HOUFFALIZE 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

bosse schreef:
Guy S. schreef:
flyboy schreef:
Wat blijft er over van het mythische parcours van de Grundig Cup van 20 jaar geleden? Minder dan de helft van de oorspronkelijke afstand.
De enige reden voor deze verminking is geldgewin.
MTB is geen tv-sport, je moet er naartoe gaan om het geproefd te hebben.

Hellingen van 30-40 m hoogteverschil vind je in de cyclocross ook. Mountainbiken wordt getypeerd door langere afstanden (= grotere hoogteverschillen)
Als het zo verder gaat rijden ze de XC van houffalize binnen tien jaar op een weiluske van 2,5 km.

+2

+3

+4

+5!

+6
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

aj kwak wrote:bosse schreef:
Guy S. schreef:
flyboy schreef:
Wat blijft er over van het mythische parcours van de Grundig Cup van 20 jaar geleden? Minder dan de helft van de oorspronkelijke afstand.
De enige reden voor deze verminking is geldgewin.
MTB is geen tv-sport, je moet er naartoe gaan om het geproefd te hebben.

Hellingen van 30-40 m hoogteverschil vind je in de cyclocross ook. Mountainbiken wordt getypeerd door langere afstanden (= grotere hoogteverschillen)
Als het zo verder gaat rijden ze de XC van houffalize binnen tien jaar op een weiluske van 2,5 km.

+2

+3

+4

+5!

+6
+99% van de mtbikers
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Gisteren 2 rondjes gereden en kan alleen maar bevestigen van wat hierboven staat. Parcour is er weer behoorlijk op achteruit gegaan. Vooral die luskes draaien door dat stuk veld, bovenaan de 4X: wat is daar de meerwaarde van??? Het is wel pokkezwaar doordat de klimmetjes zo stijl zijn en kort op elkaar volgen, maar technisch stelt het amper nog wat voor.
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

@ bosse: da heeft er niks mee te maken met waar ik woon,waant hier ist plat aan de zee.
Ik rij gewoon graag op zo'n technische stukken en kan daar goed mee overweg.
Net zoals jij wss beter dan mij kunt klimmen :lol:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

scelter wrote:Gisteren 2 rondjes gereden en kan alleen maar bevestigen van wat hierboven staat. Parcour is er weer behoorlijk op achteruit gegaan. Vooral die luskes draaien door dat stuk veld, bovenaan de 4X: wat is daar de meerwaarde van??? Het is wel pokkezwaar doordat de klimmetjes zo stijl zijn en kort op elkaar volgen, maar technisch stelt het amper nog wat voor.

Mss wa minder remmen bergaf? Ik, en niet alleen ik, mor ook mensen met een belgisch kapioenentrui aan, vinden het een behoorlijk technisch parcours....
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Zou het dan toch achteruit gaan met onze sport?
Iemand die niet wint wegens lekke band, live coverage op eurosport, eveveel (of meer) suporters, 11.2km per ronde,...
Een droom?
1994
Houffalize
I was there

Alle delen even fascinerend (1.2.3.4)
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

Weet er iemand of je voor bij fun b mee te rijden 18 jaar moet zijn ?
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Yalta-cruiser wrote:Zou het dan toch achteruit gaan met onze sport?
Iemand die niet wint wegens lekke band, live coverage op eurosport, eveveel (of meer) suporters, 11.2km per ronde,...
Een droom?
1994
Houffalize
I was there

Alle delen even fascinerend (1.2.3.4)
Ik ben met een open mond naar dees aan't kijken.

1994: Bart Brentjes, en die dude is nog altijd aan't geven op z'n fietske!
Ned Overend, Thomas Frischknecht en John Tomac... =P~

Dit is wat MTB MTB maakt.
Wat hebben ze de laatste jaren toch gedaan?
In vergelijking met dees is't toch voor mee te bleiten, vind ik hé. :wink:
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Benneke wrote:Weet er iemand of je voor bij fun b mee te rijden 18 jaar moet zijn ?
Ja, daarvoor moet ge spijtig genoeg 18j zijn.
Maar er is 'open klasse juniors' daar weet ik niet of je een vergunning nodig hebt. of de citizens race om 18:00 non-licence holders.
Doe eens een mailke naar de organisatie hé.
Last edited by Ruben S. on Mon 26 Apr 2010 23:29, edited 1 time in total.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

El Perro Diablo wrote:
scelter wrote:Gisteren 2 rondjes gereden en kan alleen maar bevestigen van wat hierboven staat. Parcour is er weer behoorlijk op achteruit gegaan. Vooral die luskes draaien door dat stuk veld, bovenaan de 4X: wat is daar de meerwaarde van??? Het is wel pokkezwaar doordat de klimmetjes zo stijl zijn en kort op elkaar volgen, maar technisch stelt het amper nog wat voor.

Mss wa minder remmen bergaf? Ik, en niet alleen ik, mor ook mensen met een belgisch kapioenentrui aan, vinden het een behoorlijk technisch parcours....
Op die chicane na, in de afdaling naar de brandweer, rijd ik alles vlotjes naar beneden. Mss lag het aan de perfect droge omstandigheden, maar vorig jaar stond ik toch op meer plaatsen met kak in de broek. ;) (Afdaling al fosse d'outh bv, of de aan de rue de Libramont) En lastige wortelpassages of stukken met veel stenen heb ik ook ni gezien.
Amper iets voorstellen is natuurlijk relatief, maar we spreken hier wel over een wereldbekerparkoer.
Post Reply