Za 24/04/2010 Haaltert
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Ik was ook aangenaam verrast : er zaten tamelijk wat nieuwe stukken in die en dankzij het zonnetje was het genieten van de landschappen.
Kwestie van toch wat kritiek te leveren : teveel verhard.
@Goldfinger : mijn comeback op een aanvaardbaar DZM-niveau zal nog niet voor direct zijn, nix poeier in de benen en protest van longen/hart op ieder bultje.
Maar, we fietsen weer en dat is het belangrijkste.
Kwestie van toch wat kritiek te leveren : teveel verhard.
@Goldfinger : mijn comeback op een aanvaardbaar DZM-niveau zal nog niet voor direct zijn, nix poeier in de benen en protest van longen/hart op ieder bultje.
Maar, we fietsen weer en dat is het belangrijkste.
-
Feel Lucky Punk
- Mountainbiker
Post by Feel Lucky Punk »
Mooi weer, goede bevoorrading en over het algemeen goed uitgepijld ...
BEHALVE dat één vermaledijde pijltje dat de parcoursbouwer al voor het tweede jaar op rij heel ongelukkig heeft geplaatst
Onze € viel iets te laat, we zijn ook niet van de streek en dit maal kon je 'het verkeerde pad' wel tot beneden rijden in vergelijking met vorig jaar
Denk dat er hier heel veel verkeerd gereden zijn ! Toen we het verkeerde pad namen kwam er iemand uit tegengestelde richting maar die hield de lippen stijf op elkaar
Na het omzijlen van een paaltje konden we via een single track (tussen prikkeldraad) en vervolgens langs een kapelletje naar beneden rijden. Beneden aangekomen geen pijltjes meer te zien
Daar reed nog een verdwaalde biker rond. Met z'n drietjes weer door een weiland naar boven gereden (en aan het plat gereden gras was te zien dat we niet de enige waren
)
Boven aangekomen hielden wij onze lippen niet stijf op elkaar
om twee bikers die dezelfde fout dreigden te begaan tegen te houden.
Ik denk dat de parcoursbouwer (vermoedelijk cyclo zo lees ik uit verslag van Herder Steven) geen weet heeft van het feit dat deze 'boerenslag' na het paaltje over gaat in een single track en dus geen doodlopend paadje is ...
@ organisatie:
Ik hoop dat ze volgend jaar het pijltje voorbij deze 'slag' plaatsen want je moest 20 m verder linksaf !!! al kan ik niet meer info geven over deze locatie omdat ik noch de straat noch de gemeente ken .... (kapelletje is van bovenaf ook niet te zien denk ik)
Niet dat dit we hierdoor ons goed humeur verloren hoor
(in tegendeel: extra hoogtemeters
)
Dit is enkel suggestie voor voor de rest goede organisatie
BEHALVE dat één vermaledijde pijltje dat de parcoursbouwer al voor het tweede jaar op rij heel ongelukkig heeft geplaatst
Onze € viel iets te laat, we zijn ook niet van de streek en dit maal kon je 'het verkeerde pad' wel tot beneden rijden in vergelijking met vorig jaar
Denk dat er hier heel veel verkeerd gereden zijn ! Toen we het verkeerde pad namen kwam er iemand uit tegengestelde richting maar die hield de lippen stijf op elkaar
Na het omzijlen van een paaltje konden we via een single track (tussen prikkeldraad) en vervolgens langs een kapelletje naar beneden rijden. Beneden aangekomen geen pijltjes meer te zien
Boven aangekomen hielden wij onze lippen niet stijf op elkaar
Ik denk dat de parcoursbouwer (vermoedelijk cyclo zo lees ik uit verslag van Herder Steven) geen weet heeft van het feit dat deze 'boerenslag' na het paaltje over gaat in een single track en dus geen doodlopend paadje is ...
@ organisatie:
Ik hoop dat ze volgend jaar het pijltje voorbij deze 'slag' plaatsen want je moest 20 m verder linksaf !!! al kan ik niet meer info geven over deze locatie omdat ik noch de straat noch de gemeente ken .... (kapelletje is van bovenaf ook niet te zien denk ik)
Niet dat dit we hierdoor ons goed humeur verloren hoor
Dit is enkel suggestie voor voor de rest goede organisatie
-
Giobiker
- Mountainbiker
Ik ben hier zaterdagmorgen ook voor de eerste keer gestart voor de 45km en ik moet zeggen dat ik het gewoon super vond!
Ik heb mij gene moment verveeld, ik twijfelde nog tussen Haaltert en Desselgem maar kben blij dat ik toch voor deze gekozen heb!
Enneuh... ja ook ik heb het afgelegen kapelletje aan het bosje bezocht
Maar eigenlijk heb ik het zo naar mijn zin gehad dat ik er eigenlijk nog mee kon lachen
Hier kom ik zeker terug!
Groeten
Ik heb mij gene moment verveeld, ik twijfelde nog tussen Haaltert en Desselgem maar kben blij dat ik toch voor deze gekozen heb!
Enneuh... ja ook ik heb het afgelegen kapelletje aan het bosje bezocht
Maar eigenlijk heb ik het zo naar mijn zin gehad dat ik er eigenlijk nog mee kon lachen
Hier kom ik zeker terug!
Groeten
-
GM marathon biker
- Mountainbiker
-
Frankiebis
- Mountainbiker
Post by Frankiebis »
Weet iemand waar de foto's die rond 1100 in Appelterre getrokken werden terug te vinden zijn?
Schoon toerke zoals altijd, en met nieuwe verrassende mooie stukken erin.
Altijd leuk om wat nieuwe stukken te zien te krijgen
Mijn dag kon echt niet meer stuk!
Kan het zijn dat ik dat was?
Schoon weer om te fietsen maar slecht weer om mooie foto's te nemen.
De zon is te hard en geeft lelijke schaduwen op de gezichten van de mensen.
Ik probeer dan ook om mooie plekjes uit te zoeken en om niet te veel tegen de zon in te gaan staan, lukt niet altijd
Bij deze nodig ik jullie uit om naar mijn webalbummeke te komen kijken.
http://picasaweb.google.be/mariechristi ... 4April2010
Goetjes en nog veel fietsplezier!
Altijd leuk om wat nieuwe stukken te zien te krijgen
Mijn dag kon echt niet meer stuk!
Ik heb fotokes genomen onderweg.Frankiebis wrote:Weet iemand waar de foto's die rond 1100 in Appelterre getrokken werden terug te vinden zijn?
Schoon weer om te fietsen maar slecht weer om mooie foto's te nemen.
De zon is te hard en geeft lelijke schaduwen op de gezichten van de mensen.
Ik probeer dan ook om mooie plekjes uit te zoeken en om niet te veel tegen de zon in te gaan staan, lukt niet altijd
Bij deze nodig ik jullie uit om naar mijn webalbummeke te komen kijken.
-
pilot
- Mountainbiker
Ik ben er vrijwel zeker van dat het “verkeerde pad” gelegen is op de grens tussen Pollare en Denderwindeke (op de vlakke veldweg tussen Rendestede en Stebbingen). Net voor de afslag naar links die uitkomt op Flierendries, is er een minder gebruikt pad met lang gras. Als men daar naar beneden rijdt (normaal gezien niet tussen de prikkeldraad want het is daar een vrij smal en weinig gebruikt pad, maar langs de weide) komt men aan een prachtig gelegen kapel aan een bosje. De VTT van Aspelare in November neemt deze weide-afdaling steeds op in hun parcours. Alhoewel ik van de streek ben, heb ik mij daar ook al twee keer laten vangen omdat het pijltje net iets te vroeg gezet wordt en de eigenlijke afslag naar links 20-30 meter verder ligt.
Deze tocht reed ik al drie keer en is altijd een goeie training voor de moeilijkere tochten die ons binnenkort te wachten staan. Het parcours is er ook een dat in alle omstandigheden berijdbaar blijft.
Ook de bevoorradingen zijn dik in orde met vrijgevige mensen. Bepijling vond ik goed, maar toch op enkele punten te verbeteren. In ieder geval bedankt voor de leuke voormiddag.
Men kan echter uit vele dingen afleiden dat hier niet gefocust wordt op het mountainbike gedeelte, maar vooral op de cyclo. Er wordt vooral gebruik gemaakt van de meest bekende en daardoor alom platgereden stukken in de streek (dus voor nieuwe padjes en technische iets moeilijker stroken moet je hier niet zijn).
Er worden ook lange stroken asfalt ingestoken om toch maar gebruik te kunnen maken van dezelfde bevoorradingen als de cyclo-sportieven (wat natuurlijk hun recht is). Ik begrijp ook niet dat men absoluut richting Muur en Bosberg wil op de 65km en daarom prachtige stukken vtt laat liggen die nochtans heel dicht in de buurt van Haaltert liggen (Aaigem, Denderhoutem).
Deze tocht reed ik al drie keer en is altijd een goeie training voor de moeilijkere tochten die ons binnenkort te wachten staan. Het parcours is er ook een dat in alle omstandigheden berijdbaar blijft.
Ook de bevoorradingen zijn dik in orde met vrijgevige mensen. Bepijling vond ik goed, maar toch op enkele punten te verbeteren. In ieder geval bedankt voor de leuke voormiddag.
Men kan echter uit vele dingen afleiden dat hier niet gefocust wordt op het mountainbike gedeelte, maar vooral op de cyclo. Er wordt vooral gebruik gemaakt van de meest bekende en daardoor alom platgereden stukken in de streek (dus voor nieuwe padjes en technische iets moeilijker stroken moet je hier niet zijn).
Er worden ook lange stroken asfalt ingestoken om toch maar gebruik te kunnen maken van dezelfde bevoorradingen als de cyclo-sportieven (wat natuurlijk hun recht is). Ik begrijp ook niet dat men absoluut richting Muur en Bosberg wil op de 65km en daarom prachtige stukken vtt laat liggen die nochtans heel dicht in de buurt van Haaltert liggen (Aaigem, Denderhoutem).
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
@Pilot : Aaigem en D'houtem zaten wel in het parkoer maar daar is inderdaad veel meer mogelijk.
De Landries in Aaigem waren we op 2 minuten doorgefietst, ik kan daar baantjes aan mekaar plakken zodat een passage daar zeker 30 minuten singletrack-fun oplevert.
Maar ja, een VTT door wielertoeristen georganiseerd is altijd wat braver.
De Landries in Aaigem waren we op 2 minuten doorgefietst, ik kan daar baantjes aan mekaar plakken zodat een passage daar zeker 30 minuten singletrack-fun oplevert.
Maar ja, een VTT door wielertoeristen georganiseerd is altijd wat braver.
-
Frankiebis
- Mountainbiker
Post by Frankiebis »
Marie,marie 66 wrote:
Ik heb fotokes genomen onderweg.
inderdaad het was jij, ik sta op de gevoelige ploate
Hartelijk dank
- berniebiker
- Mountainbiker
Fotookes
Post by berniebiker »
Bedankt voor de mooi fotookes Marie-Christine.
We hebben een eindje samen gereden. Met mijn madam, die voor de eerste keer een VTT reed. Misschien herrinner jij je nog?
Bedankt organisatoren voor mooi parcourtje.
Zeer goed uitgepijld. 't Was zeer aangenaam en dat zeker met zo'n mooi weertje.
Alleen jammer van de mentaliteit van sommige rijders. Als er een madam gevallen is omdat ze plaats wil maken voor de achterkomende vlammers, zou ik die madam rechthelpen en niet roepen : Meniere, ui madam is gevallen". Kwestie van elementaire beleefdheid.
Aan de organisatoren : zeker tot volgend jaar. Doe zo verder.
We hebben een eindje samen gereden. Met mijn madam, die voor de eerste keer een VTT reed. Misschien herrinner jij je nog?
Bedankt organisatoren voor mooi parcourtje.
Zeer goed uitgepijld. 't Was zeer aangenaam en dat zeker met zo'n mooi weertje.
Alleen jammer van de mentaliteit van sommige rijders. Als er een madam gevallen is omdat ze plaats wil maken voor de achterkomende vlammers, zou ik die madam rechthelpen en niet roepen : Meniere, ui madam is gevallen". Kwestie van elementaire beleefdheid.
Aan de organisatoren : zeker tot volgend jaar. Doe zo verder.