Za 17/04/2010 Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
d-shack
Mountainbiker

rillaar

Post by d-shack »

zaterdag vanuit antwerpen ook met 4man afgezakt naar rillaar om onze 2de nachtrit te rijden (allereerste was zandvliet) en een heel mooie rit te verwerken gekregen. bij sommige afdaling had idd een kleine waarschuwing mogen staan(vb afdaling na de eerste bosstrook). overdag kun je de afdaling inschatten maar in den donkere is dit een andere zaak => ergens iets scherp geraakt en buitenband geraakt. :evil:
volgend jaar zeker terug van de partij.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

mannen van Rillaar ... MERCI ...

Zoenkers waren weliswaar met beperkte delegatie maar het werd gesmaakt en de blonde achteraf was goe !
WT6
Mountainbiker

Re: rillaar

Post by WT6 »

d-shack wrote:=> ergens iets scherp geraakt en buitenband geraakt. :evil:
Dat gebeurt overdag evengoed, en iedereen is vrij in de keuze hoeveel licht je op je fiets hangt..
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Re: Papegaaien bekend tot in het donkere Rillaar!

Post by Dirty Daddy »

StrammerMax wrote:Ik ben nu een half uurtje thuis en het is al 3.00 u ’s nachts! Om 20.15 u vertrokken achter een groepje van een club. Gedurende de eerste kilometers de ondergaande zon in de ogen! Spoedig kwam het voor mij zware stukje in dat eerste bos, waar ik vorig jaar en bij andere tochten in de omgeving al gepasseerd ben. Eerst naar boven klimmen (lees wandelen :oops: ) en dan die steile afdaling! Nu heb ik ze (eindelijk) al rijdend genomen, en zonder te remmen, maar wel met toegeknepen billen! Ik ben heelhuids beneden geraakt! Even tevoren Devil Biker met zijn Vanlommel Cycling Team tegengekomen! Den Devil op z’n gloednieuwe bike! Dra werd het al donkerder in de bossen en kon ik de op mijn stuur gemonteerde kerstboom en Hong-Kong-megalamp op m’n helm gebruiken. Het geeft wel een kick zo in het donker op de singletracks te rijden en in de verte de fluopijlen te zien oplichten.

Op de paadjes door de weiden is het altijd wat opletten. De grond is daar gewoon keihard en soms heb je van die sporen waar je liever niet in terechtkomt! Op zo’n paadje hoorde ik ineens achter mij m’n nicknaam roepen. De www.cracra.be op m’n kont verraadde m’n lidmaatschap van de Papegaaien. Het was een kleine, snelle jongen met Suskewiet op z’n pak! Dat kan niet anders dan een Slijkfretter geweest zijn! Die gasten zaten vorig jaar op de 10 uren van Grobbendonk in de box naast ons, maar ik wist toen niet dat zij dat waren. Even voor halverwege haalde rubber-12 me bij. De rest van de rit samen gereden, maar ik had het niet altijd gemakkelijk om hem te kunnen blijven volgen.

Op de met discolampen uitgeruste bevoorrading was alles te krijgen: koeken, bananen, appelsienen en sportdrank. Den Devil stond daar in het licht zijner helmlamp te wateren! Daarna volgde een ferme klim, zwaar zo vlak na het eten! Dat was voor mij dus weer deels te voet en rubber moest stoppen omdat hij met z’n Cancellara-geweld zijn ketting lostrapte! Veld- en boswegen wisselden elkaar af en ik kreeg veel stof van voorgangers te slikken. Zelfs als ze al een tijd geleden gepasseerd waren bleef het stof rondvliegen! We kwamen naast de snelweg waar ik al bij eerdere tochten via dezelfde grindweg gepasseerd ben. Beneden aan de brug batterijen gewisseld. Even later kregen we het gezelschap van een biker die vanuit een donker bospad kwam en ons volgde. Mijn vermoeden bleek te kloppen: de kerel was zonder licht gevallen en stond daar te wachten om ergens mee te kunnen aanpikken. Moest hij deze pannenkoek daarvoor uitkiezen! Attent als hij is heeft de rubber dan één van z’n Hong-Kong-megalampen die hij in soorten bij heeft, even te leen op het stuur van de onfortuinlijke gemonteerd. Volgde nog een zachte maar lange klim over een betonbaan en dan weer het bos in. Tot een bordje de laatste 3 km aankondigde. ’t Was voor mij toch een stevig ritje in zo’n heuvelachtige streek.

Bij aankomst in de zaal rondgekeken of Bulls69 er was. En het was bingo! Hij was daar met z’n maat. Hij had me indertijd via ’t forum wat uitleg gegeven over fietsverlichting en vorig jaar heb ik hem op deze toer dan voor het eerst gezien. Nog een hele tijd gevieren aan de praat gebleven over nachtritten en verlichting. Daarna ook nog kennisgemaakt met jinba ittai en patje die ook naar de nightride in Zandvliet gekomen waren. Leuk van de mensen die schuilgaan achter deze namen eens te zien! Dat een bescheiden persoon zoals ik zelfs bekend is tot in Rillaar! En dat door een Papegaai op m’n pak! Blijft nog de vraag wie de Slijkfretter was! :wink:

Beterschap aan de gevallen biker. Slaapwel!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Held willen worden (Duchenne Heroes) * Tour De France op 4 juli 2010 in Woensdrecht, Putte, Stabroek en Kapellen!

"Et is aai....Dirty Daddy" :drunk:
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Slijkfretters en Papegaaien of slijkfrettende Papegaaien!

Post by StrammerMax »

Aangenaam. Tot op de 24 uren van Westerlo waarschijnlijk. Wij komen met twee ploegen Papegaaien naar ginder!
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Re: Slijkfretters en Papegaaien of slijkfrettende Papegaaien

Post by Dirty Daddy »

StrammerMax wrote:Aangenaam. Tot op de 24 uren van Westerlo waarschijnlijk. Wij komen met twee ploegen Papegaaien naar ginder!
Hoe geen 10u dit jaar...anders tot op de 24u...mss als renner(als madam Daddy niet bevalt) en anders toch zeker als vurige fan :wink:
Post Reply