Advies reis Belgie- Ventoux

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
Speedbuster001
Mountainbiker

Advies reis Belgie- Ventoux

Post by Speedbuster001 »

Hallo,

Ik had graag met een aantal vrienden eens de fietsreis ( met de koersfiets) Belgie- Ventoux gedaan. Ik heb al wat gesurft achter reisverhalen over deze reizen, maar niet echt iets gevonden die me verder hielp. Ik vroeg me af of er hier al mensen zijn die zo'n reis ondernomen hebben en wat julie ervaring hier over zijn en welke reisroutes julie genomen hebben. We zijn van plan om met een volgauto te werken en eventueel minder mooie stukken te skippen.

MVG
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Een ex-collega van mij is er vorig jaar met een groep van de firma Ordina naar toe gefietst in 7 dagen, alle info vind je hier http://mv.ordina.be/Ventouxin7dagen/tab ... fault.aspx, met een dagboek, foto's, route in GPX en garmin formaat.... wat moet je nog meer hebben?
Speedbuster001
Mountainbiker

Post by Speedbuster001 »

7 dagen goede benen :-D
Solo
Mountainbiker

Re: Advies reis Belgie- Ventoux

Post by Solo »

Speedbuster001 wrote:Hallo,

Ik had graag met een aantal vrienden eens de fietsreis ( met de koersfiets) Belgie- Ventoux gedaan. Ik heb al wat gesurft achter reisverhalen over deze reizen, maar niet echt iets gevonden die me verder hielp. Ik vroeg me af of er hier al mensen zijn die zo'n reis ondernomen hebben en wat julie ervaring hier over zijn en welke reisroutes julie genomen hebben. We zijn van plan om met een volgauto te werken en eventueel minder mooie stukken te skippen.

MVG
Een paar jaar geleden hetzelfde gedaan samen met het vrouwke op de tandem . ik heb toen deze route als basis gebruikt , het boekje is zeer goed samengesteld . Voor de Ventoux moet je wel afwijken van deze route maar dat is pas vlakbij de Kale Berg zelf.
http://www.groteroutepaden.be/grlf/v1.n ... 2-702.html
Dit is zeker niet de zwaarste route en gaat volledig over rustige wegen
Indien je de gps gegevens nodig hebt kan ik je helpen.
Wij vertrokken vanuit Tienen.
Post Reply