Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
KONA-boy
Mountainbiker
Location: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

Post by KONA-boy »

@ Qube : ik heb dezelfde, staan wel maar op 4 bar !!!! (de 1.6 versie) ik heb echt geen probleem gehad om ze op de velg te krijgen, wel even opletten dat de binnenband niet geklemd zit.
Voor de rest : fijne band, goede rolweerstand en betaalbaar (11€ bij Van Eyck)
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

@ Qube : ik heb dezelfde, staan wel maar op 4 bar !!!!
k'zie net dat die 1.3 maar op 5.5 bar mogen 8-[ i.p.v 6bar, ochja ze staan al een half jaar op 6bar :drunk:

[/quote]
Nico Wils
Mountainbiker

Post by Nico Wils »

Voor mij de IRC 1,25, gekocht van den Tom5, goei bandjes, rij ermee rond op het circuit van Zolder, nu toch al een dikke 2000km en nog altijd weinig slijtage. Druk voor: 5 bar, achter:6 bar
radical
Mountainbiker

Post by radical »

A d r i wrote:In combinatie met een wegcassette 12-25 (11-23 is nog beter) kan je hiermee serieus uit de voeten. En ook op de Smeysberg of Moskesberg (17 en 18%) kom ik nog boven op het middenblad
Sry voor d'r ff naast te gaan allemaal, maar wegcassettes: as in racefietscassettes? kdenk da'k ook zoiets nodig heb, ik heb mijn vier binnenste achterbladen dinges nog nooit nooit gebruikt... Kunnen die tegen harder gebruik dan plat baanracen (als een cassette daar überhaupt al van te lijden heeft tenminste)?
Modder gaan ze nie (veel) zien, 't is eerder urban werk. Van hoog na beneden...
Ben ik dan bezig over Dura-Ace and the likes? Weet eigenlijk nix van racefietsen of -onderdelen.

Edit: Barracuda doet enkel aan 10 speed 11-21 :( Bestaan die in 9 speed?
Kunnen 9 speed ultegra of dura-ace cassettes dan op mtb cassettebodies?
Nico Wils
Mountainbiker

Post by Nico Wils »

radical wrote:
A d r i wrote:In combinatie met een wegcassette 12-25 (11-23 is nog beter) kan je hiermee serieus uit de voeten. En ook op de Smeysberg of Moskesberg (17 en 18%) kom ik nog boven op het middenblad
Sry voor d'r ff naast te gaan allemaal, maar wegcassettes: as in racefietscassettes? kdenk da'k ook zoiets nodig heb, ik heb mijn vier binnenste achterbladen dinges nog nooit nooit gebruikt... Kunnen die tegen harder gebruik dan plat baanracen (als een cassette daar überhaupt al van te lijden heeft tenminste)?
Modder gaan ze nie (veel) zien, 't is eerder urban werk. Van hoog na beneden...
Ben ik dan bezig over Dura-Ace and the likes? Weet eigenlijk nix van racefietsen of -onderdelen.

Edit: Barracuda doet enkel aan 10 speed 11-21 :( Bestaan die in 9 speed?
Kunnen 9 speed ultegra of dura-ace cassettes dan op mtb cassettebodies?
Er zijn genoeg standaard 9 speed cassettes te koop van 12-23, met als volgt 12-13-14-15-16-17-18-21-23. Deze blok kun je op elke Mtb velg en 9-speed body kwijt, dan hoef je niets te veranderen en kun je deze velgen ook gebruiken als 2de set. Je fietsenboer zal je wel helpen en normaal ben je voor max. 30,- eurootjes gesteld. :wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Als je een 11-23 dura ace (156g) of dergelijke steekt, kan je zelfs offroad overal mee fietsen in Belgie , behalve op extreem steile en lange hellingen in de ardennen waar een lagere versnelling wel handig is om wat te recuperen.
Nog een voordeel van de wegcassettes zijn de kleinere stapkes tussen de versnellingen, kan je lekker mee doorraggen.
Dura Ace gaat een eindje mee, zoals XTR wordt hier voor de grootste wieltjes ook titanium gebruikt.
Je kan dan ook een short cage dura ace derailleur steken, waarmee je een pak gewicht bespaart. Vooraan steek je een 44/32 of zo, beter nog een 30 of 29 als middenblad . Klein blad is niet echt nodig.

mijn 1.0 Ritcheys staan op 4 bar.
radical
Mountainbiker

Post by radical »

A d r i wrote:Je kan dan ook een short cage dura ace derailleur steken, waarmee je een pak gewicht bespaart. Vooraan steek je een 44/32 of zo, beter nog een 30 of 29 als middenblad . Klein blad is niet echt nodig.
nog zo eentje, die korte kooi achterderailleurs hebben overal de vermelding 'voor 2 kettingbladen' op b2b
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=1908
kwil n zwarte hebben! X7 komt alleen in medium voor zover ik al gezien heb.
kan zo'n zwart ding echt niet met 3 bladen?
edit: 2bladen: gewoon mn binnenblad weglaten en voorder. minimumschroef helemaal dichtdoen?
Last edited by radical on Wed 28 Jul 2004 18:27, edited 1 time in total.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Deze dan toch gewoon? Overigens heb je geen wegderailleur nodig om met een wegcassette te werken hoor.

Van X.7 bestaat zowel een medium als een lange kooi-versie, al zijn die niet altijd beide overal in stock.
radical
Mountainbiker

Post by radical »

Dzjowie wrote:Deze dan toch gewoon? Overigens heb je geen wegderailleur nodig om met een wegcassette te werken hoor.

Van X.7 bestaat zowel een medium als een lange kooi-versie, al zijn die niet altijd beide overal in stock.
Njah, lange zie'k nerges, kan ik ni gebruiken ook, Medium doe ik wel alsk geen korte vind (X7 dan), want korte lijkt mij handigst tegen kettingzweping bij drop(je)s. Alleen lijken die korte alleen verkrijgbaar in racegroepen, en daarenboven enkel compatibel met dubbel kettingblad. Dan lig ik weer overhoop met mijn voorder. (en shifter).

en ik ben de thread veel te hard aan't hijacken, na deze post maak ik wel een nieuwe draad alsk dr ni uit kom.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Deze is de lichtste (en de duurste) slechts 195g alshoewel de korte kooi XTR ook maar 198g weegt.
Werkt trouwens evengoed met cranksets met 3 kettingbladen, je moet alleen zien dat je geen 12-34 in kombinatie met een korte kooi a-der gebruikt, want dan heb je vodden.
Post Reply