Automarkt A12

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
jelle_be
Mountainbiker

Automarkt A12

Post by jelle_be »

Ik zou dit weekend mijn camionet, Fiat Ducato, willen gaan verkopen op de automarkt aan de A12. Heeft er hier iemand ervaring mee?

1) Is dat met inkom?
2) Vanaf hoe laat moet je er zijn?
3) Moet ik mij voorbereiden op het ergste?
4) Wat moet ik mij er in het algemeen bij voorstellen?

Moest er iemand intressen hebben voor een deftige goed onderhouden camionet, stuur pb'tje.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Deuren sluiten als je binnenrijdt. :wink:
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

inkom : 40€
minstens met 3 de wagen verkopen( met drie aanwezig zijn )
denk vroeg genoeg komen.

de rest u niet int zak laten zetten .
oppassen voor polen .
kriscross
Mountainbiker

Post by kriscross »

Zonder mij uit te spreken of de automarkt goed of slecht is kan ik je er volgende over vertellen

Het is een spel voor die gasten
Er zijn verschillende groepen en er zijn duidelijke afspraken gemaakt.

Wat mag je daar verwachten :

1. topkoopjes zijn onmiddelijk verkocht aan de hoogste in rang bij binnenkomen of zelfs al op de A12 (de supergoedkope of de meest gewilde)

2. matig interessante en oninteressante koopjes laten ze rustig binnenrijden en een plaatsje zoeken op de parkeren.

3. bij de matig interessante koopjes zal er om de 15 minuten iemand op af komen om de prijs en de kwaliteit in vraag te stellen.Verwacht hierbij zeer lage biedingen en ook mensen die je auto zo slecht vinden dat ze er zelfs niet willen op bieden . of nog beter "ok verkocht" en dan na een testritje " nee niet goed , ik niet kopen"

4. bij de dikke bakken zal iedereen een testritje rond de parking willen maken om het dan toch maar niets te vinden en natuurlijk niet te kopen (altijd leuk om met een mooie auto te rijden )
Het is wel zeer grappig om nonkel jos en tante irma te zien rondrijden in hun audi A8 met aan het stuur een autokoper die zijn glimlach niet kan verbergen omdat hij eens 300pk onder de voet heeft.

5. zo rond de middag zal de één van de eerste geinteresseerde terugkomen om je er nog maar eens op te wijzen dat je er al lang staat en je dus waarschijnlijk teveel zal vragen . Hij doet hierna een geste en wil je auto dan toch meenemen voor iets meer dan de biedingen die je gekregen hebt van zijn "collega's"

6. Na een testritje koopt hij je auto en zal dan samen met jou naar de transit zone willen rijden , de kosten hiervoor is natuurlijk voor de verkoper :) .

Je kan gerust alleen komen ( wel onhandig om terug thuis te geraken )
In het algemeen gaat het er vrij vriendelijk en OK aan toe .
Een beetje frans is handig , de afrikanen en marokkanen spreken dikwijls frans , de oostblokkers willen alleen cijfers zien en hebben geen interesse in een babbeltje.

Veel succes met de verkoop
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik kom er regelmatig voorbij, heb er ooit is ne Golf I proberen te verkopen.....euh....'k zou zeggen ga uw bus elders verpatsen.
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

El Perro Diablo wrote:Ik kom er regelmatig voorbij, heb er ooit is ne Golf I proberen te verkopen.....euh....'k zou zeggen ga uw bus elders verpatsen.

De "Ottomet" in diepenbeek???
Te Voet
Mountainbiker

Post by Te Voet »

ok ge zijt er rap vanaf op die manier, maar ge ga niet den beste prijs krijgen...
beter nekeer op ne zondag al die apen afrijden en zien wie er de beste prijs geeft zo heb ik 500 pleuros extra in mijne zak gestoken
Post Reply