Filip Meirhaeghe stopt met Mtb

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Mijn mening : alle beroepsrenners die meerijden voor een podiumplaats, en die (nog) niet betrapt zijn, hebben gewoon geluk gehad.

Of hebben zodanig veel doktersbriefkes voor medicijnen tegen ongeneeslijke aandoeningen dat het een half mirakel is dat ze überhaupt nog op een fiets kunnen zitten.

Kijk maar naar de Ronde.
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

Wie zou er dan meegaan naar de olympische spelen in zijn plaats? Ik denk anders wel dat ik me kan vrijmaken :wink:
May
Mountainbiker

Post by May »

Zou om 10 u doorgaan volgens de radio berichten. Maar niets vermeld van waar of wie het zal uitzenden.

May&vin
Joe Banana
Mountainbiker
Location: Cube reaction 2008, On One Scandal 29'r (in opbouw)

Post by Joe Banana »

Yep, was te verwachten hé, maar 't is wel een slechte timing als ge 't mij vraagt.

De enige troost is dat iedereen die meedraait aan de top (ongeacht sporttak) wel eens van 't verkeerde fleske drinkt.

En nu wordt het wielrennen weer geviseerd, morgen misschien de atletiek weer (sprinters die tegen 40 km/u over een piste razen......clean?????? of marathonlopers die 42 km tegen een gemiddelde van 20 km/u afdraven.....???).

Zuivere dopingvrije topsport op wereldniveau is een utopie (behalve in het WK driebanden misschien)

Laat ze doen hé, ze kennen de gevaren (metabolische klachten, impotentie, miniballekes......) en als ze dat er voorover hebben mij goed zenne, laat ieder zijn eigen keuzes maken hé......!
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Op o.a. Studio Brussel volgen ze de persconferentie op de voet...
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Velen gaan er hier licht over zunne: laat ze doen, ze pakken allemaal, het is niet schadelijk, eigen verantwoordelijkheid....

Is allemaal wel gedeeltelijk waar, MAAR:

iedere sport heeft zijn regels, zowel zinnige of onzinnige
in de autosport zijn er regels ivm brandstof, banden, cylinderinhoud
in de fietswereld zijn er regels betreffende de fiets en ook de doping. Verboden producten nemen is dus wedstrijdvervalsing en bedrog. Zolang de regels niet worden gewijzigd zijn ze van toepassing, anders zit je niet meer in een maatschappij maar in de anarchie.

Dopingszondaar mogen volgens mij dus met pek en veren aan de schandpaal worden bevestigd, ongeacht nun naam, afkomst of discipline.

Dit betoog is niet tegen een bepaalde persoon maar is ingegeven uit respect voor die sporters die het zonder doping doen en misschien wel tegen de bierkaai oproeien. Laat ons die steunen ipv de betrapten te vergoeilijken.
quandona
Mountainbiker

Post by quandona »

ongeacht de reden voor zijn stoppen: merci flup voor de mooie momenten en succes met je verdere leven. je blijft een kampioen.
Keyser Soze
Mountainbiker

Post by Keyser Soze »

Viper slaat de nagel op de kop !
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

weet er al iemand iets meer?

wat ik me afvraag: als Filip in Canada zou betrapt zijn, dan was dat toch al bekend geworden en was Filip toch al uit de uitslag geschrapt?
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Mmm... Bruylandts was ook in april betrapt en dat is onlangs maar aan de oppervlakte gekomen.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat doping niet de reden is waarom ie stopt. Laat het iets anders zijn...
Post Reply