Maar ik heb wielen (en fietsen) genoeg dus die tom slicks moeten er in principe nooit meer af, dat scheelt natuurlijk
Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- A d r i
- Mountainbiker
Ik zet die erop zonder bandenlichters. Ben nochtans gene straffe maar heb wel wat ervaring met tubeless banden. Als je die regelmatig moet vervangen is zo'n gewoon bandje peanuts 
Maar ik heb wielen (en fietsen) genoeg dus die tom slicks moeten er in principe nooit meer af, dat scheelt natuurlijk
Last edited by A d r i on Tue 27 Jul 2004 11:02, edited 1 time in total.
- JanMan
- Mountainbiker
Ik heb vroeger voor mijn vader een set Ritchey 1.0 slicks gekocht. Hij heeft er nie veel op gereden maar hij was er wel tevreden van. Ik monteerde ze altijd op mijn vader zijn crossmaxen en geen enkel probleem. Ge moet den band dan natuurlijk wel met wa dreft ofzo klein beetje insmeren zodat ie er goed opschuift. Hij is er ook nooit nie mee platgereden. Nu heeft mijn vader een koersfiets aangeschaft en wie geintresseerd is mag me wel is een pm sturen
2 buitenbanden + 3 binnenbanden = iets van een 20 euro.
2 buitenbanden + 3 binnenbanden = iets van een 20 euro.
- A d r i
- Mountainbiker
Nog een tip, je moet een speciale binnenband steken (ritchey heeft ze voor bandenmaat 1.0-1.5) en opletten dat de buitenband zeer goed op de velg zit.
Ik ben onlangs moeten stoppen toen ik tijdens het fietsen een boebbel voelde. Ik keek naar m'n wiel en zag dat de buitenband van de velg aan het komen was (met 4 bar druk !)
Rap gestopt en de zaak ontlucht. Dan de band goed in de velg gedrukt en terug opgepompt en verder.
Ik ben onlangs moeten stoppen toen ik tijdens het fietsen een boebbel voelde. Ik keek naar m'n wiel en zag dat de buitenband van de velg aan het komen was (met 4 bar druk !)
Rap gestopt en de zaak ontlucht. Dan de band goed in de velg gedrukt en terug opgepompt en verder.
- Transalp
- Mountainbiker
Ik zal eens langskomen met de mijneA d r i wrote:Ik zet die erop zonder bandenlichters. Ben nochtans gene straffe maar heb wel wat ervaring met tubeless banden. Als je die regelmatig moet vervangen is zo'n gewoon bandje peanuts
Ik gebruik ook speciale binnenbandjes, het zijn er geen van ritchey, maar dat doet er eigenlijk niet toe hé.
ik rij ook met ritchey tomslicks 1.0, gemonteerd op mavic x517 zonder enige problemen en ook zonder lepelkes
ondanks alles wat ik gehoord heb vind ik ze niet oncomfortabel bollen (eerste rit was 160 km en helemaal geen rugpijn toen) en t gaat natuurlijk allemaal wa sneller :D
uiteraard moet je wel een smallere binnenband gebruiken
ondanks alles wat ik gehoord heb vind ik ze niet oncomfortabel bollen (eerste rit was 160 km en helemaal geen rugpijn toen) en t gaat natuurlijk allemaal wa sneller :D
uiteraard moet je wel een smallere binnenband gebruiken
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
-
fietsjongen
- Mountainbiker
schalbe marathon slick
Post by fietsjongen »
hey,
ik heb reeds een aantal banden gebrobeerd (geax, schalbe marathon slick en tom slick van ritchey). Ik gebruik ze voornamenlijk als ik op fietsreis ben. Ik reis dan met mountainbike en bagage.
Tot nu toe heb ik de beste ervaring met schwalbe marathon slick (26x 1.35) met ritchey binnenband.
Op fietsreis zien je banden echt wel af en deze band bleek het meest slijtvast (je kan er dus langer mee bollen
en ik reed er het minst lek mee. Ik stak er zonder problemen 6 bar in druk in. Ook kan ik ze makkelijker opleggen dan de ritchey tom slick.
Het voordeel van deze laatste is dat deze iets sneller bolt, het nadeel is dat ik er vaker mee lek rijdt (cf. zwaarder beladen) en dat ze moeilijker op te leggen zijn (wat klote is als je in de regen of in de kou een bandje vlug moet wisselen)....
ik heb reeds een aantal banden gebrobeerd (geax, schalbe marathon slick en tom slick van ritchey). Ik gebruik ze voornamenlijk als ik op fietsreis ben. Ik reis dan met mountainbike en bagage.
Tot nu toe heb ik de beste ervaring met schwalbe marathon slick (26x 1.35) met ritchey binnenband.
Op fietsreis zien je banden echt wel af en deze band bleek het meest slijtvast (je kan er dus langer mee bollen
Het voordeel van deze laatste is dat deze iets sneller bolt, het nadeel is dat ik er vaker mee lek rijdt (cf. zwaarder beladen) en dat ze moeilijker op te leggen zijn (wat klote is als je in de regen of in de kou een bandje vlug moet wisselen)....
ik heb deze:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=5039
niet zo duur en lopen lekker, ze staan op 6bar
. Het zijn alleen krengen om ze er op te krijgen (hangt blijkbaar van de velg af). Na 1500 km zie ik nog niet al te véél slijtage optreden.
binnekort eens een 1.0 proberen van ritchey ofzo
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=5039
niet zo duur en lopen lekker, ze staan op 6bar
binnekort eens een 1.0 proberen van ritchey ofzo