken omwille van de druk in hun zakenleven, we zouden raar opkijken. Daar word natuurlijk niets over gezegd.Ook hier spreekt de macht van het geld.
Het is algemeen geweten dat topsporters slikken om nog mee te kunnen. Die enkelen die het niet doen, worden dan op alle mogelijke manieren lastig gevallen (zie wat tijdens de tour gebeurde).
Het word hoog tijd dat alle sporten met een propere lei beginnen.
O ja, nog dit : mochten we weten hoeveel "gewone" sporters er slikken, dan zouden veel van ons héél grote ogen trekken!!!!!
Filip Meirhaeghe stopt met Mtb
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Wacko007
- Mountainbiker
Toen ik het nieuws hoorde, de tranen in de ogen en gevoel van woede...
Mijn sport die ik zo graag met andere mensen deel en er zoveel voor doet wordt opeens zwart gemaakt door mijn idool. Ik keek naar hem op, zelfs zijn rijstijl nam ik een beetje over.
Langs de ene kant wil ik gewoon "ROTTEN APPEL!!!" roepen, langs de andere kant; hij is wel de eerste die op zo een fatsoenlijke manier toegeeft!!!
Ik ben naif en blijf het graag; niet iedereen pakt en er zijn veel renners die kunnen zonder! Als ik dit nietmeer geloof dan kan ik beter zelf stoppen, er is dan geen motivatie meer om verder te geraken...
Een enorme deuk voor de sport en nog meer op competitief niveau, waar ik zelf m'n ziel uit het lijf fiets en er alles voor doe. Met deze innerlijke woede stijgt mijn motivatie en wil ik gewoon nog harder gaan en mezelf bewijzen dat zonder ook lukt!!!
GO ROEL!!! Red de eer in het MTB en vooral het Belgische MTB!
Greetz,
Naïve (?) Julien...
Mijn sport die ik zo graag met andere mensen deel en er zoveel voor doet wordt opeens zwart gemaakt door mijn idool. Ik keek naar hem op, zelfs zijn rijstijl nam ik een beetje over.
Langs de ene kant wil ik gewoon "ROTTEN APPEL!!!" roepen, langs de andere kant; hij is wel de eerste die op zo een fatsoenlijke manier toegeeft!!!
Ik ben naif en blijf het graag; niet iedereen pakt en er zijn veel renners die kunnen zonder! Als ik dit nietmeer geloof dan kan ik beter zelf stoppen, er is dan geen motivatie meer om verder te geraken...
Een enorme deuk voor de sport en nog meer op competitief niveau, waar ik zelf m'n ziel uit het lijf fiets en er alles voor doe. Met deze innerlijke woede stijgt mijn motivatie en wil ik gewoon nog harder gaan en mezelf bewijzen dat zonder ook lukt!!!
GO ROEL!!! Red de eer in het MTB en vooral het Belgische MTB!
Greetz,
Naïve (?) Julien...
Last edited by Wacko007 on Thu 29 Jul 2004 14:17, edited 1 time in total.
- homeboy
- Mountainbiker
Ik was geschokt toen ik het nieuws hoorde, maar eigenlijk niet verrast. Filip is al eens gepakt met een te hoge hematocriet. En als je de recente ontwikkelingen in de wielersport volgt...
Volgens mij pakken ze allemaal. Daar heb ik me al lang bij neergelegd.
Je moet verschrikkelijk naïef zijn als je denkt dat het om een paar alleenstaande gevallen gaat. Het is niet omdat mountainbiken onze favoriete sport is dat de mountainbikers heiliger zijn dan de wielrenners.
Ik keur doping helemaal niet goed want het verpest de sport. Nu ben je een kampioen als je dankzij malafide dokters de controleurs altijd een stapje voor bent. In de tour heeft US Postal zich heel verdacht gemaakt bij mij, als je op een col met 5 man op kop rijdt en er kunnen maar 10 andere renners volgen...
Het ergste vind ik de hypocrisie van betrapte renners: methadon aan een stamper, epo in voedingssuplementen,... Ze zijn altijd de onschuld zelf. Daar pleit het toch voor Filip dat hij het toegeeft, alhoewel ik betwijfel dat het de eerste keer is dat hij 'een fout' maakte.
Zelfs met dat in het achterhoofd heb ik genoten van alle sportieve prestaties van Filip. Pech gehad en hij zal niet de laatste zijn.
Volgens mij pakken ze allemaal. Daar heb ik me al lang bij neergelegd.
Je moet verschrikkelijk naïef zijn als je denkt dat het om een paar alleenstaande gevallen gaat. Het is niet omdat mountainbiken onze favoriete sport is dat de mountainbikers heiliger zijn dan de wielrenners.
Ik keur doping helemaal niet goed want het verpest de sport. Nu ben je een kampioen als je dankzij malafide dokters de controleurs altijd een stapje voor bent. In de tour heeft US Postal zich heel verdacht gemaakt bij mij, als je op een col met 5 man op kop rijdt en er kunnen maar 10 andere renners volgen...
Het ergste vind ik de hypocrisie van betrapte renners: methadon aan een stamper, epo in voedingssuplementen,... Ze zijn altijd de onschuld zelf. Daar pleit het toch voor Filip dat hij het toegeeft, alhoewel ik betwijfel dat het de eerste keer is dat hij 'een fout' maakte.
Zelfs met dat in het achterhoofd heb ik genoten van alle sportieve prestaties van Filip. Pech gehad en hij zal niet de laatste zijn.
Man, man, man, wat een teleurstelling!!
Man, man, man, ik was echt wel geschrokken toen ik vanmorgen het nieuws hoorde!
Ten eerste ben ik teleurgesteld in het feit dat Filip gebruikte, terwijl ik dat nooit van hem zou gedacht hebben. Niet dat ik 'm goed ken of zo maar dat zag er zo'n zuivere gast uit, een natuurmens waar ik enorm veel respect had. Wanneer ik het lastig heb tijdens n rit, dacht ik soms terug aan de beelden van Filip en zo... daardoor krijg je weer n boost. Begrijp je? En als je dan zoiets hoort, dan valt je wereld wat in duigen. Het is echt een enorme teleurstelling! Ik keek echt uit naar de Olymische Spelen om te supporteren voor onze Belg. Het mocht helaas niet zijn. HEEL JAMMER! Hopelijk doet Roel niet hetzelfde als Filip...
Ten tweede ben ik heel teleurgesteld dat er in het algemeen meer en meer genomen wordt. Wanneer ik dan beelden zie van de Tour, dan kan ik er niet aan doen, maar dan denk ik steeds van: die gasten nemen toch! Terwijl dit misschien niet zo is hoor. Ik was er rotsvast van overtuigd dat, in tegenstelling tot vele anderen Filip zuiver was tot op de graad! Blijkt dus niet waar te zijn... Topsport lijkt haas onmogelijk zonder er verboden middelen voor te gebruiken! HEEL JAMMER!
Wat ik er ook wel wil bijzeggen is dat ik van geen kanten weet hoe het is om in Filips schoenen te staan. Iedereen verwachtte heel veel van hem. Hij maakte -volgens mij toch- een grote kans om kampioen worden op de OS. Wat ik daarmee bedoel is dat hij onder enorme druk stond. Dat hij -ook voor zichzelf- niet mocht falen... Wanneer hij zegt dat het pas de eerste keer is dat hij gebruikte, dan geloof ik hem. Het is moedig van hem om meteen de feiten toe te geven en er meteen mee te stoppen. Dit is de meest correcte beslissing dat ie kon nemen. Hoe jammer het ook is dat we hem 'verliezen'.
Groeten, Karel
Ten eerste ben ik teleurgesteld in het feit dat Filip gebruikte, terwijl ik dat nooit van hem zou gedacht hebben. Niet dat ik 'm goed ken of zo maar dat zag er zo'n zuivere gast uit, een natuurmens waar ik enorm veel respect had. Wanneer ik het lastig heb tijdens n rit, dacht ik soms terug aan de beelden van Filip en zo... daardoor krijg je weer n boost. Begrijp je? En als je dan zoiets hoort, dan valt je wereld wat in duigen. Het is echt een enorme teleurstelling! Ik keek echt uit naar de Olymische Spelen om te supporteren voor onze Belg. Het mocht helaas niet zijn. HEEL JAMMER! Hopelijk doet Roel niet hetzelfde als Filip...
Ten tweede ben ik heel teleurgesteld dat er in het algemeen meer en meer genomen wordt. Wanneer ik dan beelden zie van de Tour, dan kan ik er niet aan doen, maar dan denk ik steeds van: die gasten nemen toch! Terwijl dit misschien niet zo is hoor. Ik was er rotsvast van overtuigd dat, in tegenstelling tot vele anderen Filip zuiver was tot op de graad! Blijkt dus niet waar te zijn... Topsport lijkt haas onmogelijk zonder er verboden middelen voor te gebruiken! HEEL JAMMER!
Wat ik er ook wel wil bijzeggen is dat ik van geen kanten weet hoe het is om in Filips schoenen te staan. Iedereen verwachtte heel veel van hem. Hij maakte -volgens mij toch- een grote kans om kampioen worden op de OS. Wat ik daarmee bedoel is dat hij onder enorme druk stond. Dat hij -ook voor zichzelf- niet mocht falen... Wanneer hij zegt dat het pas de eerste keer is dat hij gebruikte, dan geloof ik hem. Het is moedig van hem om meteen de feiten toe te geven en er meteen mee te stoppen. Dit is de meest correcte beslissing dat ie kon nemen. Hoe jammer het ook is dat we hem 'verliezen'.
Groeten, Karel
- Dingo
- Mountainbiker
- Location: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom
Als eens het mentale verschil tussen Ullrich en Armstrong bekeken?Thorgal wrote:volgens krant, WK 97, mocht niet starten ,te hoog hematocriet!!! dus.................. of het nu 1 enkel misstapje is? Blijft de vraag.
Eigenlijk moet je in Meirhaeghe zijn situatie OERDOM zijn om het te nemen, je weet toch dat je en zooooooooooo grote kans hebt om tegen de lamp te lopen als je, zoals hij, er kop en schouders boven uitsteekt. Alhoewel, kop en schouders boven uit, is ook héél relatief geworden hé.
Trouwens, who's next, ik geloof nooit in het soort sportindividuen die zo ENORM BETER presteren als de rest. Om dan ook maar eens over armstrong te beginnen. Heb je dat tijdsverschil eens bekeken tussen Lance en Ullrich in de laatste tijdrit??? 1 min! En tussen Ullrich en de 10 volgende!!!!!! Véél kleinere tijdsverschillen!
Zoals ik in een andere topic ook al eens zei: dat ze bij de amateurkes ook maar es beginnen te zoeken, want daar gebeurt ook 't een en 't ander hoor!!!! Heb onlangs in een bepaalde marathon enkele tips gekregen van een medebiker waar ik onderweg goe mee aan 't praten was geraakt! Amaai zunne! Pas op, ik wil zeker niet zeggen dat iedere goedrijdende amateur ne foefelaar is hé, maar...
Of is het "not done" om over dit onderwerp te spreken.
Iemand die met kanker te maken kreeg gaat niet met zijn lichaam knoeien veronderstel ik.
En iemand die met verboden middelen in zijn lijf de koers wint, zal zo zelfverzekerd niet de pers te woord staan.
Hier worden athleten door het slijk gehaald waarvan niet eens bewezen is dat ze gebruikt hebben.
- Dingo
- Mountainbiker
- Location: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom
Waar kan ik die persconferentie bekijken die Armstrong hierover geeft?Legolas wrote:jongens jongens, wat moet ik lachen als ik die zever hier lees !
Wat een naieve rotzooi allemaal ; hoe oud zijn jullie in feite ?
Jullie praten over "bedriegers" en verdorie zelfs over "den heiligen Armstrong" ... hilarisch !
Denken jullie dan echt dat er daar tussen rijden op enkel maar boterhammekes met choco ???????
Voor Filip is het gewoon "wrong place, wrong time", tegen de lamp gelopen, dikke pech. Over and out dus.
Ik dank Filip voor alle mooie momenten die hij ons geschonken heeft ; welk soort pilleke hij daarvoor moet pakken interesseert mij toch gene zak zeker.
PS : @Adri : het is weer efkes geleden, maar in deze ben ik het nog eens volledig met u eens
Bij welke controle is hij positief bevonden?
Zijn we niet verkeerdelijk aan het veralgemenen?
Zij die gepakt worden hebben genomen, dat staat vast. Het is inderdaad juist dat er nog wel zullen nemen, maar die zullen ook wel gepakt worden.
Dat neemt niet weg dat we daarom maar moeten veronderstellen dat iedereen die wint aan het spul zit. Schuld komt na bewijs, niet na veronderstelling.
Als iedereen zo denkt, dan kunnen we concluderen dat een kampioen iemand is die door sportieve prestaties bewijst dat hij het beste is in het verdoezelen van dopinggebruik.
Waarom dan nog olympische spelen organiseren?
Misschien moeten we de sport maar afschaffen dan. Allemaal tijdverspilling.
Beter is het om kampioenschappen veralgemenen en krom redeneren te organiseren. Maar wat dan als een stotteraar wint? Dan zitten we weer met een probleem.
Tijd voor nog een forum erbij denken we dan.
- Johnny de Wit
- Mountainbiker
Post by Johnny de Wit »
Ik zal hem verschrikkelijk missen!!! Maar laten we nu dubbel zo hard voor Roel supporteren voor de rest van zijn carriere, het is de enige hoop die we voorlopig hebben in deze sport!!!! OK, Roel is in vergelijking niet zo communicatief als Filip, maar ieder mens heeft zijn karakter he!!!
Ik vind het verschrikkelijk wat Filip gedaan heeft, maar hij blijft toch mijn held voor alle prestaties die hij epovrij gehaald heeft! Ik vind het eigenlijk gewoon erg dom wat hij gedaan heeft!!!! Zijn droom en carriere zo verkloten door epo!! Zonder epo had 'em verdomme nog iedereen in Athene naar huis gefietst, zo goed was hij epovrij bezig. Maar mensen kraken altijd onder druk en de druk voor Filip was intern en extern erg hoog! Ik vind zijn beslissing te slikken fout en keur het af, maar ik kan het begrijpen. Begrijpen he, niet goedkeuren!!!!
Ik vind het wel moedig om het zo te doen. Met een zwart Tshirtje helemaal alleen voor de micro uw fout toegeven en er patat mee te kappen, ook al was zijn carriere over na schorsing! Geen excuses, geen blablabla... Gewoon , ik heb het gedaan, ik ben fout, ik stop ermee, GAME OVER!!! Het deed me veel pijn.....
Het is een stoem kieke, maar hij blijft toch mijn held!!!!!
Johnny out, voor ik begin te bleiten!
Ik vind het verschrikkelijk wat Filip gedaan heeft, maar hij blijft toch mijn held voor alle prestaties die hij epovrij gehaald heeft! Ik vind het eigenlijk gewoon erg dom wat hij gedaan heeft!!!! Zijn droom en carriere zo verkloten door epo!! Zonder epo had 'em verdomme nog iedereen in Athene naar huis gefietst, zo goed was hij epovrij bezig. Maar mensen kraken altijd onder druk en de druk voor Filip was intern en extern erg hoog! Ik vind zijn beslissing te slikken fout en keur het af, maar ik kan het begrijpen. Begrijpen he, niet goedkeuren!!!!
Ik vind het wel moedig om het zo te doen. Met een zwart Tshirtje helemaal alleen voor de micro uw fout toegeven en er patat mee te kappen, ook al was zijn carriere over na schorsing! Geen excuses, geen blablabla... Gewoon , ik heb het gedaan, ik ben fout, ik stop ermee, GAME OVER!!! Het deed me veel pijn.....
Het is een stoem kieke, maar hij blijft toch mijn held!!!!!
Johnny out, voor ik begin te bleiten!
Last edited by Johnny de Wit on Thu 29 Jul 2004 15:23, edited 1 time in total.
- MadMan
- Mountainbiker
- Location: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /
Ik veronderstel ook veel, maar de werkelijkheid is heel anders.Iedereen ziet ook wel dat lance een stuk boven de rest zit en de rest neemt ook dus.Dingo wrote:
Als eens het mentale verschil tussen Ullrich en Armstrong bekeken?
Iemand die met kanker te maken kreeg gaat niet met zijn lichaam knoeien veronderstel ik.
En iemand die met verboden middelen in zijn lijf de koers wint, zal zo zelfverzekerd niet de pers te woord staan.
Hier worden athleten door het slijk gehaald waarvan niet eens bewezen is dat ze gebruikt hebben.
Sterke arm heeft epo moeten nemen voor zijn kanker, probleem hij blijft deze nemen ook al is hij niet meer zo ziek.Hij heeft geldige voorschriften das het verschil
Nu On-Topic, wat filip deed is goed ,alles toegeven zonder zever en geen schijnheiligheid zoals de rest
Last edited by MadMan on Thu 29 Jul 2004 15:30, edited 1 time in total.
Welke? Want hoe kun je nu nog van iets zeker zijn? Is hij mss vroeger gewoon niet door de toen te grove mazen van het net geglipt? Weinigen of mss maar één persoon zal het met zekerheid kunnen zeggen...Johnny de Wit wrote:..., maar hij blijft toch mijn held voor alle prestaties die hij epovrij gehaald heeft!
Hierboven werd de vraag gesteld: "wat had hij nog te verliezen?"
Wel, alles, respect voor zijn carrière. Want in de publieke opinie zal vanaf nu over alle prestaties van FM een dopingwaas hangen.
Brandmerken worden niet vaak vergeten... of dat nu fair is of niet. Niemand heeft trouwens ooit gezegd dat het leven fair is.
En ik twijfel er niet aan dat het topsportgebeuren gewoon verder gaat alsof de neus bloedt...
- Johnny de Wit
- Mountainbiker
Post by Johnny de Wit »
Ik ga ervan uit dat hij de waarheid spreekt, als hij over 7 weken epo spreekt. De laatste 2 wereldbekers moeten we dan van zijn palmares aftrekken. en dan blijft er nog een palmares over om u tegen te zeggen he!!!!Jack77 wrote:Welke? Want hoe kun je nu nog van iets zeker zijn? .Johnny de Wit wrote:..., maar hij blijft toch mijn held voor alle prestaties die hij epovrij gehaald heeft!
Sorry, maar ik laat 'em niet vallen. Het is ook maar ne mens en mensen maken fouten. Na fouten komen consequenties en die moet hij nu ondergaan. En die zal hij ook ondergaan (denk ik).