Cannondale, Cube of Lapierre?
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Bij de Cannondale RZ 120 had ik dat steigeren bij het klimmen ook, de wendbaarheid vond ik wel heel goed. Bij de Cube AMS Pro was het stuur wel een enorme afknapper vond ik (te breed, te veel buiging), maar hij klom idd wel goed en het comfort was heel goed.
Ik heb geen Lapierre getest.
Ik heb geen Lapierre getest.
Steigeren is me niet echt opgevallen bij de Cannondale. Wel dat de vering voor mij te zacht was (ook na het bijpompen vd demper). Afdalen was echt zalig met dat ding. Klimmen deed hij iets minder dan de LP, die naar mij gevoel iets minder speels is en meer op snelheid gericht staat. Ik persoonlijk zou voor de Cannondale gaan.
- Dieter ex Mx-er
- Mountainbiker
Post by Dieter ex Mx-er »
Goeie koopronbiker wrote:Net de Lapierre XControl 510 besteld.
Nog een meevaller, de prijs is enkele weken geleden gezakt van 3399 naar 3099€ - 5% korting van de verdeler, dus ik zit onder de 3000€ grens, psychologisch ook belangrijk.
- Marc Vde
- Mountainbiker
- Location: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace
Deze topic begint met ook mijn top 3, andere volgorde weliswaar.
Spijtig zijn er zo weinig LP dealers in Vlaanderen. Ik zou graag deze bevindingen van de X-contol volgen, ik meen ergens gelezen te hebben dat de zijdelingse stijfheid van de achterdriehoek, door zijn constructie aan de voordriehoek niet stijf genoeg zou zijn. Ideaal zou zijn: Lefty van de CD achtervering van de Sting met de demper op de plek waar hij bij de LP staat.
Spijtig zijn er zo weinig LP dealers in Vlaanderen. Ik zou graag deze bevindingen van de X-contol volgen, ik meen ergens gelezen te hebben dat de zijdelingse stijfheid van de achterdriehoek, door zijn constructie aan de voordriehoek niet stijf genoeg zou zijn. Ideaal zou zijn: Lefty van de CD achtervering van de Sting met de demper op de plek waar hij bij de LP staat.
- henkdetank
- Mountainbiker
Post by henkdetank »
ik heb een lapierre x control 500 2011 is een zalig fietsje en wat meer race als de 10 serie 100mm veerweg, ik ben ook voor exclusief gegaan, erg wendbaar en stijf, goede vering ,fox, en 2x10 sram x9 voor iets minder als 2500 euro dat is niet duur voor zo'n fiets
-
ronbiker
- Mountainbiker
Ja, het heeft lang geduurd, maar de dealer van mijn vorige fietsen (eerst Kona, dan Koga Myiata) en van mijn vrouw haar Merida is net dealer van Lapierre geworden en dan was de beslissing sneller genomen. Koga heeft geen fully meer in het gamma en de Merida's verkopen niet goed in België, vandaar dat hij is gaan aankloppen bij Lapierre.
Klein winkeltje in Waasmunster en hij werkt volledig alleen, en heeft zich ook dadelijk een Lapierre zesty 914 gekocht. Dat is natuurlijk nog een ander fietske.
Binnen 2 weken heb ik hem en zal jullie zeker op de hoogte houden van mijn bevindingen. Eind april staat er al een vierdaagse in Noord Wales op het programma, ideaal testterrein.
Enkele kleine wijzigingen gevraagd.
1. vooraan schijf 185mm
2. schifters XT i.p.v. SLX
3. Ik twijfel nog om de trapas ook XT te nemen, maar op verschillende forums blijkt deze praktisch identiek te zijn met de SLX en toch een meerprijs te geven van +/- 100€. Is dit dan wel verantwoord?
Wordt zeker vervolgd en bedankt reeds voor jullie positieve reacties.
Klein winkeltje in Waasmunster en hij werkt volledig alleen, en heeft zich ook dadelijk een Lapierre zesty 914 gekocht. Dat is natuurlijk nog een ander fietske.
Binnen 2 weken heb ik hem en zal jullie zeker op de hoogte houden van mijn bevindingen. Eind april staat er al een vierdaagse in Noord Wales op het programma, ideaal testterrein.
Enkele kleine wijzigingen gevraagd.
1. vooraan schijf 185mm
2. schifters XT i.p.v. SLX
3. Ik twijfel nog om de trapas ook XT te nemen, maar op verschillende forums blijkt deze praktisch identiek te zijn met de SLX en toch een meerprijs te geven van +/- 100€. Is dit dan wel verantwoord?
Wordt zeker vervolgd en bedankt reeds voor jullie positieve reacties.