2010 antwerpen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

Op mijn mail naar de organisatie met de vraagnaar info over het parcour kreeg ik dit antwoord:

Parcours werd verleden maand door groendienst en Filip Meirhaeghe getrokken.....
Volgende week wordt er verder een gewerkt.
Platte grond parcours vindt u op onze website www.antwerpcupmountainbike.be
Afbakening en pijlen mogen pas week voor de race worden gezet.

Al een geluk dat ARESIUS hier een plattegrond plaatste =D> of ik had het nog ni gevonden want op die site vindt ik dat niet terug [-X
Maar vanaf volgende week kunnen we gaan trainen hé ! :drunk: :bounce:
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Vandaag ben ik met het plannetje in de hand eens gaan rondwandelen en heb bijna alles teruggevonden.
Hier en daar is idd nog wat parcourswerk.

Vooral die doorsteek aan het bruggetje stak mijn ogen uit, alhoewel die smalle uitgekapte paadjes er ook niet naast zijn.
De afdalingen waren ferm gevaarlijk op mijn turnsloefen #-o .

Als de afdaling gedaan wordt waar Filip zo breeduit staat aan te wijzen, gaan er daar nog een paar tegen de boom plakken. Ik zet mijn centen op een route een paar meter meer naar rechts, vanbovenaf gezien.

De bedoeling was om foto's te nemen, maar nu was de batterij van de GSM toch wel plat zeker #-o .

Kom ik een paar gasten tegen met de MTB, denk ik 'hé die weten de route precies al'. Bleek dat ze nog niks gehoord hadden van een UCI wedstrijd, zij weer wat wijzer, ikke ni.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

Tja de bedoeling is dat ik MA/DI of WOE er ook is ga verkennen met den bike.
Die smalle uitgekapte paadjes zijn er idd ni naast amaai vree gevaarlijk hé .. #-o En die afdaling met Filip op die foto waar is da juist? Toch ni daar vooraan aan de zeevaartschool waar boven die verluchtingsbunkers staan of wa da ook mag zijn?

't Gaat wel iets speciaal worden peis ik... dat da nu POS of NEG is laat ik in het midden :lol: :lol:
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

zaskar72 wrote: En die afdaling met Filip op die foto waar is da juist? Toch ni daar vooraan aan de zeevaartschool waar boven die verluchtingsbunkers staan of wa da ook mag zijn?
Volgens mij wel, als je beneden rechtdoor rijd, kom je aan die reddingssloep.
Bovenaan zie je op de foto immers nog een stukje ballustrade.

maandag kan ik niet
dinsdag gaan we weer joggen na de werkuren
woensdag wordt ook noppes
donderdag misschien ook eens passeren
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

amaai ik ben daar opgeklommen als een bergbeklimmer en eens boven dacht ik plots weer aan de Fosse d' Outhe in de beginjaren van Houffa die was ook zo steil... alleen is deze ni zolang...en als ge ni remt zit ge in de vijver... [-o<
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

ik ben gisteren eens gaan verkennen met een zwart wit planneke en mijn bike..
eerste conclusie: gevaarlijk

er zitten zo maar even 3 afdalingen in die zeer kort zijn maar erg steil en met boomwortels ( zie ook foto waar filip staat) en in los zand/grond als ondergrond schuif je naar alle kanten of ge valt...tot beneden. Het lag er zeer droog bij uiteraard en misschien doet dat er ook iets toe... Hoewel het blijft steil.
Der zijn natuurlijk ook een paar UP's en die zijn ook praktisch niet te bereiden. Er zal dus gelopen moeten worden. En zorg ook dat je je evenwicht goed kan houden want die smalle stroken UP zijn maar 50cm breed en de afgrond is diep...

Misschien wordt de track nog aangepast maar ik denk het niet...

als ik kan ga ik nog fotos maken en ze posten maar zou goed pas volgende week kunnen zijn.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Ik ben van plan morgen rond 13:00 daar te passeren met de bike.
Voor alle zekerheid zal het de Enduro worden :-D .
Gek gaat er niet gedaan worden, aangezien ik er op mijn eentje zal staan en er niemand de 100 kan opbellen in geval van.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

rubber-12 wrote:Ik ben van plan morgen rond 13:00 daar te passeren met de bike.
Voor alle zekerheid zal het de Enduro worden :-D .
Gek gaat er niet gedaan worden, aangezien ik er op mijn eentje zal staan en er niemand de 100 kan opbellen in geval van.
ik had ook mijn gsm op zak en geloof me er was idd geen mens te bespeuren
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Zo, verkenningstochtje met de Heckler.
Piece of cake, overal op en af gereden :^o :oops: (*).

Er is precies een stuk dat niet volgens het plannetje is.
Na het voetbalveld de helling op, gevonden. Maar daarna terug naar beneden en dan knal omhoog aan de doorsteek van de vijver zit er niet in.
De rest van het parcours is aangelegd, enkel nog een beetje opkuis hier en daar.
Ik ga daar toch eens kijken, lijkt me leuk als wedstrijd.

(*) Gat in mijn knie en zware schade aan ego.
Achterover gegaan bij dat eerste stukje klim naar de afgrond, onder het motto 'erop of tegen de grond'
.
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Ik ben er vandaag eens gaan kijken, aangezien dat parcours bijna op mijn dagelijkse woon-werkroute (Sint-Niklaas - Ekeren) ligt.

Er zitten daar toch wel enkele extreem steile afdalingen hoor! Die waar Filip staat te wijzen, is nog te doen. Al schoof mijn voorwiel bij de eerste poging mooi onderuit, en belandde ik in de struiken... Je kan er het best een beetje links over het gras rijden om te beginnen, dan moet je gewoon rechtdoor naar beneden sjeezen. Wel oppassen dat je tijdig remt, want dat lukte bij mij maar erg nipt. Tip: steek eens nieuwe banden op niet teveel druk. Mijn versleten Pythons zorgden voor te weinig grip.

De gevaarlijkste afdaling vind ik die vlakbij de brug, waar je schuin door losse zand naar beneden moet vlammen, mikkend tussen 2 bomen. Hiervoor heb ik gepast.

De steilste afdaling, die waar je rechtdoor een padje naar de jachtclub op moet vliegen, ziet er het gevaarlijkst uit, maar die valt nog mee. Je kanvanaf de bult halverwege je remmen loslaten en dat padje op vliegen.

Bij regenweer zal je die 3 afdalingen én de 2 uitgegraven hellingen te voet moeten doen...

Succes aan allen!
Post Reply