2010 antwerpen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
jorre28
Mountainbiker

Post by jorre28 »

afdaling + te voet, das toch geen combinatie e. :P
gewoon overal afknallen. :-D
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Superkrisser wrote: hoor! Die waar Filip staat te wijzen, is nog te doen. Al schoof mijn voorwiel bij de eerste poging mooi onderuit, en belandde ik in de struiken... Je kan er het best een beetje links over het gras rijden om te beginnen, dan moet je gewoon rechtdoor naar beneden sjeezen. rechtdoor is wel een understatement
De gevaarlijkste afdaling vind ik die vlakbij de brug, waar je schuin door losse zand naar beneden moet vlammen, mikkend tussen 2 bomen. Hiervoor heb ik gepast. Dat is toch die waarna je direct terug omhoog moet naar de 'afgrond' hé. Leek me te doen, van de remmen afblijven en gaan.

De steilste afdaling, die waar je rechtdoor een padje naar de jachtclub op moet vliegen, ziet er het gevaarlijkst uit, maar die valt nog mee. Je kanvanaf de bult halverwege je remmen loslaten en dat padje op vliegen. Yep.

Die onder de brug heb ik wat staan op kijken. Je gaat daar volle vaart de helling af, andere kant naar boven en hoog blijven (op een ferm schuin stuk), als je dat niet in één vlotte zwaai doet, zit je ferm in de knoei

Bij regenweer zal je die 3 afdalingen én de 2 uitgegraven hellingen te voet moeten doen...
Die helling aan de kop van de dijk ga je ook moeite mee hebben. Je komt er via het paadje van de overkant en hebt een recht stuk als aanloop.

Mijn enduro was veel te koplastig op die klimmen, misschien kom ik nog eens proberen met de marathon fully. De Fat Albert vooraan en de NN achter gaven wel geen gripproblemen :-D

Succes aan allen!
Van mij ook!
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

gaat iemand deze volgende week nog is rijden?
anders kunnen we is afspreken mss?
enkel op WOE kan ik niet........tot hiertoe 8)
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Update over parcours: ik ben er woensdag nog even geweest en door de jeugddtrainingen van de week ervoor liggen de afdalingen er beter bij. Je kan nu overal een duidelijk spoor volgen, alleen blijft het oppassen om toch tijdig gestopt te geraken en niet in het water te belanden.

De twee smalle hellingen liggen er dan weer wat moeilijker bij. Zaak is om net voor de helling voldoende tempo te maken, even terug te schakelen en te blijven trappen.

Lukt het écht niet, dan kunnen jullie altijd een MTBclinic volgen bij Kris Hertsens! ;-)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Kan die nu zaterdag om 12h effe tijd maken voor ne clinic?
Zit in Houffa dan.
Matthijs
Mountainbiker

Post by Matthijs »

Kan iemand mij vertellen hoe je als hollander kan inschrijven voor dit evenement? Ben junior, en wil wsschijnlijk meedoen.
Welke kosten zijn er aan verbonden?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Hollander en kosten.... :lol: :lol: :lol:
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

zaskar72 wrote:gaat iemand deze volgende week nog is rijden?
anders kunnen we is afspreken mss?
enkel op WOE kan ik niet........tot hiertoe 8)
Morgen maandag : regen, dus met de auto, ik ben vandaag al nat genoeg geweest
dinsdag 17:00 eventueel met de marathon fully, anders met de SS
woensdag 13:00 met ik-weet-nog-niet welke bike
donderdag 17:00 met ik-weet-nog-niet welke bike

Die clinic is iets wat ik sowiezo eens zou nodig hebben, er is iets mis met mijn bochtentechniek. Anderen geraken er rapper door dan ik, ondanks mijn medaile van moed en zelfopoffering #-o
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

do en vrij namiddag ga ik is verkennen
ergens tussen 12 en 16h
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Ik ga samen met Kris Hertsens en Nicolas Vermeulen donderdagmiddag trainen aan 't Noordkasteel. Wie zin heeft, komt maar af!
Post Reply