vorige vrijdag (24 okt) de volledige afstand gereden. Parcours lag er perfect bij.
Eerste 20 km echt wel te veel asfalt. De overige 25km is het pas echt mtb'n met toch een paar zware stukken
Tielt-Winge
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
We zullen deze nog eens promoten.
Zondag zijn we hier gaan fietsen.
Alles lag er perfect bij. Alleen ter hoogte van de splitsing licht er een modderpoel, maar door een iets ander traject te kiezen rij je hier eenvoudig rond.
De bepijling blijft goed, al zijn de bordjes wel wennen natuurlijk. De splitsing mag misschien wel wat duidelijker aangegeven zijn, maar echt problemen geeft dit niet.
De bekende trapjes (je ziet ze wel meermaals opduiken in TT's) liggen er perfect bij, je rijdt dus naar boven als je wat goed uitkijkt.
De laatste 2 klimmetjes (richting de kerk van Tielt en die naar de kapel) zijn ideaal om de laatste jus uit de benen de knallen. Ze zijn niet al de zwaar dus kun je je flandrien wanen en hier telkens groot blad op rijden. Daarna gaat het alleen nog maar neerwaarts richting sporthal.
Zondag zijn we hier gaan fietsen.
Alles lag er perfect bij. Alleen ter hoogte van de splitsing licht er een modderpoel, maar door een iets ander traject te kiezen rij je hier eenvoudig rond.
De bepijling blijft goed, al zijn de bordjes wel wennen natuurlijk. De splitsing mag misschien wel wat duidelijker aangegeven zijn, maar echt problemen geeft dit niet.
De bekende trapjes (je ziet ze wel meermaals opduiken in TT's) liggen er perfect bij, je rijdt dus naar boven als je wat goed uitkijkt.
De laatste 2 klimmetjes (richting de kerk van Tielt en die naar de kapel) zijn ideaal om de laatste jus uit de benen de knallen. Ze zijn niet al de zwaar dus kun je je flandrien wanen en hier telkens groot blad op rijden. Daarna gaat het alleen nog maar neerwaarts richting sporthal.
Vandaag terug geweest. Route lag er perfect bij. Eens goed liggen vlammen.butters wrote:Vandaag de streek ook eens gaan verkennen. Het parcour lag er heel goed bij, behalve dat stuk voor die watermolen, daar ben ik toch maar afgestapt.![]()
Verder een mooi parcour met veel klimmen wat ik niet meer gewoon was. De bepijling is vrij goed, ik ben enkel aan een kappeltje verkeerd gereden, maar zo toch nog een leuke afdaling kunnen meepikken. De route heeft wel veel asfalt / beton.
Wel serieus verschoten van die veeroosters in dat fietspadje op het einde, daar ga ik de volgende keer niet meer tegen 45 over rijden.
Al bij al is het de verplaatsing toch waard geweest en ik kom hier nog wel een keertje terug. Volgend jaar ofzo...
Bepijling is gewoon goed, al ben ik weeral verkeerd gereden in het begin waar je links het bos in moet. Ook vlak voor het golfterrein even getwijfeld maar ik zat toch goed.
Juist terug van een plezante namidag heb de 45 km gereden en vind dit 1 van de beste routes die ik al gereden heb is wel redelijk zwaar.Na dat ik in de sporthal een douche had genomen kwam ik op de parking een meneer tegen van BLOSO die me wist te vertelen dat de route in de nabije toekomst zal overgenomen worden door BLOSO en dus met de gekende pijlen zal bewijzerd worden.Er zullen dan ook wat meer pijltjes staan dan nu wat de tocht nog aantrekelijker zal maken.Kom zeker nog terug
CIAO
De nieuwe pijltjes staan er ondertussen. Samen met de oude bordjes is het nu echt wel perfect te volgen. Enkel even opletten bij de splitsing naar de lange tocht, die ligt in een leuke afdaling, vlak nadat je een betonweg in het bos overgestoken bent. Als je daar te snel naar beneden vliegt kan je deze wel eens missen 
Absolute aanrader...
Absolute aanrader...
- Nazgul
- Mountainbiker
- Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
En er is een aansluiting/overlapping met de blauwe route van bekkevoort voor nog extra kilometers mtb plezierc-mon wrote:De nieuwe pijltjes staan er ondertussen. Samen met de oude bordjes is het nu echt wel perfect te volgen. Enkel even opletten bij de splitsing naar de lange tocht, die ligt in een leuke afdaling, vlak nadat je een betonweg in het bos overgestoken bent. Als je daar te snel naar beneden vliegt kan je deze wel eens missen
Absolute aanrader...
-
-JP-
- Mountainbiker
Na de positieve commentaar hier ook eens gaan bollen in Tielt-winge.
Het is echt wel een leuke route geworden. De combinatie oude en nieuwe bordjes werkt heel goed. De splitsing met de 45km eerst gemist maar de klim terug naar boven was het zeker waard :D
De eerste keer dat je blauwe pijltjes tegenkomt is blijkbaar de splitsing naar Bekkevoort. Dit mag wel aangegeven worden, wij dachten eerst dat dit de splitsing naar de 45km was.
Ik geloof dat er iets meer dan 450hms waren op de 45km
Het is echt wel een leuke route geworden. De combinatie oude en nieuwe bordjes werkt heel goed. De splitsing met de 45km eerst gemist maar de klim terug naar boven was het zeker waard :D
De eerste keer dat je blauwe pijltjes tegenkomt is blijkbaar de splitsing naar Bekkevoort. Dit mag wel aangegeven worden, wij dachten eerst dat dit de splitsing naar de 45km was.
Ik geloof dat er iets meer dan 450hms waren op de 45km
- Mc Mudface
- Mountainbiker
Post by Mc Mudface »
Vandaag deze route gereden (+ blauwe van Houwaart) en ik moet het beamen: route is heel rustig qua verkeer en je krijgt enkele leuke vergezichten. Niet al te veel single tracks, enkele pittige klims en enkele leuke afdalingen. Absoluut niet technisch dus (ik heb telkens de bosafdalingen ook nog eens terug naar omhoog gereden, om wat meer op kracht te trainen tussendoor). Heerlijk dus voor ettelijke kilometers te rijden (vanuit aarschot heb ik er ongeveer 65) op een goed tempo. Ik verwachtte moeilijkere stukken, maar ik ben blij dat er geen waren want mijn voorraad water was na 40km op. Super leuke dag gehad + gesproken met een gemeente-arbeider die de pijltjes had uitgezet. Hij was er duidelijk fier op en dat mag ook!