raid-vtt-olne 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Gisteren de fiets gewassen : doorn van 1.5cm in de voorband (Rocket Ron). Niks van gemerkt tijdens de rit. Doorn eruit gehaald, even schudden en meteen door de latex gedicht 8)
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

madskatingcow wrote:De 55km gedaan die er uiteindelijk 59km op GPS bleken te zijn. Stevige tocht : qua modder viel het mee, maar op veel plaatsen lag het er op de vochtige stenen toch zeer glad bij.

Na ongeveer 46km kwamen moesten we bijna onderdaan een afdaling stoppen. Bleek er iemand zwaar gevallen te zijn, ze waren hem aan het reanimeren zo te zien vanop afstand. Hopelijk verkeerd gezien, maar het zag er niet goed uit.

@Fons : schone velo :wink:
Ik heb hem die man ook zien liggen net toen ik aan het filmen was.
Er staan nu twee filmkes op het net.

Schone vélo? Ne hele schone :wink:
rideforfunnotforfame
Mountainbiker

Post by rideforfunnotforfame »

Fons Moors wrote:
madskatingcow wrote:De 55km gedaan die er uiteindelijk 59km op GPS bleken te zijn. Stevige tocht : qua modder viel het mee, maar op veel plaatsen lag het er op de vochtige stenen toch zeer glad bij.

Na ongeveer 46km kwamen moesten we bijna onderdaan een afdaling stoppen. Bleek er iemand zwaar gevallen te zijn, ze waren hem aan het reanimeren zo te zien vanop afstand. Hopelijk verkeerd gezien, maar het zag er niet goed uit.

in welk deel staat dat?
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

rideforfunnotforfame wrote:
Fons Moors wrote:

in welk deel staat dat?
Deel 3 is net af en daar staat het niet in.
Denk in deel 4
Timba
Mountainbiker

Post by Timba »

ook de 72 km gereden met barro mountain TNT (incl. no tubes) en dit op 1.2 bar. "bijna" overal opgeraakt en zeer weinig rolweerstand ondervonden. ook liever wa meer gewicht meesleuren dan 7 keer bandjes moeten steken.
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Timba wrote:ook de 72 km gereden met barro mountain TNT (incl. no tubes) en dit op 1.2 bar. "bijna" overal opgeraakt en zeer weinig rolweerstand ondervonden. ook liever wa meer gewicht meesleuren dan 7 keer bandjes moeten steken.
1.2 bar ?? Hoeveel kilo weeg je dan 50 kg ?? :P
Timba
Mountainbiker

Post by Timba »

nope, rond de 70. barro mountains zijn daar stevig genoeg voor. zeker TNT-versie. Heb wel no tubes-velgen. probleem is dat de meesten hun banden te hard oppompen. Geleerd met lage bandendruk rijden van een vriend die in de ardennen woont.
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Timba wrote:nope, rond de 70. barro mountains zijn daar stevig genoeg voor. zeker TNT-versie. Heb wel no tubes-velgen. probleem is dat de meesten hun banden te hard oppompen. Geleerd met lage bandendruk rijden van een vriend die in de ardennen woont.
Raak je dan nooit op de velg als je op een dikke steen in een afdaling komt ofzo ??
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Als ik de filmpjes van Fons zie ben ik blij dat we met de laatste lichting zijn gestart.
Wat een file aan de leuke stukken!
Timba
Mountainbiker

Post by Timba »

Remmenlos wrote:
Timba wrote:nope, rond de 70. barro mountains zijn daar stevig genoeg voor. zeker TNT-versie. Heb wel no tubes-velgen. probleem is dat de meesten hun banden te hard oppompen. Geleerd met lage bandendruk rijden van een vriend die in de ardennen woont.
Raak je dan nooit op de velg als je op een dikke steen in een afdaling komt ofzo ??
nooit problemen ondervonden. ik raad je aan om eens ne geax op te leggen. wat een verschil met vb shwalbe.
Post Reply