No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

tsielio wrote:De snakeskin wordt als ik het goed heb min of meer vervangen door de double defense banden. Deze banden zijn lichter dan UST, maar zwaarder dan gewone Evo banden van Schwalbe. Hun flanken zijn sterker dan evo/UST en ze zijn moeilijker doorprikbaar. Geen WeightWeenie band, maar een ideaal compromis voor wie NoTubes rijdt en toch zekerheid wil in de marathons!
Kort en duidelijk antwoord =D>
Mercie
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Jemp wrote:
bram DR wrote:snakeskin versie is voor wanneer je met binnenband rijdt, daar heb je minder kans op snakeskin mee. Neem de gewone versie van de rara.
Heb ik dat goed gezien dat de SnakeSkinn slechts in 2.25 bestaat?
Is dit niet een beetje te breed (minder rolweerstand) voor een zomerband?
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Gary Visser wrote:
Jemp wrote:
bram DR wrote:snakeskin versie is voor wanneer je met binnenband rijdt, daar heb je minder kans op snakeskin mee. Neem de gewone versie van de rara.
Heb ik dat goed gezien dat de SnakeSkinn slechts in 2.25 bestaat?
Op zachte ondergrond minder weerstand maar op harde ondergrond meer.
Karakoram1
Mountainbiker

Post by Karakoram1 »

Hoi,

om je velgen tubeless te maken heb je precies verschillende manieren maar wat is nu eigenlijk het verschil of voordeel tussen die gele tape van Notubes en de rimstrips van Notubes.
vb deze http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=38847

twijfel tussen deze 2.
Ik heb Notubes ZTR 355 velgen
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Karakoram1 wrote:Hoi,

om je velgen tubeless te maken heb je precies verschillende manieren maar wat is nu eigenlijk het verschil of voordeel tussen die gele tape van Notubes en de rimstrips van Notubes.
vb deze http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=38847

twijfel tussen deze 2.
Ik heb Notubes ZTR 355 velgen
Bij de rimstrip blijft de band iets beter op de velg liggen en is het veiliger om op heel lage luchtdruk te rijden. De band zou ook iets beter oppompbaar zijn zonder compressor.

Maar bij NoTubes velgen volstaat meestal gewoon de Yellowtape, door het specifieke design van de velg.
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Jemp wrote:
Gary Visser wrote:
Jemp wrote: Heb ik dat goed gezien dat de SnakeSkinn slechts in 2.25 bestaat?
Op zachte ondergrond minder weerstand maar op harde ondergrond meer.
Schwalbe denkt er nochtans anders over:

http://www.schwalbetires.com/tech_info/ ... resistance

Maar soit, dit topic gaat dus over notubes.
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Verzetje wrote:Nu michelin xcr dry 2.0 willen monteren. Dikke misserie. Eerst gewoon met de voetpomp geprobeerd. Niet te doen.
Daarna met compressor geprobeerd. Nog steeds niet te doen. :evil:

Ventiel uit gehaald, binnenband geplaatst, goed opgepompt. Lucht weer uitgelaten en 1 kant van de band los gemaakt. Andere kant bleef mooi "plakken" aan de velg. Binnenband uit gehaald, ventiel terug gestoken en notubes in gedaan. Compressor. Nog steeds niet :evil: :evil:

Uiteindelijk voor de zoveelste keer nog is de compressor opgezet en........
hoeraaaaaaaaa. Eerst kwam notubes wel door heel veel gaatjes naar buiten, maar lijkt nu toch volledig dicht 8)
Welk type van XCR Dry gebruik je? De gewone of de performance?
Ervaringen met deze band?
jokkestoemp
Mountainbiker

Post by jokkestoemp »

heb in de week mijn geax mescals opgelegd man wat was me dat een geknoei om mijn banden eraf te halen die joe's rimstrip kleefde verschrikkelijk aan mijn band en velg.

heb voorlopig terug bibba's steken tot ik een betere mannier vind om terug tubless te rijden.

moest ik nu in het bos zwaar lek gereden zou hebben had ik gegarandeerd een half uur staan knoeien voor ik verderkon. [-X

dus conclusie banden waren altijd perfect dicht nooit lekgereden maar bij bandenwissel :roll:

zal me toch eens tubless wielen moeten aanschaffen denk ik :-)
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Joe's rimstrip zuigt hard,
NoTubes Stan tape is veel beter.
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Zopas de DT Swiss kit gebruikt (zelfde als Eclipse) met XCR Dry2. Bandje er op, eerst even met compressor tot 3.5 bar, terug lossen, pap er in en direct dicht.
En grote voordeel, daar het lint met een apart ventiel is, is bij lek rijden enkel ventiel er uit, binnenband erin en terug verder. Het lint kan gewoon blijven liggen.
Nu nog wachten als morgen alles nog netjes op druk staat, maar tot nu toe een zeer positieve ervaring. =D>
Post Reply