BRUSSEL - Mountainbiker Filip Meirhaeghe is betrapt op het gebruik van epo. Op een persconferentie vandaag verklaarde hij het product bewust te hebben genomen. Hij wilde immers per se goud halen op de Olympische Spelen in Athene.
Meirhaeghe nam zeven weken geleden epo. Hij kende de risico's, en nam zich voor te stoppen met wielrennen moest hij betrapt worden. Dinsdag vernam hij dat een controle buiten competitie een positief resultaat had geleverd.
Filip Meirhaeghe stopt met Mtb
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Nico Wils
- Mountainbiker
Ene grote show daar aan de top..............er zullen er nog meer sneuvelen met die nieuwe verfijnde controles en dat kan ik alleen maar toejuichen
Hij geeft tenminste toe dat hij gepakt heeft............niet zoals zovelen die gebaren van kromme haas of van niets blijken te weten.
1 zin nog, Filip jongen.......het is te mooi geweest voor ons, maar ga nu lekker op wereldreis wat je zo graag wou en geniet van andere dingen in het leven.
Hij geeft tenminste toe dat hij gepakt heeft............niet zoals zovelen die gebaren van kromme haas of van niets blijken te weten.
1 zin nog, Filip jongen.......het is te mooi geweest voor ons, maar ga nu lekker op wereldreis wat je zo graag wou en geniet van andere dingen in het leven.
-
Keyser Soze
- Mountainbiker
Post by Keyser Soze »
Als geniet in de mens of sporter Meirhaeghe ontgoocheld bent, Adri, in wat dan wel ? In het feit dat hij gepakt is door de dopingcommissie ?
- LuckyIron
- Mountainbiker
"Ik heb het product epo pas voor het eerst gebruikt tijdens mijn stage in Oostenrijk, zo'n zeven weken terug. Ik wou immers niet falen tijdens de Olympische Spelen, mijn enige doel nog. Ik weet dat ik een verkeerde beslissing nam, maar ik ben toch ook maar een mens? Niemand van mijn onmiddellijke omgeving wist van mijn epo-gebruik, zelfs mijn vriendin niet. Ik wens al wie mij steunde tijdens mijn loopbaan van harte te danken. Ik hou de eer aan mezelf en kap met de sport. Voor de rest zeg ik niets meer", aldus een aangeslagen Filip Meirhaeghe.
tja, heel stom natuurlijk, maar misschien ergens wel te begrijpen, weeral niet kunnen weerstaan aan de druk om te presteren.
tja, heel stom natuurlijk, maar misschien ergens wel te begrijpen, weeral niet kunnen weerstaan aan de druk om te presteren.
-
Keyser Soze
- Mountainbiker
Straffe uitspraak Adri, het verwondert me dat je niet meer repliek krijgt. Maar "onze" jongen was zo'n toffe en dan mag er plots veel meer?Ik ben ongoochelt maar zeker niet in de mens of sporter Meirhaeghe. Hij heeft gewoon gedaan wat er van hem verwacht werd om mee te draaien aan de top
Als een prof alles mag doen om zijn doel te bereiken, oa. de dopingsregels aan zijn laars lappen, mogen ze dan binnenkort ook gif mengen in het voedsel van de concurrenten, of elkaar overhoop rijden. Waar zal dat circus stoppen als je mening gemeengoed wordt?
Tis triestig: ik heb er maar 1 woord voor : bedriegers zijn het. Ze pakken andere gasten hun broodwinning af, doen zich voor as superieure gasten en door zo te winnen maken ze naam en profiteren ze hiervan om overal als grote man te verschijnen en geld binnen te halen. En dan zeggen dat ze nog maar pas begonnen zijn met te slikken... Ik geloof er geen ballen van. Maar ja : hoeveel anderen zullen dit ook niet doen ? Als je dit wereldje binnenstapt of wil binnenstappen, denk ik dat je er na een tijd bewust voor (moet kiezen) kiest of anders best stopt.