Ik zou toch voor NoTubes gaan!!
Gaat veel langer mee...
http://www.sabma.com/2010/NL/tech_suppo ... _test.html
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Dat filmpje is in feite zever en niet realistisch he.
Hij zet de schaaltjes in open lucht : het ene product droogt sneller dan het andere.
Latex in een band gegoten kan je vergelijken met een fles afgesloten met een dop erop. In de fles droogt de latex van de concurrentie ook niet uit.
Over de kwaliteit en snelheid waarmee een lek gedicht wordt, zegt dit niets.
In feite toont hij hiermee aan dat zijn product niet opdroogt en je te voet verder kan
Hij zet de schaaltjes in open lucht : het ene product droogt sneller dan het andere.
Latex in een band gegoten kan je vergelijken met een fles afgesloten met een dop erop. In de fles droogt de latex van de concurrentie ook niet uit.
Over de kwaliteit en snelheid waarmee een lek gedicht wordt, zegt dit niets.
In feite toont hij hiermee aan dat zijn product niet opdroogt en je te voet verder kan
- Ruben S.
- Mountainbiker
Dit vind ik juist een goed illustrerend filmke over de opdroogtijden.
Hij versnelt de procedure alleen!
-door het contactopp met de lucht groter te maken
-aanvoeren van verse lucht door het in een open ruimte te zetten.
Basislessen fysica.
In een band gedraagd de vloeistof zich hetzelfde als in een fles?
komaan hé.
Als het volume in een band voor 1/50 uit vloeistof bestaat, zal het veel zijn. Dus het contactopp. is ook groot, alleen de aanvoer van verse lucht gebeurt enkel bij oppompen.
In een fles zal het contactoppervlak hoop en al 10cm² zijn, terwijl dit in een band de hele binnenoppervlakte is.
En de werking van Notubes vloeistof zit vooral in de kleine deeltjes in de vloeistof, waardoor heel het spul dus wel liefst vloeibaar blijft.
BTW Ik heb ooit een klein NIEUW fleske Eclipse gehad waar ik de bovenste laag moest van aftrekken omdat die gestolt was.
Hij versnelt de procedure alleen!
-door het contactopp met de lucht groter te maken
-aanvoeren van verse lucht door het in een open ruimte te zetten.
Basislessen fysica.
In een band gedraagd de vloeistof zich hetzelfde als in een fles?
komaan hé.
Als het volume in een band voor 1/50 uit vloeistof bestaat, zal het veel zijn. Dus het contactopp. is ook groot, alleen de aanvoer van verse lucht gebeurt enkel bij oppompen.
In een fles zal het contactoppervlak hoop en al 10cm² zijn, terwijl dit in een band de hele binnenoppervlakte is.
En de werking van Notubes vloeistof zit vooral in de kleine deeltjes in de vloeistof, waardoor heel het spul dus wel liefst vloeibaar blijft.
BTW Ik heb ooit een klein NIEUW fleske Eclipse gehad waar ik de bovenste laag moest van aftrekken omdat die gestolt was.
- Jemp
- Mountainbiker
Vandaag langs geweest. Hadden enkel nog DT Swiss. Heb 2 setjes gekocht voor 20€/set.madskatingcow wrote:Bikesport in Asse heeft de Eclipse / DT Swiss conversie kits op voorraad. 25 euro per set (= 1 wiel)
Even goed die DT Swiss? Goede zaak gedaan? Welke vloeistof gebruiken om bij te vullen want ze hadden daar geen navulflessen? Joe's?
- Jemp
- Mountainbiker
Nadat ik alle 108 pagina's gelezen heb, stel ik toch vast dat bv een RR minder geschikt is om met anti lek te gebruiken.RigolleM wrote:Same player shoot againJemp wrote:Ga me nieuwe zomerbanden kopen. Welke banden zijn het meest geschikt om te gebruiken met DT Swiss anti lek en geven goede prestaties in het veld?
Wil dus enkel jullie mening volgens de ervaringen die jullie hebben.
Ga ook nog eens in de vorige pagina's kijken
- Jemp
- Mountainbiker
Heb het eerder over de RA RA, maar blijkbaar is jouw ervaring dan weer positief.bram DR wrote:RR = rocket ron of racing ralph?
Ik rij tubeless met ra ra en rij er al een maand mee rond zonder problemen.
Geef toe, een MTB bandje kiezen, rekening houdend met alles wat reeds geschreven is, is verre van eenvoudig!