Za 17/04/2010 Lichtervelde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

pearl jam wrote:pffffffffffffffff vond het een zwakke tocht.

De technische stroken kon je zelfs op één hand ve schrijnwerker tellen. Ik was toch wel wat ontgoocheld. Uit het cyclocross parkoer bvb kan toch veel meer uitgehaald worden!

Met de bike gekomen van Kuurne en daar de grote toer gedaan.

Bepijling & afspuitstand waren wel TOP. Misrijden was hier niet mogelijk.
@ Pearl jam: volledig mee eens!
Jongens was dit een teleurstellende tocht! Dit had niks met mtb te maken! Ik verwacht geen technische afdalingen en dito klimmetjes, maar wat we hier voorgeschoteld kregen, pffff.
Op den tarmac door den bos, dan een paar boskes gezien waar ik op andere tt's wel al ingereden ben, het zijn geen Ardennen of Kempen maar met een beetje meer moeite viel hier toch veel meer uit te halen, mijn gedacht. en da crossparcours? da was om te lachen of zo... Als je hier een beetje moeite doet kan je daar toch een heel mooie passage van maken. Enig lichtpuntje was dat stukske bos na de 2de bevoorrading.
Heb ook nog een groot stuk samengereden met "emperor of nothing" (allé kpeis toch dat da zijn nickname hier was) aan een stevig tempo, toffe kerel.
Mij zien ze hier niet meer terug, of tenzij met een koersfiets...
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Vanmorgen rond 9u vertrokken voor de 55km. Wel wat veel tarmac, toch een mooi stuk achter de bevoorrading, wel tof dat die mensen van dat kasteel de toelating geven om over hun domein te mogen rijden =D> =D> =D> . Wat verkeerd gegaan is weet ik niet maar ondanks de zeer goede bepijling moet ik ergens de spliting gemist hebben want om 10.30u stond ik al terug aan de aankomst met 33km op de teller :oops: :oops: .
tja, kan gebeuren zeker, we hebben toch eens buiten geweest hé. Intussen zijn we al klaar voor snellegem morgen.
Enkele beelden van de tt volgen later wel.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze middag met drie medesteenbakkers vertrokken en eentje bij de splitsing achtergelaten, dus met drie op de grote. Zoals verwacht zaten in de basislus enkele stukken die al in de KWB Lichtervelde zaten (incl Lakenbossen en bevoorradingslokatie). Ik ben misschien een beetje partijdig, maar de tocht die de organisatoren van de KWB-tocht hadden ingericht in dezelfde regio was beter. Veel meer offroad, want zij zoeken ook meer private stroken. Ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat hoewel er in deze private stroken zaten, er niet echt veel moeite gedaan werd om dat tikkeltje meer uit de offroadarme streek te halen. Dit valt des te meer op als je zo'n prachtig weer hebt als vandaag.

De grote lus omvatte veel Velddreven, Groenhovebos (@ G-love, Groenhovebos in Torhout mag enkel op de tarmac gereden worden op uitzondering van de spookwegel. Wie het kloosterbos ingaat, heeft geen toelating aan de bevoegde instanties gevraagd!), de Zandberg, een paardenpiste en de passage langs het Plaisirbos (ook al verboden terrein) om naar het crossparcours in Ruddervoorde af te zakken. Beetje korte passage als je vergelijkt met Veldegem in december, maar wellicht door de koeien in de weide niet meer mogelijk?). Veel baan om in de Lakenbossen te geraken en nog veel meer om vanuit Ruddervoorde in Lichtervelde geraken. Op een kasseibaantje na waren er zeker kilometers baan tot we in Lichtervelde waren voor enkele korte klassieke stukjes.

Bepijling en zoneborden waren meer dan OK, parcours was zoals vanouds bij de flandria. Ik ken de reden van de nieuwe startlocatie niet, maar er waren geen douches, enkel bassins. me dus niet gewassen gezien het mooie weer. Kan uiteraard door overmacht zijn en dan heb ik daar alle begrip voor. Qua aprèslokatie wel mooi en democratische prijzen.

De bevoorrading in de namiddag was om bij te 'bleiten'. Sportdrank en cola, dus OK, maar op de eerste stond er enkel een bak appelsiens en hoewel er drie mannen stonden te gapen, had geen enkele de intentie om er te snijden. Net toen we vertrokken werd er nog een pak peperkoek geopend. Bij de tweede kwamen ze er doodleuk en zonder enige stress voor uit dat het al allemaal op was. Enkel nog wat bananen, waarvoor ze ook al de moeite niet namen om ze te snijden. Ze stonden daar met vijf man, maar niemand kwam op het idee om nog wat bevoorrading bij te halen gezien er dan nog heel wat bikers moesten komen.

Slotsom, prachtig bikeweer en aprèsweer, we hebben de kilometers in onze benen, enkele mooie stroken!, maar weeral heb ik de indruk dat dit een tocht zonder bezieling is, zowel qua parcoursbouw als omkadering. Het bevoorradingsprobleem dat ontkend werd, illustreert dat magnifiek.
Niettemin me geamuseerd, want beter iets rijden dan niets.
follow
Mountainbiker
Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Post by follow »

jägermeister wrote:Vanmorgen rond 9u vertrokken voor de 55km. Wel wat veel tarmac, toch een mooi stuk achter de bevoorrading, wel tof dat die mensen van dat kasteel de toelating geven om over hun domein te mogen rijden =D> =D> =D> . Wat verkeerd gegaan is weet ik niet maar ondanks de zeer goede bepijling moet ik ergens de spliting gemist hebben want om 10.30u stond ik al terug aan de aankomst met 33km op de teller :oops: :oops: .
tja, kan gebeuren zeker, we hebben toch eens buiten geweest hé. Intussen zijn we al klaar voor snellegem morgen.
Enkele beelden van de tt volgen later wel.
de plitsing was al na een km of 10 gloof ik als we al zover waren ! verder zelfde opmerkingen als hier boven maar van dat crossparcour mogen we al blij zijn dat we er op mochten !
Ze spreken voor de eerste 500 inschrijvingen van een geschenk moar ken ik toch niks gezien en gestart om 8U35
Klimmerken
Mountainbiker

Post by Klimmerken »

Goeie organisatie met schitterend parcours. Diegene die hier over klagen kunnen hun vélo beter aan de haak hangen.
Enige minpunt was splitsing. Stond aangegeven maar niet groot genoeg. Voor de rest was alles ok. =D>
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

uncle sam wrote:Hoogtepunt vd tocht is duidelijk de prive passage vlak na de 2de bev.
Gewoonweg super!

Rest van de tocht was ... euh vlammen? :-)
Samen met AMG een verdienstelijke 27.4avs op de tabellen gezet.
veel zitten babbelen zekers, want 't was echt een parcours om met de ogen dicht te rijden. Hier en daar en keer een hobbelbaantje zorgde ervoor dat we wisten dat we niet meer op d'en tarmac aan't rijden waren.
De passage aan 't Lakebos was idd de positieve uitschieter, en dat kasseibaantje vond ik ook wel tof. Voor de rest nie veel speciaals, maar dat hadden we dan ook niet verwacht.
Ik was in goed gezelschap en ik heb mij geamuseerd, dat was 't belangrijkste.
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

Bedankt aan de grijspeerdekes. Marc en Laurenz en wollie en de anderen.
Twas leuk om als oudste broere van... eens te mogen meerijden.

Moe maar voldaan met een platte tube thuisgekomen.

Frank
betonboerke
Mountainbiker

Lichtervelde

Post by betonboerke »

pimke wrote:leuke voormiddag fris in de morgen maar het zonnetje was vlug van de partij 8) de bevoorrading en de organisatie en de afspuitstand was dik inorde =D> het parkoer goed soms een beetje lange asfalt stukken maar het moet niet altijd vuil zijn voor mij geen probleem :-D ik wil ook het gezelschap bedanken toffe mannen ik ben blij dat ik er deel mag van uitmaken bedankt vader betonboerke en rikske :-D tot de volgende en lichtervelde doe zo verder proficiat en tot slot crossparkoer ruddervoorde was ook tof respect voor die mannen die daar 10 keer over moeten =D>
Goed geschreven maatje!!! en Rikske komt er wel door ,wacht maar, denkt erom "vader" rijdt je los deze zomer!!! :P
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

Vandaag de 55 gebold met sofie, atlintis en Tnez.

Ik vond het wel een amusant tochtje, geen modder dus da maakt al veel :D

goed geamuseerd maar wel was de bevoorrading e dikke nul wi, we waren de laatsten en het enige wat er nog was was een halve banaan en e bikke cola of sojamelk...

voor de rest cva.

uiteindelijk 105Km op de teller aan 25 gemiddeld. content :)
pimke
Mountainbiker

Post by pimke »

het worden geen zomers meer betonboerke eerst zien en dan geloven 8)
Post Reply