Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Hey, terug uit de pyreneekes,

was gestart met de comp s light (de gewone, heb gewone velgen).
Na de eerste ferme klim en afdaling eraf gesmeten en vervangen door de XLS;
Bij de minste klim patineren op rotsen en kiezel, bij het afdalen veel stof maar bijna niet remmen.
Met de XLS overal boven, volle vitesse naar beneden en weten dat ge ge nog redelijk zult kunnen stoppen. Weinig penalty op de asfalt.
De ideale band voor het iets ruigere XC werk in de bergen.
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

Vorige week opnieuw de Transalp gereden, dit jaar met Pythons (tubeless, niet light!)
Een goeie band, voldoende grip
Enig nadeel: dien achterband verslijt snel, te snel naar mijn goesting, na 1 week veel rubber kwijt, zal nog een nieuwtje moeten leggen voor de Transmaurienne vrees ik
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Heb zonet ook een toeristen-transalp achter de rug (Salzburg -> Dolomieten), met voor en achter een continental explorer pro (tubeless). Geen enkel probleem mee gehad.

De gidsen van de organisatie reden met hutchinson python 4extrusion (tubeless). Volgende keer leg ik er zo eentje achteraan, die geven nog voldoende grip maar bollen ietske vlotter.

Oh ja, we hebben slechts 2x een half uurtje in de regen gezeten, de rest van de tijd (6 bike-dagen) was het zaaaaaaalig weer (droog, warm, volle zon).
Thomster76
Mountainbiker

Post by Thomster76 »

Ik heb Ritchey Tom Slick 1.4 en ben daar wel tevreden van.

Toen ik ze een aantal weken geleden kocht, heb ik nog even getwijfeld tussen de 1.0 en de 1.4 en heb dus uiteindelijk voor de 1.4 gekozen.

Ik heb nog niet heel veel ervaring en dit zijn mijn eerste slicks die ik gebruik. Wat een verschil met die oude 2.2 MTB-banden die er op lagen.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

dit weekend in La Sarte bij Huy met de Python, niet tubeless, gereden en dat is allicht de laatste keer geweest.
Ik heb geen idee van de meerwaarde van een Python tov een Jett S bijvoorbeeld. Remt absoluut niet goed, meer grip dan een Jett heb ik niet gevoeld en ben er mee plat gereden.
Als die dingen hard zet, heb je niks grip en iets platter rijd je binnenbanden stuk dat het niet meer schoon is !!

Voor mij geen pythons meer, tenzij voor op de straat misschien...
Mijn versleten Continental explorer ga ik eens achteraan zetten en kijken wat dat geeft.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Als ik in de bergen rij, rij ik altijd op Ritchey ZED Race 1.9

Enkel maar positieve ervaringen mee. Op losliggende als niet losliggende stegen/keien prachtige band. Nadeel is bij dikke pakken modder dat hij totaal geen baan houd.
Evil Mogwai
Mountainbiker

Post by Evil Mogwai »

Vorige week op en rond de Mt Ventoux zitten crossen en mijn Big Jims hebben hun werk weer schitterend gedaan! Ook in de droge bergen brengt hij de enorme remkracht van mijn hopes perfect op de ondergrond over. All round is hij me altijd een goeie band gebleken. De rolweerstand is wel ietsje hoger, maar de zekerheid die hij biedt doet dat snel vergeten. (UST Light, 25e bij Van Eyck)
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

vertrek volgende week naar baskenland(pyrenees ) :D :D
en ga er op ook mijn pythons afdoen
(zijn goed voor vlaamse tt s
,maar bij iets ruiger werk voldoen deze niet meer [-X [-X
te weinig grip ,uitbreken in bochten )

denk dat van voren mijne XLS ga steken =D>
van achter weet ik het nog niet :-k :-k
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

mountainsurfer wrote:vertrek volgende week naar baskenland(pyrenees ) :D :D
en ga er op ook mijn pythons afdoen
(zijn goed voor vlaamse tt s
,maar bij iets ruiger werk voldoen deze niet meer [-X [-X
te weinig grip ,uitbreken in bochten )
En ikke die pythons gekocht omdat die zo opgehemeld werden als goede droogweer band. Blijkbaar moet er nog achter : .... als het niet in de ardennen is.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

mtsurfer, als ge vooraan de xls steekt zou ik er achteraan ook één steken,
trekt goed op kiezel en rots. Enige nadeel is dat hij nogal eens uitbreekt achteraan, verder een goeie band voor het ruigere, niet al te zompige, werk.
Post Reply