kan iemand mij tips geven bij het wheely'en ?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- thomatchef
- Mountainbiker
Post by thomatchef »
Alle maar goed en wel zon wheely, maar hoe begin je eraan?
Heb namelijk nogal complexen (eens te seriues op smoel gegaan
) met mijn gewicht op fiets te verleggen waardoor ik waarschijnlijk een grote schijter ben zowel zeer stijle afdalingen en wheely's trekken.
Enkele hints voor een beginner?? En nee steunwieltjes zijn geen optie
Heb namelijk nogal complexen (eens te seriues op smoel gegaan
Enkele hints voor een beginner?? En nee steunwieltjes zijn geen optie
euhm ik zal je zeggen hoe ik ermee begin miss kan dit je helpen :
1 je zoekt hoe je hem het gemakkelijkste omhoog krijgt door te rijden of door bijna stil te staan
2 je zoekt een juiste versnelling ( maar tijdens het wheelyen kan je nog schakelen maar dit is alleen aan te raden als je het echt goed onder de knie hebt)
3 je trekt een klein beetje aan het stuur en fiets hem voor de rest omhoog dus het is niet echt makkelijk om je hele fiets tot het perfecte balanspunt omhoog te trekken daarom trap ik hem altijd omhoog na een klein beetje aan mijn stuur getrokken te hebben.
4 als je schuin gaat probeer je je evenwicht te behouden door met je stuur te draaien.
5 als je voelt dat je achterover gaat kan je best gebruik maken van je achterrem ( na deze verder van de velg gezet te hebben anders kan je nogal hard tegen het beton smakken)
dit zijn zeer goede tips heb een vriend van mij op twee maanden 150 meter laten wheelyen en hij begon nogtans van af niks hij kreeg zijn wiel juist omhoog!!
ik zal later ook eens filmpje posten als iemand het gefilmd heeft
groetjes wheely
1 je zoekt hoe je hem het gemakkelijkste omhoog krijgt door te rijden of door bijna stil te staan
2 je zoekt een juiste versnelling ( maar tijdens het wheelyen kan je nog schakelen maar dit is alleen aan te raden als je het echt goed onder de knie hebt)
3 je trekt een klein beetje aan het stuur en fiets hem voor de rest omhoog dus het is niet echt makkelijk om je hele fiets tot het perfecte balanspunt omhoog te trekken daarom trap ik hem altijd omhoog na een klein beetje aan mijn stuur getrokken te hebben.
4 als je schuin gaat probeer je je evenwicht te behouden door met je stuur te draaien.
5 als je voelt dat je achterover gaat kan je best gebruik maken van je achterrem ( na deze verder van de velg gezet te hebben anders kan je nogal hard tegen het beton smakken)
dit zijn zeer goede tips heb een vriend van mij op twee maanden 150 meter laten wheelyen en hij begon nogtans van af niks hij kreeg zijn wiel juist omhoog!!
ik zal later ook eens filmpje posten als iemand het gefilmd heeft
groetjes wheely
wheely
hoi ik zelf kan al redelijk op één wiel rijden ik kan dat één km of meer
zorg ervoor dat er niet veel wind is en je rem mag kort staan zodat je niet ver moet knijpen je moet je rem met de wijs en midden vinger vast houden zo heb je beter je stuur vast en altijd rijden tot je bijna achter over valt zo kan je traag blijven rijden of zelf stoppen op één wiel en dan weer verder doen. je kan ook je rem blijven inhouden dan wel niet te hard en zo kan je dan ook ver rijden. veel succes
zorg ervoor dat er niet veel wind is en je rem mag kort staan zodat je niet ver moet knijpen je moet je rem met de wijs en midden vinger vast houden zo heb je beter je stuur vast en altijd rijden tot je bijna achter over valt zo kan je traag blijven rijden of zelf stoppen op één wiel en dan weer verder doen. je kan ook je rem blijven inhouden dan wel niet te hard en zo kan je dan ook ver rijden. veel succes
- Tommie
- Mountainbiker
- Location: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva
Re: kan iemand mij tips geven bij het wheely'en ?
Kon ik het maar 200mwheely wrote:ik zou graag heel goed op het achterste wiel van mijn mtb kunne rijden.
kom nu alredelijk ver een 200 meter ma kzou nog langer wille.
iemand tips ?
- Ward #3
- Mountainbiker
ik ben ook terug aant oefenen na lang niet meer te doen. met 1 hand is ook zalig, of voeten allebij lossen en dan een eindje bollen. record staan nu op +-200m. snelheid constant houden = boodschap en niet te traag rijden; Toch ongeveer 25km in een uur. Ook bochtjes pakken lukt al, zo lkan ik binnekort blokje om rijden
ja bochtjes pakke lukt idd bij mij ook al goed alleen moeten de bochtjes niet te scherp zijn want dan krijg ik de fiets niet meer recht
en dat met 1 hand is echt zalig als ge zo mensen voorbij kunt steken en dan ff wuive enzo heerlijk
twee voeten van pedalen af heb ik nog nooit geprobeert kzal het morge toch maar es doen dan :D
maar euhm hetgene wel nog niet echt goed lukt met ene voet ( wel te verstaan in klikpedalen natuurlijk) de fiets op hoogte houden een 20 meter lukt al maar dat is dan ook alles
met vriendelijke groten wheely
en dat met 1 hand is echt zalig als ge zo mensen voorbij kunt steken en dan ff wuive enzo heerlijk
twee voeten van pedalen af heb ik nog nooit geprobeert kzal het morge toch maar es doen dan :D
maar euhm hetgene wel nog niet echt goed lukt met ene voet ( wel te verstaan in klikpedalen natuurlijk) de fiets op hoogte houden een 20 meter lukt al maar dat is dan ook alles
met vriendelijke groten wheely