Filip Meirhaeghe stopt met Mtb

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
pv007
Mountainbiker

Post by pv007 »

Winner
Mountainbiker

Post by Winner »

En dan zeggen dat ze nog maar pas begonnen zijn met te slikken... Ik geloof er geen ballen van.
Ik heb er ook moeite mee. Iemand met zijn palmares zal dat toch niet op de helling zetten door in de herfst van zijn carriere met zoiets te beginnen.
Dan zou de redenering eerder moeten zijn; 'ik heb het vroeger gekund zonder, dan moet het nu nog gaan ook'
xlr8
Mountainbiker

Post by xlr8 »

't is een schande ... :evil: en alle excuses zijn overbodig

en die controle buiten competitie zijn een goede zaak
SchizO
Mountainbiker

Post by SchizO »

Dat em nam, da is zijn zaak, em zal wel weten hoe het aan de top moet.

Maar het eerste van al is: Nu is mountainbike pas echt in het nieuws. Wedstrijden kunnen ze niet uitzenden, maar als er iet negatief te zeggen valt zijn ze er snel bij :roll:
metsie
Mountainbiker

Post by metsie »

fffffffffffff zeeeeeeeeer jammer ,maar denk maar niet dat onze fluppe den énige is die slikt zenne iedere atleet is goed voorbereid zoals ze zeggen.
of het nu voetbal lopen of fietsen is.
men schoonvader had onlangs kanker en om te herstellen heeft deze brave man ook 6 inspuitingen met epo gekregen, om maar te zeggen.
vindt het dan ook een beetje dom om te denken dat er geen doping bestaat in de mauntain bike wereld .

groeten metsie
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik ben ontgoochelt voor de sport in het algemeen. Maar ben ook realist genoeg om te beseffen dat sinds mountainbiken Olympisch is, er plots heel wat meer (geldelijke )belangen aan verbonden zijn, waardoor het gemoedelijke mountainbiken uit de beginjaren uitgegroeid is tot big business, met de gekende gevolgen.
Filip Meirhaeghe blijft voor mij een toffe peer, en een topsporter, met of zonder EPO. Daar verandert dit feit niks aan.

Het is enkel bang afwachten tot de volgende tegen de lamp loopt, vrees ik.

Ik ben zeker niet pro-doping, maar het is nu eenmaal inherent aan de sportmens om alles te doen wat men vermag teneinde zijn job( in dit geval topsport) zo goed mogelijk te doen, vooral als je de verdiensten ziet. Je kan een heel eind komen zonder doping maar de top is smal en glibberig. Maar je hebt altijd de keuze, ga je over de schreef of niet....

Iemand die iets anders beweerd is een struisvogel.
Nico Wils
Mountainbiker

Post by Nico Wils »

Winner wrote:Inderdaad. Als je individueel gebruikt heb je nu eenmaal een veel grotere kans tegen de lamp te lopen dan bij de georganiseerde praktijken bij Us Epostal.
Armstrong is nog nooit betrapt op doping en we moeten hem het voordeel van de twijfel gunnen.
Als je het verschil in training bekijkt in vergelijking met de rest van de toppers in de tour de France kan je er niet omheen, deze kerel is echt ongelooflijk kwa training en zijn heel leven staat ook en alleen in het teken van de tour, zijn geschiedenis maakt hem alleen maar populairder.
Iemand die de dood in de ogen gekeken heeft is tot ongelooflijk veel in staat en er zijn nog voorbeelden genoeg te noemen.Heel de us Postal ploeg dit jaar was fantastisch te noemen.
Dus zomaar zeggen op basis van geruchten is niet juist [-X
Maar alé, het ging over Filip.............
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Het is menselijk (en daardoor begrijpelijk), maar dat praat het nog niet goed. Het is en blijft fout.

'k Vrees dat hij al langer pakte. Want zeg zelf: als je weet dat de controles veel beter zijn geworden en dat je zeker gecontroleerd gaat worden op de OS, dan kunt ge al evengoed de spuit zetten voor de ogen van de dopingcommissie... Zich eerder laten verrassen door de strengere controles, vrees ik.

De dag dat met "topsport" niets meer te verdienen valt en dat er zo goed als geen media-aandacht en prestige/verafgoding (en dus ook geld en druk) meer mee gepaard gaat, zal een goede dag zijn voor de sport zelf...

't Maakt nog maar eens duidelijk dat je moet rijden voor jezelf en je plezier.

'k Ga straks mss de daad bij het woord voegen, want van die nieuwsberichten wordt ne mens toch maar teleurgesteld en het leven is daar te kort voor...
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Ja, dit is echt een teleurstelling en had dit echt niet van Filip verwacht.
Het siert hem idd. dat hij geen uitvluchten zoekt, hij blijft een groot kampioen. En wat betreft zijn vorige overwinningen, toen waren de controles negatief dus zullen we maar hopen dat hij toen clean reed.
Ik ga hem toch missen in de volgende wedstrijden.
Het ga je goed Filip.
quandona
Mountainbiker

Post by quandona »

idd jack77. straks na het werk nog eens flink de bos in en rijden voor het plezier. zoals wellicht 99% van alle mountainbikers
Post Reply