3de Herdermarathon - 22/05/10 - Maarkedal
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- den Bart
- Mountainbiker
Hangt er van af met welke ingesteldheid je vertrekt denk ik.
Ik ben nu gewoon van TT's te rijden in O-Vl & Vl-B van 60km, sporadisch doe ik er eens eentje van 80km.
Die kan ik dan rijden met een avs van 18 a 20km/u.
Ik ben van plan om hier voor de 125km te starten. Als het echt niet te doen is zal ik een kleinere toer doen, maar ik wil het toch proberen.
Ik zal gewoon heel rustig starten en proberen een avs van rond de 15 te halen. Ik zie dan wel of het lukt.
Ik ben nu gewoon van TT's te rijden in O-Vl & Vl-B van 60km, sporadisch doe ik er eens eentje van 80km.
Die kan ik dan rijden met een avs van 18 a 20km/u.
Ik ben van plan om hier voor de 125km te starten. Als het echt niet te doen is zal ik een kleinere toer doen, maar ik wil het toch proberen.
Ik zal gewoon heel rustig starten en proberen een avs van rond de 15 te halen. Ik zie dan wel of het lukt.
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
Niks mee inzitten en er gewoon voor gaan! Je eigen tempo zoeken en doseren (met hartslagmeter?)... Het fungehalte van deze rit is zo hoog dat je gewoon geen tijd hebt om de pijn in je benen te voelen...De Wettel wrote:Ik heb ook een beetje schrik om die 100 km te rijden.
Ik ben gewoon van toertochten te rijden van 50-60 km en de 100 km Regiotour kan er ook door, maar die hoogtemeters op de 100 km in deze rit schrikken mij wat af.
- jakke-pompier
- Mountainbiker
Post by jakke-pompier »
ik kom normaal samen met een paar clubleden dze tocht rijden.
ik zelf zal normaal starten voor de 80km
ik zelf zal normaal starten voor de 80km
- s-biker gert
- Mountainbiker
- Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Post by s-biker gert »
juist een 70 km gaan rondcrossen in de speeltuin van de Herders. Muziekbos, Livierenbos, Brakelbos, Flobecq en Ellezelles zijn doorkruist en van 't weekend gaan we verder de taalgrens over, ik ben benieuwd wat voor lekkers we daar gaan tegenkomen 
Geen schrik hebben. In het begin een paar modderstukskes, hoogtemeters zijn niet zo zwaar ! Doseren. Rijden als training. Rustig bergaf en normaal, krachttraining bergop.De Wettel wrote:Ik heb ook een beetje schrik om die 100 km te rijden.
Ik ben gewoon van toertochten te rijden van 50-60 km en de 100 km Regiotour kan er ook door, maar die hoogtemeters op de 100 km in deze rit schrikken mij wat af.
- MC Johan
- Mountainbiker
Allemaal bedankt voor de aanmoedigingen en ik weet dat ze goed bedoeld zijn maar ...pvandebe wrote:Geen schrik hebben. In het begin een paar modderstukskes, hoogtemeters zijn niet zo zwaar ! Doseren. Rijden als training. Rustig bergaf en normaal, krachttraining bergop.De Wettel wrote:Ik heb ook een beetje schrik om die 100 km te rijden.
Ik ben half november geopereerd aan mijn rug, ik ben pas begin maart weer op de mtb gekropen. Ik ben heel content dat ik nu al tochten van 50-60 km kan rijden. Ik ga me niet forceren zenne, ik zie wel waar ik sta in het pinksterweekend.
Je kan het ook zo bekijken: dit jaar de 60km, op het gemak en rekening houdend met de rug. En dan volgend jaar misschien de 100 of zelfs de 125km. Denk niet dat de Herders volgend jaar plots niet meer zouden organiseren (dan breekt er een halve opstand uit op dit forum denk ikDe Wettel wrote:Ik heb ook een beetje schrik om die 100 km te rijden.
Heb me vorig jaar reuze geamuseerd op deze marathontocht en vooral goed gedoseerd gereden.Dat leek me de beste keuze , zeker met dat optielusje erbij.Veel lijken opgeraapt op die 10 km extra,met veel off-road trouwens, maar de commentaren achteraf aan het voetbalplein met nen goeien donkeren in de hand waren uiterst positief...
Echt een TOPorganisatie !!!
Heel mooie gevarieerde omloop met de nodige(veel) hoogtemeters en mooie stukken off-road.
Prima bevoorradingen,goed uitgepijld en vriendelijke mensen,die herders.
Ik herinner me nog het beginbosje,dat op-af-bochtige stuk van de Beneluxcup,dat technisch stuk,(volledig uitgelint in het Livierenbos),om duimen en vingers van af te likken...
Wie hier als mountainbiker niet aan zijn trekken komt?
Als ik lees van Zwiebertje dat ze nog wat dieper de taalgrens over zouden gaan...met al die bossen en de herders kennende,het zal niet van de poes zijn.
Ik kan al niet wachten tot den 22 ste...
Gauw nog wat bijtrainen
Echt een TOPorganisatie !!!
Heel mooie gevarieerde omloop met de nodige(veel) hoogtemeters en mooie stukken off-road.
Ik herinner me nog het beginbosje,dat op-af-bochtige stuk van de Beneluxcup,dat technisch stuk,(volledig uitgelint in het Livierenbos),om duimen en vingers van af te likken...
Wie hier als mountainbiker niet aan zijn trekken komt?
Als ik lees van Zwiebertje dat ze nog wat dieper de taalgrens over zouden gaan...met al die bossen en de herders kennende,het zal niet van de poes zijn.
Ik kan al niet wachten tot den 22 ste...
Gauw nog wat bijtrainen