welke drank, water of iets zoals aquarius ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

bij degene die te weinig drinken ben ik ook :oops: zeker tijdens de winter.
In de zomer neem ik wel mijn camelback mee met water en een drinkbus met poeder(en dan zit ik constant te tutteren aan de camelback).
Energierepen zijn er bij mij vooral voor de zwaardere tochten .
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Half appelsap, half water... ook niet slecht.
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Griet wrote:Half appelsap, half water... ook niet slecht.
Dat mag zelfs minder dan de helft appelsap zijn. Doe daar een heel klein beetje zout bij en je hebt een heel goede sportdrank voor zeer weinig geld ;-)
Lw068236
Mountainbiker

Post by Lw068236 »

Als je 1 liter sportdrank wil maken (2 drinkbussen)

- 0.5liter (kraantjes)water
- 0.5liter fruitsap
- half koffielepeltje keukenzout

Recoverydrank: chocomelk of fristi

Voilà :drunk:
teizman
Mountainbiker

Post by teizman »

Ik drink vooral sportdrinks/dorstlessers/... omdat ik het liever drink dan water.

Anderzijds: de drank die ik drink moet wel de juiste zijn. Isostar, Aquarius hebben meer gemeen met limonade dan met een echte sportdrink.
Bevatten enkel enkelvoudige suikers (sucrose/fructose) hetgeen de opname niet bevordert: deze blijven makkelijk op de maag liggen.

Als je er één kiest, kijk dan of er maltodextrine in zit.

Voor de rest maak ik me daar niet te druk in, ....op mijn niveau....

teizman
Steven H
Mountainbiker

Post by Steven H »

Ik gebruik altijd de sport-drank van Leppim. Het voordeel is dat dat ook te kopen is in een zak van 2kg ipv 4 pottekes van 500gr zoals de meeste andere producten. Een zak van 200kg kost je rond de 40€, maar dat komt uit op 10€ per potteke van het gemiddeld product dus meestal goedkoper dan Aquarius of wat dan ook en is stukken beter.

De sportdrank is verkrijgbaar in verschillende smaken, dus je kan proberen te proeven in de kleinere pottekes. Ze hebben ook de nodige aanvullende producten zoals een training-formula en een carbo-load voor zij die echt veel fietsen en trainen.

In de winter gebruik ik 12 scheppen poeder voor 2ltr (6/ltr) drank in een camelback van 3.0ltr aangezien je dan minder drinkt mag de drank wat straffer zijn. in de zomer is dat 12-15 scheppen voor een volle 3ltr drank. Hoe warmer, hoe midner scheppen omdat je dan meer drinkt door het grotere vochtverlies. Voor echt lange marathons, neem ik een zkakse met de jusite hoveelheid poeder mee zodat ik op een uitgekeken bevoorradingspost kan aanvullen met water, poeder erin en weer weg. Zeker als je lange chrono-ritten rijdt is timing of critical importance ;)

Bv als de marathon 100/120km is en er is een bevoorradign op 60km, doe je er 3ltr vol in (20km/hr gemiddeld op de MTB is goed gereden) en dan neem je nog eens voldoende poeder mee om extra 2 ltr drank te maken tot a/d finish. Hetzelfde kan je doen met je gellekes of koeken. Je steekt er voldoende in je achterzak van je shirt, en de rest die je later nodig hebt in je rugzak. Als je een kleine camelback combineert met 1 drankbus (of 2), kan je die drankbussen met open dop gebruiken voor je gellekes in te steken en de andere om je afval in te gooien. Practiosch, snel en proper.

GReetz,

S.
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

ik gebruik W-cup. Is daar iets mis mee? Tis eigenlijk ook meer voor de smaak want ik rij maar TT (tussen de de 35 en 50 kilometer) hoor.
ad24
Mountainbiker

Post by ad24 »

Ik ben momenteel aan het opbouwen van conditie.
Kheb meer dan 8j niet meer gereden enz... blessures hé :(

Maar bon, nu GEEN conditie meer, hartslag steeds te hoog infeite maarja, proberen zoveel mogelijk deze in de groene zone te krijgen.

Nu zoek ik de PERFECTE drank voor mee te nemen, ik rijd momenteel 2x week ongeveer 45 a 60min. en zoek nu iets waarmee ik de goede hydratatie verkrijg met de nodige punch erin. Een opkikkerke tijdens de rit, geen repen ofzo!
We staan ook op dieet =P~

Na het rijden heb ik meestal wel niet het gevoel van "dood" te zitten, dus das al goed nieuws. Het is gewoon de bedoeling van een lichte boost te krijgen want na het de werkdag zitten we meestal al door onze energie...

IEMAND een idee????? [-o< [-o<
RODONDO
Mountainbiker

Post by RODONDO »

ad24 wrote:Ik ben momenteel aan het opbouwen van conditie.

Maar bon, nu GEEN conditie meer, hartslag steeds te hoog infeite maarja, proberen zoveel mogelijk deze in de groene zone te krijgen.

Nu zoek ik de PERFECTE drank voor mee te nemen, ik rijd momenteel 2x week ongeveer 45 a 60min. en zoek nu iets waarmee ik de goede hydratatie verkrijg met de nodige punch erin. Een opkikkerke tijdens de rit, geen repen ofzo!

Na het rijden heb ik meestal wel niet het gevoel van "dood" te zitten, dus das al goed nieuws. Het is gewoon de bedoeling van een lichte boost te krijgen want na het de werkdag zitten we meestal al door onze energie...

Je zegt dat je op dieet staat; Dus water, trouwens 45 à 60 minuten kan je toch wel zonder punch zeker ! :roll:
cyclebot
Mountainbiker

Post by cyclebot »

ad24 wrote:Ik ben momenteel aan het opbouwen van conditie.

iets eten op het werk en water in de bidon
allezhup!
Post Reply